Forsvarsadvokat

Ikke flere papkort til NemID?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

Ikke flere papkort til NemID?

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11-01-papkort-til-nemid-vil-blive-udfaset-efter-naeste-ar

"Danskerne vælger pap frem for app, når de bruger NemID, men fra 2021 vil et papkort være fortid.

Når danskerne skal tjekke netbank, borger.dk eller handle på nettet efter næste år, vil det blive uden at gøre brug af nøglekortet i pap fra NemID."

Og hvad så med os som ikke har en smartphones og app?

Skal vi så til at investere i en smartphone?

Der er mange som ikke er trygge ved digitale løsninger, og da slet ikke når det drejer sig om kode og tal adgang til f.eks, ens bankkonto!

De 3,2 millioner danskere, som netop bruger papkort incl. mig selv, mener at det er mere sikkert at man har et papkort derhjemme et sikkert sted, og udenfor internettet!

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)

Jeg har glemt papkortet eksisterede :)  Bruger kun app, og altid app.  Det er så simpelt at logge ind alle steder, ingen koder, bare finger aftryk, og man er inde på nemid valideringssider som bank , borger,eboks og andet..

Jeg stoler på mine hænder, og regner ikke med nogen misbruger min hånd når jeg sover, så jeg er tryg ved mine hænder i vågen tilstand, og så er der på bankapp her, stadig e valideringskode, så man ikke alene med fingeraftryk kan overføre og betale.

Så det går nok for mig.

At jeg så kender flere som bruger pap, og ikke har smart mobil, er helt sikkert en bekymring.
Artiklen nævner så der kommer et nyt alternativ til dem som er besværet og ikke har smart app, så vi skal bare til at skelne mellem normale online mennesker, og dem som er offline i resten af Danmark :)

Glem alt om gammel, glemsom og andre stupide navne, du er bare en "offliner" :)

For 2 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

De 3,2 millioner danskere, som netop bruger papkort incl. mig selv, mener at det er mere sikkert at man har et papkort derhjemme et sikkert sted, og udenfor internettet!

Du synes velnok, at dine hænder sidder godt og sikkert på dig, og ikke er indenfor internettet. Du bruger dem vel hele dagen og altid, hvis du har dem.

Redigeret af DenBruneMunk
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 8 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg har glemt papkortet eksisterede :)  Bruger kun app, og altid app.  Det er så simpelt at logge ind alle steder, ingen koder, bare finger aftryk, og man er inde på nemid valideringssider som bank , borger,eboks og andet..

Jeg stoler på mine hænder, og regner ikke med nogen misbruger min hånd når jeg sover, så jeg er tryg ved mine hænder i vågen tilstand, og så er der på bankapp her, stadig e valideringskode, så man ikke alene med fingeraftryk kan overføre og betale.

Så det går nok for mig.

At jeg så kender flere som bruger pap, og ikke har smart mobil, er helt sikkert en bekymring.
Artiklen nævner så der kommer et nyt alternativ til dem som er besværet og ikke har smart app, så vi skal bare til at skelne mellem normale online mennesker, og dem som er offline i resten af Danmark :)

Glem alt om gammel, glemsom og andre stupide navne, du er bare en "offliner" :)

Du synes velnok, at dine hænder sidder godt og sikkert på dig, og ikke er indenfor internettet. Du bruger dem vel hele dagen og altid, hvis du har dem.

Du stoler på dine fingeraftryk. Men stoler du virkeligt på, at ingen vil misbruge dine fingeraftryk? Du kan trygt regne med, at myndighederne gemmer dine fingeraftryk, når du bruger dem på en app...

Som jeg opfatter det, er afskaffelsen af papkortet til NemID endnu et skridt imod det totalitære digitale overvågningssamfund. De vil simpelthen tvinge alle til at bruge diverse digiltale apps, så ingen kan længere sige nej til at have computer eller mobiltelefon!

Og lur mig om ikke også de såkaldte  "konspirationstosser" i virkeligheden er de kloge. Fordi de har i årevis sagt, at magtelitens/skyggeregeringens/Deep State´s endemål er at microchippe hele verdens befolkning. Det er jo tydeligvis i den retning udviklingen går....

Jeg siger FRA! Hvad siger I andre? Vil I også lade jer microchippe, når det kommer dertil?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 11 timer siden, Lucianone skrev:

Du stoler på dine fingeraftryk. Men stoler du virkeligt på, at ingen vil misbruge dine fingeraftryk? Du kan trygt regne med, at myndighederne gemmer dine fingeraftryk, når du bruger dem på en app...

Som jeg opfatter det, er afskaffelsen af papkortet til NemID endnu et skridt imod det totalitære digitale overvågningssamfund. De vil simpelthen tvinge alle til at bruge diverse digiltale apps, så ingen kan længere sige nej til at have computer eller mobiltelefon!

Og lur mig om ikke også de såkaldte  "konspirationstosser" i virkeligheden er de kloge. Fordi de har i årevis sagt, at magtelitens/skyggeregeringens/Deep State´s endemål er at microchippe hele verdens befolkning. Det er jo tydeligvis i den retning udviklingen går....

Jeg siger FRA! Hvad siger I andre? Vil I også lade jer microchippe, når det kommer dertil?

Det er ekstrem nemt at hacke en smartphone og dekrypterer det elektroniske nøglekort, så jeg foretrækker også det sikre manuelle nøglekort!

Jeg har kun en manuel mobiltelefon, som kan ringes op fra og modtage en besked på, mere har jeg ikke brug for, og den har ingen internet forbindelse og app.

Skal jeg og flere millioner danskere så til at købe en smartphone for at tilgå f.eks. sin bank?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 22 timer siden, Lucianone skrev:

Det lyder lige så fantasifuldt, som folk der tror at en site som bruger NemID verificering også har alle ens personfølsomme data, ligeså fantasifuldt.   Med viden kommer man længere end fantasi og illusionær tankegang.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
On 2.11.2019 at 10:28, Forsvarsadvokat skrev:

Det er ekstrem nemt at hacke en smartphone og dekrypterer det elektroniske nøglekort, så jeg foretrækker også det sikre manuelle nøglekort!

Nu har du vel stadig en kode og password på dit NemID, så det du siger er jo kun halvvejen til succes, og så skal de altså have fanget koden, og jo, de skal også have hacket din telefon som de må sidde med for at hacke den og få den opdateret uden at man igen skal ind på NemID for at få verificeret man vil bruge den nye app som er lagt på.

Man kan ikke afinstallere, hacke eller rør ved app på telefonen uden at man skal bekræfte sin identitet et andet sted, hvis du gør dette, så der er en ekstremt lille chance for det du tror der, som du kalder nemt, for det er det slet ikke.

Det lyder som der sidder pensionister her på forum, som intet forstand har på mobiltelefoner, sikkerhed i 2019, eller andet på det område, og så skal de bare høre historier om andre ældre som snydes til at udlevere sin info. Så er det klart man føler sig ramt, hvis man gør det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 1.11.2019 at 22:39, Lucianone skrev:

Du kan trygt regne med, at myndighederne gemmer dine fingeraftryk, når du bruger dem på en app...

Jeg beklager at måtte sige at du har for stor tiltro til myndighedernes evner og muligheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 13 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Nu har du vel stadig en kode og password på dit NemID, så det du siger er jo kun halvvejen til succes, og så skal de altså have fanget koden, og jo, de skal også have hacket din telefon som de må sidde med for at hacke den og få den opdateret uden at man igen skal ind på NemID for at få verificeret man vil bruge den nye app som er lagt på.

Man kan ikke afinstallere, hacke eller rør ved app på telefonen uden at man skal bekræfte sin identitet et andet sted, hvis du gør dette, så der er en ekstremt lille chance for det du tror der, som du kalder nemt, for det er det slet ikke.

Det lyder som der sidder pensionister her på forum, som intet forstand har på mobiltelefoner, sikkerhed i 2019, eller andet på det område, og så skal de bare høre historier om andre ældre som snydes til at udlevere sin info. Så er det klart man føler sig ramt, hvis man gør det.

Det fortæller jo intet om at du respekterer ældre som ikke er IT kyndig med igen at promoverer et hack....Jeg kender en it mand som har udviklet en algoritme som til en hver tid kan hacke alle vpa2, så i realiteten har han ikke brug for en net forbindelse, da han nemt kan bruge andres - men hvad skal ældre gøre når de ikke har deres nøglekort og deres mobil er uddateret?

Der må jo komme en løsning for dem!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 23 minutter siden, modpol skrev:

Jeg beklager at måtte sige at du har for stor tiltro til myndighedernes evner og muligheder.

Det mest besynderlige er at ændre noget som virker, med minimal chance for bedrageri, andet end at personen giver oplysninger.

Det som er foruroligende er at som jeg tror, at tanken er at ens mobil skal rumme alt, kreditkort, pas, kørekort, letide, sundheds oplysninger - ja alle dine følsomme oplysninger. 

Så den dag at mobil nettet er nede så er der total panik over hele Danmark. Ingen kan købe noget - og skide surt at stå i supermarked med en fuld kurv for at få at vide at mobil nettet er nede.

Teknologisk klogt er det ikke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 21 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Det fortæller jo intet om at du respekterer ældre som ikke er IT kyndig med igen at promoverer et hack....Jeg kender en it mand som har udviklet en algoritme som til en hver tid kan hacke alle vpa2, så i realiteten har han ikke brug for en net forbindelse, da han nemt kan bruge andres - men hvad skal ældre gøre når de ikke har deres nøglekort og deres mobil er uddateret?

Der må jo komme en løsning for dem!

i 2019 kan man ikke respektere ældre som ikke vil, fordi de er snævert synet eller fordi de er gamle som nogle også siger.

Der er ældre og så er der ældre. Hvis du sidder som 90 årig og argumenterer, så er det altså ikke det samme som dem som er 65 år og mener de ikke gider det nymodes ting der, og hellere bare vil som de altid har gjort.

Og jo, jeg har hjulpet flere fra 50+ til 70+ , så masser af personlig erfaring med de folk som bare ikke vil eller gider, eller selv tror på de kan, og så finder de ud af de godt kan når det er for sent i forløbet, det bliver de også sure over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind