Ræven

Vise jeg værdsætter kæresten

Recommended Posts

Ræven

Jeg går med en lyst til at vise min kæreste at jeg virkelig værdsætter hende i den måde hun støtter mig på, selvom jeg grundet depression og nyopdaget ADHD til tider ikke er nem.

Men hvad dælen  skal jeg finde på ?

Hun er ikke ligefrem den rigtige romantiske kvinde og et weekendophold har ingen af os tid og overskud til for tiden 😕

Hun er også typen, hvor det ikke behøves at koste en formue før hun bliver glad for gaven
Det skal dertil siges, at når jeg er hos hende/dem ( ja hun har børn ;) ) så gør jeg mit for at vise det, ved at deltage så meget muligt i en almindelig dagligdag, så jeg tager gerne støvsugeren og render over gulvet, ordner vasketøjet, sørger for at opvasken bliver taget, i det hele taget hjælper med al det daglige og praktiske

Kun frit med forslag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)

Det er sgi ikke nemt når man ikke kender vedkommende. Men en middag et godt sted ude i byen, plejer man nu aldrig at komme helt galt afsted med. Noget der dufter godt efter vedkommendes mening kan man også sagtens få succes med. Somme tider kan et stykke nyt klær til hende gøre lykke. Bare det man har pumpet cyklen uden hun har bedt om det kan skabe lykke. Der er rigtig mange muligheder, held og lykke.  😉

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Alt opmærksomheden fungerer vel...

Skriv et personligt brev fra hjertet. En rose på puden, et kram der varer lige lidt for længe...

De tre små ord. 👩‍❤️‍💋‍👨

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Böef
On 1.11.2019 at 09:17, Ræven skrev:

Jeg går med en lyst til at vise min kæreste at jeg virkelig værdsætter hende i den måde hun støtter mig på, selvom jeg grundet depression og nyopdaget ADHD til tider ikke er nem.

Hun er ikke ligefrem den rigtige romantiske kvinde og et weekendophold har ingen af os tid og overskud til for tiden 😕

Hun er også typen, hvor det ikke behøves at koste en formue før hun bliver glad for gaven
Det skal dertil siges, at når jeg er hos hende/dem ( ja hun har børn ;) ) så gør jeg mit for at vise det, ved at deltage så meget muligt i en almindelig dagligdag, så jeg tager gerne støvsugeren og render over gulvet, ordner vasketøjet, sørger for at opvasken bliver taget, i det hele taget hjælper med al det daglige og praktiske

Kun frit med forslag

Har du overvejet bare prøve med ord;altså fortælle hende det.

Det lyder som om kvinder skal købes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ræven
For 14 timer siden, Böef skrev:

Har du overvejet bare prøve med ord;altså fortælle hende det.

Det lyder som om kvinder skal købes.

Ikke kun overvejet ;) det fortæller jeg hende tit og nej det er ikke fordi hun skal "købes"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Det letteste er som regel bare at sige det med ord.  Fortæl hende hvor meget du elsker hende, og i hvor høj grad du sætter pris på hende og hendes evne til at "holde dig ud", selv de gange hvor du ved du bliver urimelig og træls at omgåes grundet depresionen og ADHD. 

Tal med hende.  Gør ting med hende.  Udvis den samme overbærenhed overfor hende og hendes periodevise fejl og urimeligheder, som hun udviser overfor dig.  Lad være med at hænge dig i småting hun gør, som irriterer dig.  Du har også vaner, som irriterer hende, kan jeg garantere dig for.

Køb hende en buket blomster fra tid til anden, "bare fordi".  Køb hendes ynglingschokolade (eller andet) til hende, til når hun skal sidde alene på et tidspunkt og hygge uden dig, eller bare fordi du faldt over den og tænkte på hende.

Det er småtingene i hverdagen, der betyder mest i længden.  Der er en gammel historie, som er værd at have i tankerne fra tid til anden:  "Han bestig det højeste bjerge, krydsede den varmeste ørken og svømmede over det dybeste hav for hende.  Men hun forlod ham, for han var jo aldrig hjemme..."

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

For mig virkede det fint at tage hende med på fx en eksta ekstra dyrt sted at spise. Fx Dragsholm slot (fordi det kunne nås på knallert). Ellers tror jeg da også at blomster uden nogen særlig grund er noget de værdsætter.

Men det hjælper naturligvis også at du tager en tur med støvsugeren eller andet praktisk, det behøver ikke koste penge.

Tænke dog bare at må være svært for dig at håndtere børn med ADHD, og især depression. Tror selv jeg har depression, og kan så absolut ikke overskue børn. Ofte kan jeg ikke engang overskue at handle ind til  mig selv, ligger bare i sofaen (men får så leveret).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ræven
On 6.11.2019 at 18:37, snoozz skrev:

For mig virkede det fint at tage hende med på fx en eksta ekstra dyrt sted at spise. Fx Dragsholm slot (fordi det kunne nås på knallert). Ellers tror jeg da også at blomster uden nogen særlig grund er noget de værdsætter.

Men det hjælper naturligvis også at du tager en tur med støvsugeren eller andet praktisk, det behøver ikke koste penge.

Tænke dog bare at må være svært for dig at håndtere børn med ADHD, og især depression. Tror selv jeg har depression, og kan så absolut ikke overskue børn. Ofte kan jeg ikke engang overskue at handle ind til  mig selv, ligger bare i sofaen (men får så leveret).

Blomster tja, er prøvet og det er ikke det store hit, eftersom hun ikke er den rigtige romantiske type 😕

Jeg var dog så heldig ( eller uheldig for hendes vedkommende) at hendes datter nedlage et rådyr her i fredags og jeg så sagde, at den kunne jeg da sagtens brække og bilen, jo den fixer jeg da også, det gav lidt kredit i bogen :)

Ang. min ADHD og depression, der går det faktisk meget godt i forhold til ungerne, vi har samtidig også lavet den aftale, at hvis hun kan mærke, det hele bliver lidt for meget for mig, så siger hun stille og roligt, at det nok er tid at jeg trækker mig lidt tilbage og tager en timeout i soveværelset i lidt tid, eller kører hjem til mig selv, det fungerer faktisk rigtigt godt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna
Skrevet (redigeret)
On 1.11.2019 at 09:17, Ræven skrev:

Kun frit med forslag

Hvis ingen af jer pt. har overskud eller tiden til at gå ud, grundet de omstændigheder du nævner. Hvad så med at finde på noget hjemme?

En god hyggeaften med god mad og film, og hvad der ellers hører sig til, til sådan en aften, levende lys etc. Og hvor du måske i løbet af middagen giver dig tid til at fortælle hende hvad hun betyder for dig. 

Men det at du allerede hjælper med det praktiske når du er ved hende, der viser du jo at hun betyder noget. Det at du også accepterer hendes børn og at du og børnene har et godt forhold, er jeg ret sikker på hun er glad og taknemmelig for. 

Ellers måske til forår/sommer, så tag på en hyggelig udflugts tur evt. med børnene, hvor I selv tager en lækker picnic kurv med, det behøver ikke altid være noget der koster en bondegård, der findes mange måder at hygge sig på - og at vise sine følelser på. Uden det nødvendigvis skal involverer gaver og ting.

Redigeret af FrkFauna
  • Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atina13

Skriv små sedler rundt om i huset hvor du skriver du elsker hende, fortælle hende hun er smuk/sød/kærlig osv. evt. sætte små hjerte på. Er sikker på hun vil synes det er sødt.......:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind