Buller_DK

Overtage delebil

Recommended Posts

Buller_DK

Min ex-kone og jeg ejer en fælles bil 50/50 som vi har på skift én uge ad gangen.

Bilen har en gensalgsværdi på 240.000 kr.  som ren handel.

Vi skylder 240.000 i bilen, dvs. 120.000 kr. hver.

Hvis jeg ønsker at overtage bilen 100% og hun indvilliger i det, er løsningen da 

A: Den omregistreres til mit navn og lån ændres til kun mit navn, samt at hun ingen penge får. Jeg overtager blot gælden på de 240.000 kr.

B: Hun skal ha 120.000 kr, da hun ejede halvdelen af bilen.

Hilsen Hanen Buller og en anden som ikke er enig med mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Det kommer jo an på hvem af jer som har finansieret bilen fra starten.

Men hvis vi antager at i begge har navn på lånet, altså optaget i fællesskab, og og afdraget lige på det så er svaret A.

Du KAN også bruge B men det er noget mere bøvlet, blandt andet skal hun jo så forsætte sine betalinger indtil hele bilen er betalt, selvom hun ikke disponerer over den mere. Og det ville jeg være surt ;) synes var surt.

Der er jo også en Mulighed C. I Sælger bilen, betaler gælden (hendes andel), og så har du 120.000 til en mindre eller ældre model, eller du låner selv ved siden af op til de 240.000 igen. Men det nu også lidt bøvlet ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 6.11.2019 at 22:33, Buller_DK skrev:

Min ex-kone og jeg ejer en fælles bil 50/50 som vi har på skift én uge ad gangen.

Bilen har en gensalgsværdi på 240.000 kr.  som ren handel.

Vi skylder 240.000 i bilen, dvs. 120.000 kr. hver.

Hvis jeg ønsker at overtage bilen 100% og hun indvilliger i det, er løsningen da 

A: Den omregistreres til mit navn og lån ændres til kun mit navn, samt at hun ingen penge får. Jeg overtager blot gælden på de 240.000 kr.

B: Hun skal ha 120.000 kr, da hun ejede halvdelen af bilen.

Hilsen Hanen Buller og en anden som ikke er enig med mig.

Kan kun være A modellen 

Som det er nu er det jo reelt banken der ejer bilen, efter som i skylder præcis det den er værd. Så hvis den ene af jer overtager lånet i banken, så bliver han/hun også ejer af bilen når den er betalt.

Havde bilen været betalt så skulle hun selvfølgelig have 120.000kr

En afart af B kan blive en mulighed hvis ikke banken er villig til at flytte hele lånet over i et navn, så må i hver især indbetale 120.000kr til banken så bilen er betalt, hvorefter du så skal betale hende 120.000kr for hendes halvdel af bilen, så model A ville klart være den nemmeste og billigste løsning 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind