snoozz

Julegave-idéer?

Recommended Posts

snoozz

Hvad giver man sine forældre som i forvejen har alt ? Her til jul ? Det lader faktisk til at uanset hvad jeg giver dem så bliver det smidt ud dagen efter jul.

I al fald de sidste 5-6 jul, så har jeg givet dem dyre ting som, fx Digital fotorramme med billeder af deres barnebarn (kan ændres) dyre knivsæt (over 1000 kr), massaagesæde til lænestolen også over 1000 kr.

Og formentlig er der til denne jul heller ingen spor af sidste års jul.

Jeg synes bare det er ret fjollet, for hvis det jeg har købt til dem ikke lige faldt i deres smag, kunne de jo have udbedt sig bonen og så bytte til noget andet?

Men altså 500 kr til byggemarkedet plejer at være fint hos min far, men også ret fantasiløst. Og noger håndværk til min mor, et brodei eller lign.

For 4 år siden gav jeg dem koncertbilletter til Lars Lilholt koncert da jeg vidste de kunne lige ham. Men de kom ikke (jeg stod nemlig selv som billet kontrollør) så enten har de solgt dem eller givet dem væk.

Hvordan kan jeg finde en julegave de faktisk kan bruge i år ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)

Jeg kender problemet med og få gaver man ikke alligevel vil/kan/får bruge/brugt. Der er muligheden for at købe et gavekort til en lokal forretning hvor du ved forældrene jævnligt handler, omend det ikke er særligt "originalt".

Personligt har jeg meldt ud til ynglen at de tilsammen kan købe en snes sokker i par og gå i byen for resten af beløbet som de synes det er værd og spendere på en. Børnebørne får naturligvis lov til at komme med små gaver efter eget valg.

Med konen er det så omvendt, da hun kan bruge næsten alt selv om hun har noget lignende i forvejen, omend jeg før har nævnt et par ord om det virker en smule overfyldt hist og pist. Det må hun så selv om, idet hun ikke får mig til og rydde hylder mm og støve af. Jeg hænger så på arbejdet med og hænge alt tingel tanglet op.  😕

I øvrigt synes jeg gaveræset har taget overhånd og ønsker mig tilbage til min barndom, hvor vi ikke havde ret meget jordisk gods men altid var glade og tilfreds.   🙂

Redigeret af Bare mig.
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
1 time siden, snoozz skrev:

Hvad giver man sine forældre som i forvejen har alt ? Her til jul ? Det lader faktisk til at uanset hvad jeg giver dem så bliver det smidt ud dagen efter jul.

I al fald de sidste 5-6 jul, så har jeg givet dem dyre ting som, fx Digital fotorramme med billeder af deres barnebarn (kan ændres) dyre knivsæt (over 1000 kr), massaagesæde til lænestolen også over 1000 kr.

Og formentlig er der til denne jul heller ingen spor af sidste års jul.

Jeg synes bare det er ret fjollet, for hvis det jeg har købt til dem ikke lige faldt i deres smag, kunne de jo have udbedt sig bonen og så bytte til noget andet?

Men altså 500 kr til byggemarkedet plejer at være fint hos min far, men også ret fantasiløst. Og noger håndværk til min mor, et brodei eller lign.

For 4 år siden gav jeg dem koncertbilletter til Lars Lilholt koncert da jeg vidste de kunne lige ham. Men de kom ikke (jeg stod nemlig selv som billet kontrollør) så enten har de solgt dem eller givet dem væk.

Hvordan kan jeg finde en julegave de faktisk kan bruge i år ?

Jeg synes du modsiger dig selv.

Det må ikke være fantasiløst og det skal være noget de rent faktisk kan bruge.:gruble:

Det vigtigste er vel, at de får noget de kan bruge, uanset om det så er fantasiløst eller ej.

Ellers må du jo spidse dine fornemmelser lidt, og fornemme hvilke ting de reelt kan bruge.

Og ellers er det jo bare 2 gavekort, ét til byggemarkedet og ét til den lokale garnpusher.

Redigeret af Entrelac

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)

Forstår ikke hvorfor du gør julen til noget økonomisk og dyre gaver.

Julen handler om at være sammen med sin familie, og dem man har kærest.
Den bedste julegave er, at give dem kærligheden, være sammen og måske en krammer, og et kys, og ja, bruge hele juleaften med familien man har tættest. 
Med dit helbred i mente, så er det helt sikkert værd at investere i , uden at det koster dig økonomisk men du skal lægge hjertet i det.

Glem alt om gaver, de er nemlig som du nævner, nogle vi dårlig ser på og ofte ikke vil have.

Redigeret af DenBruneMunk
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 21 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Jo kan sagtens se jeres pointe. I vores familie plejer vi bare at matche nogenlunde i værdi. Der er nok et lævn fra barndommen at mig og min bror får for nogenlunde det samme, og vi så skal overgå hinanden i hvem der så giver mest. Men vores forældre er ret ligeglade, bare vi har en hyggelig aften ;)

Men alligevel, en jul var jeg MEGET trægt så jeg kunne ikke komme med andet end en Blurayfilm til dem, og han kom med et massagesæde til 2000 kr. Ville gerne overgå ham, nu jeg endelig har økonomisk mulighed for det, ja nu jeg endelig kan ;)

Men det er nok bare fjollet. Dog andet jeg stadig ikke hvad jeg skal finde på om det så er en ting til 150 kr eller 1000 kr ;)

For 21 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna

Nu har du ligesom prøvet at købe de dyre gaver, som af en eller anden grund, ikke faldt i dine forældres smag. Så ved du på forhånd, hvad du ikke skal købe. 

Spørg dem, om de har nogle specielle ønsker? eller be om en ønskeseddel. Hvis sidste nævnte ikke er en mulighed, så køb noget hvor du med sikkerhed ved, at det er noget de kan bruge. 

Gavekort kan stort set alle bruge, både mænd og kvinder, og det er en fin gave hvor modtageren selv kan bestemme hvad de vil købe, i pågældende butik. 

Og skulle det blive helt umuligt, så køb en god flaske vin/spiritus og noget godt chokolade - Hvis de er til den slags. Det ville være en fin gave at komme med. 

I sidste ende er de nok ret ligeglad med de gaver (virker sådan), det er dig og din familie de vil se!, hvor I alle har en hyggelig aften. Så drop det der med at dig og din bror skal overgå hinanden i det frygtelige gaveræs, det er spild af penge og tid. Jeres forældre elsker jer helt sikkert lige højt, om i kommer med gaver eller ej, små eller store. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja jeg har netop også før bare købet dyr yr vin til dem og "vin sæt"Eva Trio". Men så selv når jeg er kommet igen næsten jul, så er det ikke den vinrpoptrækker de bruger.

Virker som spild af penge, selvom man køber de dyre mærker af alting.

Og sprutten har de såmænd nok drukket, så kan godt være jeg bare skal holde mig til i det igen, og huske på alle dem som ikke har nogen at holde jul sammen med har jeg prøvet en gang selv).-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 10 timer siden, snoozz skrev:

Jo kan sagtens se jeres pointe. I vores familie plejer vi bare at matche nogenlunde i værdi. Der er nok et lævn fra barndommen at mig og min bror får for nogenlunde det samme, og vi så skal overgå hinanden i hvem der så giver mest. Men vores forældre er ret ligeglade, bare vi har en hyggelig aften 

Men alligevel, en jul var jeg MEGET trægt så jeg kunne ikke komme med andet end en Blurayfilm til dem, og han kom med et massagesæde til 2000 kr. Ville gerne overgå ham, nu jeg endelig har økonomisk mulighed for det, ja nu jeg endelig kan 

Men det er nok bare fjollet. Dog andet jeg stadig ikke hvad jeg skal finde på om det så er en ting til 150 kr eller 1000 kr 

Det er i hvert ikke hvad jul handler om. Så om i skal have en intern kappestrid hvert om dyre gaver, det er jeres/dit valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master

Gaver er et stærkt overvuderet koncept. 
Det handler kun om at gøre det til en konkurrence, om hvem der har råd til at give mest. See jeg har brugt 5000 kr, på noget der i sidste ende er noget ligegyldigt lort. Og dem der skal modtage det er mere forlegne end glade. 

Næh, hold dig til noget der kan ædes og drikkes, sgu det eneste som folk gider!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Ja jeg er da enkelt kun komme hjem til dem med en B-film-bluray. Der var jeg på kontanthjælp og ret presset økonomisk. Men det blive da hyggeligt alligevel.

Selvom de siger det ikke gør noget, og de mest bare ønsker sig søde børn til jul, så dynes jeg det er svære at komme med en gave til 150-200 kr, hvis ens bror har en med til 1500 kr.

Eller er det bare mig ?

Heldigvis har jeg frasagt mig gave til min føselsdag her i Septemter, for er er noget lidt dyrere end normalt jeg ønsker mig, så det to gave i en kan man sige.

Men ja det ender nok med x Antal kr til bygge markedet igen, for min fanatasi er sgu løbet tør. Og hvis de alligevel smider tingene ud når vi er gået (mig og min bror) så er det endda spild af penge. Måske skal man bare købe en stor pakke kaffe til dem, så en men et helt kilo i.

Det da i det mindste bedste end de bare smider tingene ud.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind