Jojojo

Stort tillykke og et ønske

Recommended Posts

ThomasSneum

Crap!..

Mere trafikkaos. :blink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Vi nyder fred og ro på lolland , masser af plads og natur. Udover en nu og her luft om aftenen af grise, når der er gang i maskinerne. Har flere stor'grise'bøndere omkring mig, så det kan ikke undgås men de er flinke til at skabe lugte om natten primært.

Men ellers fint med de lave indbyggere tal, hvis bare alle så også var i arbejde, og mange huse ikke stod tilbage misvedligeholdt, så var alt idyl hernede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Crap!..

Mere trafikkaos. :blink:

Der er jo altid trafikkaos derovre, så de få flere overlever i såmænd nok også!    🤣

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 9 minutter siden, Bare mig. skrev:

Der er jo altid trafikkaos derovre, så de få flere overlever i såmænd nok også!    🤣

Tror sgu jeg køber et af de der satans løbehjul.. 🛴 💨

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 8 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Tror sgu jeg køber et af de der satans løbehjul.. 🛴 💨

Yderst fornuftig tanke. 🙂  Så bliver der endnu mere plads til mit vogntog, når jeg en sjældent gang kigger forbi.   😁

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 8 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Vi nyder fred og ro på lolland , masser af plads og natur. Udover en nu og her luft om aftenen af grise, når der er gang i maskinerne. Har flere stor'grise'bøndere omkring mig, så det kan ikke undgås men de er flinke til at skabe lugte om natten primært.

Men ellers fint med de lave indbyggere tal, hvis bare alle så også var i arbejde, og mange huse ikke stod tilbage misvedligeholdt, så var alt idyl hernede.

Lolland er ikke så ringe selvom det lugter lidt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
1 time siden, Kusse Kurt skrev:

Ja på Krøngevej lugter det i hvert fald af bæ ud for Pølle...

vh. K. Kurt.

Og ovre hos nabo Olsen lugter det af stegte hjemmelavede pøller.....

Der er ikke ret mange indbyggere i Krønge, kan jeg forstå. De bliver vel skræmt væk af stanken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Det, som måske er problemet, er at udviklingen er ret skæv. De største byer bliver større og større og de mindre byer bliver mindre og mindre og nogle af dem forsvinder til sidst. 

Der er selvfølgelig både fordele og ulemper ved det. Jeg er selv storbymenneske og har hele mit voksne liv boet i nogle af landets største byer. Så rent egoistisk kan jeg godt lide, at der sker mere og mere i den relativt store by jeg bor i (Aalborg: den er vokset fra 128.000 indbyggere til knapt 140.000 indbyggere bare i de få år, jeg har boet her. Og i skrivende stund skyder det ene nye højhus op efter det andet, så snart runder byen nok 150.000 indbyggere!). Jeg kan godt lide, at der er mange tilbud af enhver art omkring mig. Og det har man bare ikke, hvis man flytter til en mindre by som f.eks. Thisted, Lemvig, Brønderslev eller Frederikshavn, for at blive her i det nordjyske. Jeg synes de er hyggelige byer, men der sker bare for lidt til hverdag til, at jeg ville kunne trives med at bo der. Jeg kan godt lide, at der er så mange muligheder i en by som Aalborg. Jeg kan gå til Superligakamp på stadion og se f.eks. AaB-Brøndby. Jeg kan tage over og se ishockey i Gigantium, f.eks. Aalborg-Esbjerg. Jeg kan gå i Jomfru Ane Gade, hvis jeg vil (ikke at jeg gør det så meget dog). Jeg kan nyde en række koncerter hele året rundt, hvad jeg gør i et vist omfang. Der er også karneval og andre store kulturelle begivenheder. Hvis jeg nu flyttede til f.eks. Frederikshavn eller Thisted, ville jeg jo savne alle disse ting. Derfor har jeg brug for at bo i en storby, hvor der sker noget.

Omvendt synes jeg, det er lidt synd for dem, der gerne vil bo sådanne steder, at de små og mellemstore byer affolkes mere og mere. Heroppe i Nordjylland er stort set samtlige byers indbyggertal faldende. Minus Aalborgs. Aalborg vokser og vokser. Skagen, Frederikshavn, Hjørring, Brønderslev o.s.v. havde alle nedgang i indbyggertallet det forløbne år. Og det efter, at f.eks. Hjørring i årevis havde haft fremgang. Men nu går det også tilbage for Hjørring.

Det, man skal gøre sig klart, er at der er en politisk agenda om at affolke de mindre byer. Agendaen er ingen konspirationsteori. Den hedder Agenda 21 og den nyere udgave af den hedder Agenda 2030. Læser man agendaen igennem, står det klart, at det hele er planlagt fra allerhøjeste plan i FN. De vil have mere og mere centralisering. De store byer skal blive større og større og de ønsker, at folk flytter fra landet. Fordi de vil have store naturreservater ude på landet. Derfor skal der helst ikke bo for mange mennesker på landet. Undskyldningen er bæredygtighed og klimaforandringerne. Problemet er bare, at FN bruger bæredygtighed som undskyldning til at promovere deres centraliserings- og storbysagenda!

Så hver gang en skole, et sygehus eller et plejehjem lukker i provinsen, så er det hele dybest set dikteret ovenfra af FN. Gennem Agenda 21 og Agenda 2030. Derfor bør flere danskere sætte sig ind i disse agendaer og se på dem med mere kritiske øjne. Ikke at der intet godt der ved dem. For noget af det kan være fint nok (hensyn til miljøet f.eks.). Men man skal ikke sluge alt råt. Der er også problematiske ting ved disse af FN dikterede agendaer. Øget centralisering. Mindre medbestemmelsesret til den lille mand på gaden. Mindre nærdemokrati. Mere magt til de store overstatslige instanser (FN, NATO, EU o.s.v.).

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.