Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Bare mig.

Må ikke se mine login filer til min mailbox fra YouSee.

Recommended Posts

Bare mig.
For 9 minutter siden, homofaber skrev:

Jeg kan ikke se, hvorfor du mener, at logfilerne skulle være din ejendom, som du har ret til at se, selv om du betaler for noget og den står i dit navn. Det er Yousees server - det er ikke din - du køber bare en service hos Yousee, så du kan sende og modtage email. Du køber ikke en andel af deres server eller retten til at administrrere den. Yousee kunne jo også bare deaktivere logging (selv om de måske ikke må af hensyn til noget lovgivning), men det kan du heller ikke bestemme. Du kan ikke bestemme, hvordan de driver deres server. Det er vilkårene. Ellers må man sætte sig egen mailserver op. 

Det kan jeg forklare dig meget nemt, ved at stille et meget simpelt spørgsmål.

1.  Hvordan vil du have jeg skal kunne forhindre at det sker igen, når nogen en gang har fundet ud af to unikke password og logind "navn" og jeg nægtes data til at finde ud af hvordan det er sket ?

Du mener så jeg bare skal sidde med hænderne foldet i skødet og vente på det sker igen !!!

Det er iøvrigt også ret ubehageligt og vide, at der er nogle der kan have siddet og snaget i min private post. 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 31 minutter siden, Bare mig. skrev:

Det kan jeg forklare dig meget nemt, ved at stille et meget simpelt spørgsmål.

1.  Hvordan vil du have jeg skal kunne forhindre at det sker igen, når nogen en gang har fundet ud af to unikke password og logind "navn" og jeg nægtes data til at finde ud af hvordan det er sket ?

Du mener så jeg bare skal sidde med hænderne foldet i skødet og vente på det sker igen !!!

Det er iøvrigt også ret ubehageligt og vide, at der er nogle der kan have siddet og snaget i min private post. 😉

Du kan ikke arguementere for, at du har ret til at se de logfiler. Det er ikke til diskussion. Der står faktisk i Yousees vilkår, at de kan lukke for tjenesten ved mistanke om misbrug med eller uden kundens viden. Der står kun, at du har pligt til ikke at udlevere login-oplysninger. Jeg kan også godt forstå, hvorfor de ikke vil udlevere den slags oplysninger for det vil bare give endnu mere arbejde.
Bare fordi du bruger noget, er det ikke nødvendigvis dit. Når du køber Windows 10 og installerer, køber du faktisk heller ikke et program - du køber kun retten til at bruge Windows, som det står i licensbetingelserne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 28 minutter siden, homofaber skrev:

Du kan ikke arguementere for, at du har ret til at se de logfiler. Det er ikke til diskussion. Der står faktisk i Yousees vilkår, at de kan lukke for tjenesten ved mistanke om misbrug med eller uden kundens viden. Der står kun, at du har pligt til ikke at udlevere login-oplysninger. Jeg kan også godt forstå, hvorfor de ikke vil udlevere den slags oplysninger for det vil bare give endnu mere arbejde.
Bare fordi du bruger noget, er det ikke nødvendigvis dit. Når du køber Windows 10 og installerer, køber du faktisk heller ikke et program - du køber kun retten til at bruge Windows, som det står i licensbetingelserne.

Og hvor står det så lige i YouSee's vilkår ?

Vrøvl med dit snak om W10. Naturligvis har jeg da ret til de data "mit lejemål" af W10 genererer, herunder også at kigge i logfilerne for både det ene og det andet.   😉

Generelt kan man så ikke bruge e-mails mere, hvis man ikke kan få lov til at finde ud af hvordan man er blevet misbrugt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ib Dorthe

Der var også engang min far havde hakket sig ind i min pc. Det kunne jeg heller ikke lide!

/Ib.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 24 minutter siden, Ib Dorthe skrev:

Der var også engang min far havde hakket sig ind i min pc. Det kunne jeg heller ikke lide!

/Ib.

Var det så bare en fra familien der var synderen, så kunne jeg leve med det.  😁   Men her er det desværre nogen uden for familien, der åbenbart har misbrugt min mailkonto til at sende spam mails rundt. Det kan jeg sgu ikke lide, fordi de folk har på en eller anden måde skaffet sig adgang til både login nick samt password til mailboxen.  😨

Hilsen mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 55 minutter siden, Bare mig. skrev:

Og hvor står det så lige i YouSee's vilkår ?

Vrøvl med dit snak om W10. Naturligvis har jeg da ret til de data "mit lejemål" af W10 genererer, herunder også at kigge i logfilerne for både det ene og det andet.   😉

Generelt kan man så ikke bruge e-mails mere, hvis man ikke kan få lov til at finde ud af hvordan man er blevet misbrugt. 

Du køber en service hos Yousee. Du køber ikke en ret til at bestemme over deres handelsbetingelser! Hvis du er uenig med Yousee, kan du opsige din mail. Jeg gider ikke lige finde det, for det burde du selv, når du brokker dig. 

Du har ret til at bruge Windows, som beskrevet i handelsbetingelserne, men du har ikke ret til at ændre i systemet og en masse andre ting. Pointen er, at du køber også et produkt hos Yousee, hvor du kan sende og modtage mails, men Yousee er ikke forpligtet til at udlevere logfiler eller anden teknisk information. Jeg kan godt forstå det, for det ville give en masse bøvl med folk som dig og sikkert en masse andre, der ikke kan finde ud af at læse informationerne i den slags filer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ib Dorthe
For 44 minutter siden, Bare mig. skrev:

Var det så bare en fra familien der var synderen, så kunne jeg leve med det.  😁   Men her er det desværre nogen uden for familien, der åbenbart har misbrugt min mailkonto til at sende spam mails rundt. Det kan jeg sgu ikke lide, fordi de folk har på en eller anden måde skaffet sig adgang til både login nick samt password til mailboxen.  😨

Hilsen mig.

Hvor i landet kommer du enitalt fra? Det fordi det er mere risikabelt at efterlade sin pc’er til fri afbenyttelse nede på sydsjælland end andre steder. Har du lavet ulovligheder før eller har domme fra tidligere hakninger?

/Ib

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Køb dit egen domain, det er ikke dyrt og garanterer dig unik ejendom, jeg har i snart 15 år brugt dandomain og er super glad for dem, men der findes mange andre som er ligeså godt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 3 timer siden, Bare mig. skrev:

Du må være fra de lukkede øststater og jeg er i det frie vesten. ☺️

Nej da,

Jeg sidder bare i den situation og følger IT verden, og de anklager som løbende laves af advokat firmaer for at få udleveret data på ip adresser og hvad man laver ifm downloads. De har deres egne problemer med at identificere præcis hvem som gør hvad, og det er det du antager du må få at vide, bare fordi.

Derfor får du intet, for du har intet bevis, du har ingen aftale, og intet krav på dette, så derfor ,..... no chance!

GDPR er der for at sikre at dine data beskyttes, og nu vil du som forbruger, kræve at de bryder med disse regler? Altså..... Personfølsomme oplysninger er dine data, ikke en logfil, eller besøg på en side, som kun ISP kan identificere dig med når de har dine personfølsomme data, du kan ikke bruge det her, og du kan slet ikke argumentere at få den information, da det igen, ikke kan dokumenteres at det er dine data i logfilen de ser på, uden at bruge en masse tid, og alligevel erfare, de ikke ved præcis HVEM har brugt den data, kun at det kom fra din IP, og det kan du så dårligt bevise er dig, og så træder GDPR altså ikraft for at beskytte dig og dem som har skabt de data.  Og nej, de bruger ikke tid og research på at finde ud af om det er dig, fordi du sender en mail og siger det er dig, og du vil se hvem som har skabt trafik. Så må du sætte advokater på og se om du har en sag og pengene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 12 timer siden, homofaber skrev:

Du køber en service hos Yousee. Du køber ikke en ret til at bestemme over deres handelsbetingelser! Hvis du er uenig med Yousee, kan du opsige din mail. Jeg gider ikke lige finde det, for det burde du selv, når du brokker dig. 

Du har ret til at bruge Windows, som beskrevet i handelsbetingelserne, men du har ikke ret til at ændre i systemet og en masse andre ting. Pointen er, at du køber også et produkt hos Yousee, hvor du kan sende og modtage mails, men Yousee er ikke forpligtet til at udlevere logfiler eller anden teknisk information. Jeg kan godt forstå det, for det ville give en masse bøvl med folk som dig og sikkert en masse andre, der ikke kan finde ud af at læse informationerne i den slags filer.

Det er jo lidt svært og diskutere med personer der ikke engang kan finde ud af og bevise deres påstand.

Du bør indse, det ikke er dig der skal bestemme hvad jeg her gør efterfølgende for og forsøge at opklare hvad og hvordan der er sket har kunne ske!   😉

Og bliver du ved på den måde, kommer du på min "pist væk liste". Hav en god dag.

Hilsen mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...