Anonym2019

Hvad skal jeg gøre...

Recommended Posts

Anonym2019

Jeg er virkelig presset.. 

Jeg er bange for at jeg har begået en kæmpe fejl..

Vi har netop hentet en lille hvalp til vores familie.. det er første gang vi har hund.

Jeg har brugt ca et år på at forberede mig og familien, så vi var klar..

Vores lille myr har nu været her i en uge og jeg kan ikke lade være med at græde.. jeg har tidligere været nede med stress og kan mærke at symptomerne bare er kommet tifold tilbage efter vi hentede vores lille hund.

Mine børn har spurgt mig, hvorfor jeg er ked af det og har været ærlig overfor dem. Vi har talt om at han måske skal tilbage til opdrætter..

Min ældste er så ulykkelig over at vi måske skal tage afsked, mens jeg er ulykkelig over at vi beholder ham..

Jeg synes for hundens skyld at det vil være mest retfærdig, at han får et hjem, med en familie som kan være der 100% for ham..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. efter vi havde sagt ja til at købe ham har min mor fået konstateret kræft.. jeg tror bare det hele ramler sammen for mig..

Jeg er så ked af at jeg har sat min familie i denne situation og ved ikke om min ældste på 14 nogen sinde vil tilgive mig at vi finder et andet hjem til den lille fyr...

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg synes også, at det er mest fornuftigt at aflevere hunden tilbage. Den vil hurtigt falde til igen hos opdrætter.

Hvis du ikke kan magte hunden og din søn virkeligt ikke kan undvære den, så må du se om du ikke kan overtale din søn til at tage sig mere af hunden. Så må betingelserne være, at det primært skal være HANS hun og HANS ansvar. Fordi du magter det ikke.

Spørg evt. dine børn, om det absolut SKAL være en hund. Der er andre dyr, det er nemmere at passe. En gekko f.eks. Et firben. En undulat o.s.v.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna
For 5 timer siden, Anonym2019 skrev:

Jeg er virkelig presset.. 

Jeg er bange for at jeg har begået en kæmpe fejl..

Vi har netop hentet en lille hvalp til vores familie.. det er første gang vi har hund.

Jeg har brugt ca et år på at forberede mig og familien, så vi var klar..

Vores lille myr har nu været her i en uge og jeg kan ikke lade være med at græde.. jeg har tidligere været nede med stress og kan mærke at symptomerne bare er kommet tifold tilbage efter vi hentede vores lille hund.

Mine børn har spurgt mig, hvorfor jeg er ked af det og har været ærlig overfor dem. Vi har talt om at han måske skal tilbage til opdrætter..

Min ældste er så ulykkelig over at vi måske skal tage afsked, mens jeg er ulykkelig over at vi beholder ham..

Jeg synes for hundens skyld at det vil være mest retfærdig, at han får et hjem, med en familie som kan være der 100% for ham..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. efter vi havde sagt ja til at købe ham har min mor fået konstateret kræft.. jeg tror bare det hele ramler sammen for mig..

Jeg er så ked af at jeg har sat min familie i denne situation og ved ikke om min ældste på 14 nogen sinde vil tilgive mig at vi finder et andet hjem til den lille fyr...

Hvis du før har været gået ned med stress, og ikke rigtigt er kommet oven på igen. Så har I nok ikke helt forberedt jer godt nok, desværre! - Når man anskaffer sig en hund, er der mange ting der skal tages højde for. Og med alt det der tydeligvis sker i jeres familie lige nu, så vil det bedste helt klart være at aflevere hunden tilbage til opdrætter, så det ikke ender med den bliver kasteboldt til forskellige familier, det sker desværre alt for ofte. 

I jeres tilfælde er det hunden i skal tænke og være obs på, jo jeg kan godt forstå din 14 årige er ulykkelig - men han/hun skal nok komme over det, måske på et senere tidspunkt I er bedre rustet til at få en hund.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Er 100% sikker på at dine børn MEGET hellere vil have en mor der ikke græder, end en hund 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 15 timer siden, FrkFauna skrev:

Hvis du før har været gået ned med stress, og ikke rigtigt er kommet oven på igen. Så har I nok ikke helt forberedt jer godt nok, desværre! - Når man anskaffer sig en hund, er der mange ting der skal tages højde for. Og med alt det der tydeligvis sker i jeres familie lige nu, så vil det bedste helt klart være at aflevere hunden tilbage til opdrætter, så det ikke ender med den bliver kasteboldt til forskellige familier, det sker desværre alt for ofte. 

I jeres tilfælde er det hunden i skal tænke og være obs på, jo jeg kan godt forstå din 14 årige er ulykkelig - men han/hun skal nok komme over det, måske på et senere tidspunkt I er bedre rustet til at få en hund.

Synes ikke du er rimelig her.

Familien har ikke haft hund før, og der er INGEN der kan forudsige præcist hvad der kan få stress til at blusse op igen, det finder man kun ud af ved at prøve 🙂

Men ja er helt enig med dig i at man burde levere hunden tilbage, både for hundens skyld, men i den grad også for børnenes, der er absolut ingen børn der synes det er sjovt at have en forælder der er gået ned med stress/depression.

Har selv haft en far der er gået ind og ud af stress/depression gennem det meste af min barndom, og det vil jeg ikke ønske for nogen overhovedet 🙂

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna
Skrevet (redigeret)
For 54 minutter siden, basle72 skrev:

Familien har ikke haft hund før, og der er INGEN der kan forudsige præcist hvad der kan få stress til at blusse op igen, det finder man kun ud af ved at prøve 🙂

Men ja er helt enig med dig i at man burde levere hunden tilbage, både for hundens skyld, men i den grad også for børnenes, der er absolut ingen børn der synes det er sjovt at have en forælder der er gået ned med stress/depression.

Har selv haft en far der er gået ind og ud af stress/depression gennem det meste af min barndom, og det vil jeg ikke ønske for nogen overhovedet 🙂

Nu snakker vi heller ikke om rimelighed, men om et levende væsen. 

De har haft hunden i en uge, og pludselig er stressen kommet tilbage, og så er hunden pludselig problemet, så har man efter min mening ikke forberedt sig godt nok, så i stedet for at lave et oplæg herinde og trække tiden længere ud, så burde de have taget den beslutning og få hunden leveret tilbage, det her gavner ingen, og slet ikke hunden da den knytter sig mere og mere til familien. 

Jeg er selv hundeejer og har haft stress og depression, så ved nok hvad det drejer sig om, og netop derfor skriver jeg som jeg gør. Der er desværre alt for mange der anskaffer sig kæledyr og ikke sætter sig godt nok ind i hvad det indebærer.. Og der er altså kun en taber her, og det bliver dyret. 

Redigeret af FrkFauna
  • Synes godt om 3
  • Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master

Man kan jo spørge trådstarter om vedkommende så overhovedet kan overkomme sine børn 🙄 

Synes du er meget egoistisk og uden sympati håber du gør det rette og får leveret den hund tilbage og fremadrettet afholder dig fra at anskaffe et dyr af nogen art det er tydeligt du ikke egner dig til det

Håber du tænker dig om og aldrig igen sætter din familie i sådan en situation igen 🙄

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
For 2 timer siden, basle72 skrev:

Buhuu 🥴 Er du præst? 

Så når man kommer med en ærlig mening så er man åh så forfærdelig og urimelig helt ærligt tag dig sammen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
For 3 timer siden, Guru-Master skrev:

Buhuu 🥴 Er du præst? 

Så når man kommer med en ærlig mening så er man åh så forfærdelig og urimelig helt ærligt tag dig sammen 

Okey så synes jeg nok lige, du skal finde kammertonen frem....  tal pænt til andre 🧐

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
For 4 timer siden, Guru-Master skrev:

Man kan jo spørge trådstarter om vedkommende så overhovedet kan overkomme sine børn 🙄 

Synes du er meget egoistisk og uden sympati håber du gør det rette og får leveret den hund tilbage og fremadrettet afholder dig fra at anskaffe et dyr af nogen art det er tydeligt du ikke egner dig til det

Håber du tænker dig om og aldrig igen sætter din familie i sådan en situation igen 🙄

Det er da en noget voldsom udmelding, du kommer med der.

Selvfølgelig kan t’s klare sine børn, hun er nok bare moden og ansvarlig nok til at anderkende, at hendes overskud ikke er til en hund lige nu.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind