Forsvarsadvokat

IT spørgsmål!

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

IT spørgsmål!

YouSee - Discovery konflikten!

Min boligforening påtænker at opsige kontrakten med YouSee tv efter 1. januar 2020!

Hvilket betyder at hver lejlighed selv skal finde på, hvad de så vil have af tv, og selv individuel betale for en løsning, i stedet for over huslejen som nu!

Imidlertid kan boligforeningen ikke opsige vores internetforbindelse og dermed også vores mail konto, som vi har fra YouSee og selv betaler for!

I væggen er der to lednings udgange - en til tv og en til computeren med internet og mail konto!

Med "min side" via computeren på YouSee kan jeg se alle kanaler og programmer som YouSee også sender på tv skærmen!

Og så kommer it spørgsmålet:

Kan man føre en ledning fra computeren og til sin større fjernsyns skærm, og dermed se YouSee kanalerne på sin fjernsyns fladskærm, i stedet for kun at se dem på sin mindre computer skærm?

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Så vidt jeg husker, men uden at være helt sikker, så vil du ikke længere have adgang til TV via computeren fra Yousee, hvis det almindelige tv signal opsiges.

Din internetforbindelse vil virke, men jeg mener Yousee kræver, at man har tv signal for at man kan have adgang til at se sine tv kanaler på computeren og telefonen, ikke kun bredbånd.

Prøv evt at ringe til dem, spørg viceværten eller se om andre her giver mig ret. I så fald mener jeg, det afhænger af, hvor meget tv og hvad du ser, hvad du så skal vælge.

Men jo, du kan godt koble computeren til fjernsynet og se billedet på tv skærmen. Den billige metode er bare et HDMI kabel. Den dyrere men mere brugervenlige løsning er en Chromecast.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 26 minutter siden, xrasmussen skrev:

Så vidt jeg husker, men uden at være helt sikker, så vil du ikke længere have adgang til TV via computeren fra Yousee, hvis det almindelige tv signal opsiges.

Din internetforbindelse vil virke, men jeg mener Yousee kræver, at man har tv signal for at man kan have adgang til at se sine tv kanaler på computeren og telefonen, ikke kun bredbånd.

Prøv evt at ringe til dem, spørg viceværten eller se om andre her giver mig ret. I så fald mener jeg, det afhænger af, hvor meget tv og hvad du ser, hvad du så skal vælge.

Men jo, du kan godt koble computeren til fjernsynet og se billedet på tv skærmen. Den billige metode er bare et HDMI kabel. Den dyrere men mere brugervenlige løsning er en Chromecast.

Mange tak for svar!

Det skal jeg så lige have undersøgt, hvis jeg ikke længere kan se tv via min side på computeren, hvis tv signalet udgår i etageejendommen!

Jeg har nemlig også mobil internet og mail på min sommerhus adresse fra YouSee!

På den kan jeg også se tv kanaler fra YouSee.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 17 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Mange tak for svar!

Det skal jeg så lige have undersøgt, hvis jeg ikke længere kan se tv via min side på computeren, hvis tv signalet udgår i etageejendommen!

Du har ret jeg har lige talt med dem, og de siger at tv forsvinder fra de to computere jeg har, hvis boligforeningen lukker for tv signalet!

Jeg skal så købe en tv pakke hos YouSee, for fortsat at kunne se tv på computerne - øv! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Eller TV2 Play, hvis du ser TV2. DR kan du se over nettet uden at betale ekstra. Eller f.eks Viaplay hvis du ser sport.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 34 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Når dit tv abo opsiges, ryger dine tv kanaler helt automatisk, og dit login nedgraderes på pc, til musik only, da alle yousee abo, kan få yousee musik adgang med deres internet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 17 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Når dit tv abo opsiges, ryger dine tv kanaler helt automatisk, og dit login nedgraderes på pc, til musik only, da alle yousee abo, kan få yousee musik adgang med deres internet.

Ja ok - jeg har nu bestemt mig for, at fortsat at have YouSee, selv om boligforeningen skulle finde på at opsige abonnementet!

Men der er et temmelig langt opsigelses varsel til YouSee 6 eller 9 måneder, før de er væk fra boligforeningen.

Derfor vil jeg i januar eller senere bestemme mig for hvilken pakke jeg vil have hos YouSee.

Det bliver nok grundpakken og nogle ekstra vælg selv kanaler, eller den fulde mellempakke.

Jeg har ikke brug for fuldpakken længere, når jeg typisk kun ser på ca. 10 forskellige kanaler.

Så vil jeg stadigvæk få mine tv kanaler via YouSee mobilnet til min sommerhus pc.

Så pyt med de Discovery kanaler, jeg får bare nogle andre i stedet for! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 19 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Mange tak for svar!

Det kan du ikke fordi du skal være logget ind for at se andet end DR, og så ved de hvilke kanaler du kan se.

Nu hvor jeg ikke har yousee internet så kan jeg kun se DR.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 27 minutter siden, modpol skrev:

Det kan du ikke fordi du skal være logget ind for at se andet end DR, og så ved de hvilke kanaler du kan se.

Nu hvor jeg ikke har yousee internet så kan jeg kun se DR.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/yousee-ingen-aftale-med-discovery/7863039

Så er det vist endelig slut med Discovery kanaler fra YouSee!

Og nej jeg behøver ikke at være logget ind, bare jeg har tv fra YouSee på min tv skærm, og samtidig har internet og mail konto fra dem.

I dag er jeg f.eks ikke hjemme i min lejlighed og derfor er mit fjernsyn lukket, men alligevel kan jeg her i mit sommerhus se tv fra Yousee på min computer - alle kanaler som de også sender på tv, og film og andet som de ikke sender på tv skærmen.

Jeg får dog ikke Discovery kanalerne i fremtiden, men nogle andre kanaler som YouSee har købt sig til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)
For 21 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

I dag er jeg f.eks ikke hjemme i min lejlighed og derfor er mit fjernsyn lukket, men alligevel kan jeg her i mit sommerhus se tv fra Yousee på min computer - alle kanaler som de også sender på tv, og film og andet som de ikke sender på tv skærmen.

Nu får du ikke den adgang uden at logge ind på yousee app eller side, præcis som jeg gør til musik, så du skal jo logge ind og som du får forklaret, så kan man ud fra dit login, se hvilke kanaler du har adgang til via pc.

Det har INGEN adgang til, uden et login , på yousee.dk
Jeg kan ikke engang se DR på yousee app her, selvom jeg logger in, så forklarer den jeg ikke har abo. Jeg kan kun se en trailer reklame kanal :)

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind