snoozz

Fup Taxaer ?

Recommended Posts

snoozz

Oplever i også stigende problemer med fup-taxaer? Nu mener jeg ikke pirattaxaer - som i virkeligheden bare er privat-personer, som kører rundt, men ellers vel-etablerede firmaer?

Eksempelvis havde jeg fået svejseøjne, så var stort set blind. 112 ville ikke sende en ambulance men en taxa, ok fint nok. Men taxaen kørte 3 gange rundt om Holbæk by, i stedet for til skadestuen, han troede jeg var helt blind, og derfor ikke vidste hvor vi kørte !!!.

Og så lige for leden, jeg kan dog ikke gennemskue hvordan de vinder på det: Jeg skulle hjem fra selvsamme sygehus, Altså Holbæk til Jyderup, en tur på vel ca 20 km, Altså på Sjælland.

Nu ser jeg på min konto at der står 430 kr til RANDERS TAXA? Jeg har sgu da ikke været i Randers, eller i Jylland overhovedet ?

Har taxaer ikke bestemte områder de har tilladelse til at køre i ? Eller er det helt normalt hvis jeg er i Skagen at blive betjent af "Bornhoms Taxa A/S"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
Skrevet (redigeret)

Er ikke alle taxaer på en eller anden facon fup-taxaer? Jeg har oplevet næsten alt med dem. Blev tilbudt jeans under turen. Chaufføren kørte rundt med et 'lager' på ca. 15 stk. i forskellige størrelser. 🤣

Redigeret af MP66

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg har ikke selv oplevet fup ture. 

Hørt om dem dog. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 47 minutter siden, snoozz skrev:

Oplever i også stigende problemer med fup-taxaer? Nu mener jeg ikke pirattaxaer - som i virkeligheden bare er privat-personer, som kører rundt, men ellers vel-etablerede firmaer?

Eksempelvis havde jeg fået svejseøjne, så var stort set blind. 112 ville ikke sende en ambulance men en taxa, ok fint nok. Men taxaen kørte 3 gange rundt om Holbæk by, i stedet for til skadestuen, han troede jeg var helt blind, og derfor ikke vidste hvor vi kørte !!!.

Og så lige for leden, jeg kan dog ikke gennemskue hvordan de vinder på det: Jeg skulle hjem fra selvsamme sygehus, Altså Holbæk til Jyderup, en tur på vel ca 20 km, Altså på Sjælland.

Nu ser jeg på min konto at der står 430 kr til RANDERS TAXA? Jeg har sgu da ikke været i Randers, eller i Jylland overhovedet ?

Har taxaer ikke bestemte områder de har tilladelse til at køre i ? Eller er det helt normalt hvis jeg er i Skagen at blive betjent af "Bornhoms Taxa A/S"?

Hvis en Taxa køre for det offentlige kan det ikke betale sig at køre en omvej for dem da de får for den nærmeste vej fra X til Y. Derfor lyder det underligt at chaufføren skulle være så rundtosset.   😉 

Taxa licenserne i dag, er vist nogle der handles frit på samme måde som kvoter til fiskeri.

Ellers kender jeg ikke meget til Taxa branchen, idet det er over 45 år siden jeg sidst har været inde i et sådant monstrum som passager.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

I Sverige er det helt lovligt for taxaselskaberne at tage en hvilken som helst pris for en tur, så længe kilometerprisen er oplyst på små kort i bilerne. Hvor herhjemme er taxapriserne reguleret. Det samme gælder i Norge. Men på den anden side af sundet møder man rent kapitalistisk anarki.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

må det lyder sgu da ikke så godt.

Det er heldigvis ikke fordi at jeg kører i Taxa til hverdag, men det kan da ske at det er min eneste vej frem. Men for det meste er de gratis ture (flex-trafik)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, snoozz skrev:

Intet fup i det.

Det er noget med samarbejde mellem flere taxa-selskaber at gøre.

Jeg bor midt på Sjælland og undrede mig også engang hvor jeg ringede efter en Taxa og ikke kunne huske nummeret på det gamle lokale Taxa- selskab og der blev svaret "Randers Taxa".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 17 timer siden, snoozz skrev:

Er det ikke en flextaxa du har kørt med, de kører tit meget langt hjemmefra

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Taxa-chauffører kender mange mere eller mindre fuskede tricks. Min bror har været chauffør så jeg har hørt lidt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg tager bussen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind