DenBruneMunk

Hadforbrydelser betaler sig ikke :)

Recommended Posts

DenBruneMunk

Så er der lagt op til en fin dom til nogle racister, som glemte at vaske tøj og smide maling væk , fra et angreb på jødegrave og ejendomme.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ledende-medlem-af-nynazistisk-forening-faengslet-haervaerk-paa-joedisk-gravplads-i

Da dommeren læste kendelsen om varetægtsfængslingen op, kom det dog frem, at der er begrundet mistanke mod de to sigtede, fordi politiet har fundet olivengrøn maling og pensler samt en sms-udveksling mellem de to, der handler om maling i en ballon.

Samtidig er der hos begge sigtede fundet jakker med maling på, mens der hos den ene er fundet sko med maling på.

De ser ud til at få små 6 år for denne idé. :) Det er da ok og måske mere, hvis de fortsætter med at erklære sig uskyldige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

6 år virker dog trods alt ude af proportioner, når man tænker på at hadforbrydelser imod f.eks. homoseksuelle typisk giver få måneder. Om en hadforbrydelse går ud over en jøde, en muslim eller en homoseksuel er vel det samme?!

Men fint at de blev busted og får deres straf. Jeg synes dog, at et års tid bag tremmer er nok. De har trods alt ikke direkte forvoldt fysisk skade på levende mennesker. Og folk der begår vold, får som regel kun 3-4 måneder, husk det...

Jeg synes det er lidt interessant, at hadforbrydelser imod jøder typisk giver mere end hadforbrydelser rettet imod andre grupper. Det mener jeg er omvendt diskrimination. Hvilket bestemt ikke betyder, at jeg billiger den slags handlinger! Men det er dog stadig tankevækkende, at det åbenbart er værre at gå efter jøder end at gå efter andre minoriteter. Det antyder, at noget af den kritik, der rettes imod jøderne, kan have i det mindste bare en smule på sig. Muslimer bliver jo diskrimineret langt mere end jøder her i landet - og alligevel får diskrimination af jøderne langt mere opmærksomhed i medierne.

Jeg har selv tidligere udtalt mig kritisk om den zionistiske elite, der trækker i trådene bag gardinet, altså enormt velhavende og magtfulde familier som Rockefeller, Rothschilds o.s.v.. Og det er en kritik jeg fastholder. MEN det er bare et selvmål at dimensioner, når man lader denne - i mine øjne delvist berettigede - kritik af zionismen gå ud over almindelige jævne jøder, som intet har med den zionistiske elite at gøre. Problemet derved er, at man fjerner fokus fra den delvist berettigede kritik af zionismen til i stedet at dreje sig om hadforbrydelser imod jøder. 

Det er helt fint, at vi alle tager dyb afstand fra disse hadforbrydelser. Misforstå mig ej! Men det ændrer bare ikke ved, at jeg mener, at der er en del gode argumenter for stadig at forholde sig kritisk til zionismen.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 13 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

De ser ud til at få små 6 år for denne idé.

DET tror jeg ikke på, jeg er mere overbevist om, de får en betinget dom.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 minutter siden, dewey skrev:

Jeg vil da bare håbe de spjælder den i flere år, for det er ikke en lille gerning, når det er lederen af en hærværks gruppe, som gør det, og så er der de forseelser de vil blive dømt på og § som de kan finde.

Som dommeren siger, så kan de få 6 år, og lad os nu se, om de ikke har være dømt før for andet, så bliver det ikke betinget.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 2 minutter siden, dewey skrev:

Jeg tror på den gyldne middelvej. Ca. ét år ubetinget bag tremmer, hvilket jeg finder passende. 

Så længe vold som regel kun giver få måneder, kan vi ikke i alvor give 5-6 år for en hadforbrydelse, som "kun" er gået ud over materielle ting, altså hærværk. 

Omvendt er det skærpende, at det er en hadforbrydelse begået imod en minoritetsgruppe, derfor skal det give et års tid ubetinget, mener jeg.

Hvis de får 5-6 år, kommer dommerne til at give dem ret. Fordi så vil det være bevis for, at jøderne FÅR særbehandling, hvis en hadforbrydelse begået imod jøder straffes så meget hårdere end en hadforbrydelse begået imod f.eks. muslimer eller homoseksuelle. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 7 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg synes det er lidt interessant, at hadforbrydelser imod jøder typisk giver mere end hadforbrydelser rettet imod andre grupper. Det mener jeg er omvendt diskrimination. Hvilket bestemt ikke betyder, at jeg billiger den slags handlinger! Men det er dog stadig tankevækkende, at det åbenbart er værre at gå efter jøder end at gå efter andre minoriteter. Det antyder, at noget af den kritik, der rettes imod jøderne, kan have i det mindste bare en smule på sig. Muslimer bliver jo diskrimineret langt mere end jøder her i landet - og alligevel får diskrimination af jøderne langt mere opmærksomhed i medierne.

Her må jeg desværre give dig ret i, at det forholder sig sådan - jeg siger desværre, fordi hårdere straffe, når jøder er ofre, hænger sammen med 2. verdenskrig Holocaust.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 3 minutter siden, Lucianone skrev:

Hvis de får 5-6 år, kommer dommerne til at give dem ret. Fordi så vil det være bevis for, at jøderne FÅR særbehandling, hvis en hadforbrydelse begået imod jøder straffes så meget hårdere end en hadforbrydelse begået imod f.eks. muslimer eller homoseksuelle. 

Der findes en almen retfærdighed og en speciel retfærdighed, sidsnævnte tages i brug, når jøder er ofre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Nå,

" paragraf 266 b" er ikke just udbredt til at dømme hærværk . Synes kun omtalen er på sociale medie omtale, og skrevne ord, og dagsbøder?

Så billedet tegner måske ikke så godt som oprindelig lagt op til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
Lige nu, DenBruneMunk skrev:

Nå,

" paragraf 266 b" er ikke just udbredt til at dømme hærværk . Synes kun omtalen er på sociale medie omtale, og skrevne ord, og dagsbøder?

Så billedet tegner måske ikke så godt som oprindelig lagt op til.

Ikke nå - jeg går ud fra, at du ved, jeg er bosat i Tyskland? hvis ikke kan jeg fortælle, at når jøder er ofre er straffene hårde hos os.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

De får ikke 6 år. Fodlænke og pædagog-basser hver tirsdag i 6 - 12 måneder.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind