dewey

Har vi ikke snart.............?

Recommended Posts

dewey

tygget 'det' igennem i årelange debatter : om muslimer, flygtninge, indvandrere?

Jeg spørger bare - vi kører i ring og ring og der kommer de samme kommentarer med meninger fra de samme debattører.

Jeg har lagt mærke til, det er svært at holde en debat igang, hvis temaet ikke handler om muslimer, flygtninge, indvandrere. Egentlig er det sørgeligt, at det forholder sig sådan.

Hvad mener andre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Sådan set enig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, dewey skrev:

tygget 'det' igennem i årelange debatter : om muslimer, flygtninge, indvandrere?

Jeg spørger bare - vi kører i ring og ring og der kommer de samme kommentarer med meninger fra de samme debattører.

Jeg har lagt mærke til, det er svært at holde en debat igang, hvis temaet ikke handler om muslimer, flygtninge, indvandrere. Egentlig er det sørgeligt, at det forholder sig sådan.

Hvad mener andre?

Oveni er de ofte ikke særligt konstruktivt præsenteret og har en indbygget fordømmelses faktor på 10. Spørgsmål er så, Kan !! vi have en konstruktivt debat om Muslimer og indvandre ?

Måske vi skulle prøve.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 33 minutter siden, Jojojo skrev:

Kan !! vi have en konstruktivt debat om Muslimer og indvandre ?

Måske vi skulle prøve.

Er der så meget mere at sige/debattere om omtalte grupper? 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
On 14.11.2019 at 16:38, dewey skrev:

Hvad mener andre?

JO! er kun enig ! 
men nu må man huske på at generelt er det lettere umuligt at debattere med muslimer/indvandrere .. bare du siger prut trækker de jo racisme kortet er i tvivl om de overhovedet forstår hvad ordet racisme betyder 🤔 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Enig.

Vil være glædeligt at se en saglig debat om de forskellige påvirkninger i samfundet. Bare det ikke igen, igen.. er et oplæg til generaliserende forhånelse og fordomme.

Vi har jo reelt dækket mange områder, men det drukner for ofte i mudderkast og infight.

Man kan sagtens debatterer emnet sagligt, men det forudsætter at alle deltager sobert.

Men er dit tråd egentligt et opråb om reelt at debattere andre emner! 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Man skal nok have været på forum længe, for at gennemskue at emner kommer tilbage, eller events gør i virkeligheden og ligner gamle til forveksling som egentlig ender i samme debat, eller der er en ny regering som tager emnet op og det bliver populært på medier igen.

Det er dagligdag, heldigvis sker der ikke vilde ting som er spændende for danskere konstant, selvom der nok sker vilde ting i verden.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Jeg er enig i, at debatten om Islam generelt fylder for meget. Jeg synes, ikke der er grund til at komme med alle de indlæg, der jo bare generaliserer og lægger for had. 

I den moderne, multikulturelle verden må vi acceptere, at mennesker kan se ud på mange måder og også have fremmedartede navne. Åbn da lidt op mod alt det nye, i stedet for at blive skræmt over snart sagt alt nyt. Kun sådan vokser vi som mennesker.

Som gammel 68'er har jeg selv taget hele turen fra flipper og DKP'er til konvertit for et par år siden. Mine venner har altid haft mange forskellige etniske og religiøse baggrunde, og så har jeg i modsætning til så mange andre faktisk set meget af verden og har i flere år levet i fremmede kulturer.

Det har været en hamrende spændende rejse!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 9 timer siden, ThomasSneum skrev:

Men er dit tråd egentligt et opråb om reelt at debattere andre emner! 

Ja - der må da være mange andre interessante temaer at debattere og ikke dag ud og dag ind debattere muslimer, hvor kommentarerne jo ikke er andet end gentagelser på gentagelser på gentagelser..................

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind