Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Bare mig.

Må ikke se mine login filer til min mailbox fra YouSee.

Recommended Posts

Bare mig.

Hej.

Er faktisk ret sur lige nu ☹️, da YouSee nægter mig at se logfilerne for min mailkonto, efter de først har spærret for afsendelse af mails med den begrundelse at der er afsendt for mange mails, hvorfor de mener at kontoen er hacket. Jeg har naturligvis kørt virusscanning og ændret password efter deres anvisning efterfølgende. De mener så der der skal gå, enten 2 hverdage eller 24 timer !!! inden jeg allernådigst kan få lov til at sende en mail igen. 

Man nægter mig at se logfilen med den begrundelse at det høre under GDPR lovgivningen og de kun kan give politiet adgang med en dommerkendelse. Jeg mener naturligvis at de data jeg og en eventuel hacker generere fra/med min mailbox er mine egne private, også selv om en tyv bryder ind. 

Kan det virkelig passe at jeg ikke skulle kunne se mine egne logfiler, for at finde ud af hvad der er sket ?

Det skal så siges jeg har mulighed for at klage til YouSee, når de engang har låst min mailbox igen og det vil jeg naturligvis gøre.

Gode råd og ideer modtages hjertens gerne.

Hilsen. 

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Det er nok sandt nok,
Dine persondata er personfølsomme oplysninger men derimod de data som din bruger generer på deres side, og fremgår i en logfil, er data som kun udleveres med en dommerkendelse.

Det har intet med GDPR at gøre, så længe din ip adresse i logfil, og dine persondata i selvsamme logfil ikke ligger samme sted.

Det er kombinationen af dine logdata, og dine personfølsomme oplysninger som fører til den ip adresse der kan identificere dig, og derfor er det kun de oplysninger som er personfølsomme du kan få indsigt i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 16 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Det er nok sandt nok,
Dine persondata er personfølsomme oplysninger men derimod de data som din bruger generer på deres side, og fremgår i en logfil, er data som kun udleveres med en dommerkendelse.

Det har intet med GDPR at gøre, så længe din ip adresse i logfil, og dine persondata i selvsamme logfil ikke ligger samme sted.

Det er kombinationen af dine logdata, og dine personfølsomme oplysninger som fører til den ip adresse der kan identificere dig, og derfor er det kun de oplysninger som er personfølsomme du kan få indsigt i.

Tak for svar, omend jeg ikke helt kan følge med.

Hvis man ikke kan få adgang til logfilerne for en tjeneste jeg betaler for i dyre domme, er der fannemegalemende (undskyld) noget galt i lovgivningen. Så er vi ved at være derhenne hvor jeg heller ikke må se de billeder jeg tager med mit eget fotografiapparat.

Og skal til at blande politiet ind i en forbrydelse, der måske har fundet sted, tvivler jeg på de højst gider løfte øjenbrynene til.

I øvrigt mistænker jeg YouSee mere og mere for at dække over en fejl i deres mailsystem, end der vitterlig er sket noget hackeri på min mailbox !!!

Hilsen Mig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er ikke dine log filer.

Du kan spørger deres tekniske afdeling om hændelsesforløbet, hvor du mistede adgang. Og du kan spørger ind til hvilke mails der har været afsendt. Den dialog bør de være imødekommende over for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 24 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det er ikke dine log filer.

Du kan spørger deres tekniske afdeling om hændelsesforløbet, hvor du mistede adgang. Og du kan spørger ind til hvilke mails der har været afsendt. Den dialog bør de være imødekommende over for.

Hej.

Det syntes jeg så er lidt underligt med den logfil, da det kun er min ip der burde stå + de tidspunkter jeg har været logget ind.

Med hensyn til at spørge ind til hændelsen, er jeg blevet mødt af muren med henvisning til GDPR lovgivningen. Jeg må så pænt vente og se hvad YouSee siger til min klage, når de engang har har låst min mailbox op så jeg kan sende en mail igen.

Hilsen Mig selv.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 4 timer siden, Bare mig. skrev:

Hvis man ikke kan få adgang til logfilerne for en tjeneste jeg betaler for i dyre domme, er der fannemegalemende (undskyld) noget galt i lovgivningen. Så er vi ved at være derhenne hvor jeg heller ikke må se de billeder jeg tager med mit eget fotografiapparat.

Det er lovgivningen som har påbudt dem at arkivere disse logfiler og gemme trafik i X antal år, husker ikke hvor længe, primært på grund af terror trussel.

Bare fordi de lagrer informationen kan man ikke som privat kalde det ens ejendom, da data er en del af meget andet data, og måske afslører den din ip men den afslører også andre mulige personer som har et privat liv på din adresse, og præcis som du mener du har et privatliv og ejer det, så kan konen eller sønnen påkalde sig det samme, og modsat ikke få disse data at se, da de også kan afsløre andre i husstanden, og så begynder det at blive komplekst selvom du siger, der er kun dig derhjemme, det skal de så bruge tid på at bekræfte. Og til sidst er det politiet som afgør alt dets som retsindstans og så kan du føle du bliver svigtet men det er jo præcis derfor de er så strenge med oplysninger, fordi det er lige præcis dig de beskytter.

Og sidst, du betaler ikke for logfilerne, det er ikke direkte prissat del af en aftale mellem dig og udbyder, det er som jeg skrev en aftale efter lov i Danmark, og ikke noget du kan ændre på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 28 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Det er lovgivningen som har påbudt dem at arkivere disse logfiler og gemme trafik i X antal år, husker ikke hvor længe, primært på grund af terror trussel.

Bare fordi de lagrer informationen kan man ikke som privat kalde det ens ejendom, da data er en del af meget andet data, og måske afslører den din ip men den afslører også andre mulige personer som har et privat liv på din adresse, og præcis som du mener du har et privatliv og ejer det, så kan konen eller sønnen påkalde sig det samme, og modsat ikke få disse data at se, da de også kan afsløre andre i husstanden, og så begynder det at blive komplekst selvom du siger, der er kun dig derhjemme, det skal de så bruge tid på at bekræfte. Og til sidst er det politiet som afgør alt dets som retsindstans og så kan du føle du bliver svigtet men det er jo præcis derfor de er så strenge med oplysninger, fordi det er lige præcis dig de beskytter.

Og sidst, du betaler ikke for logfilerne, det er ikke direkte prissat del af en aftale mellem dig og udbyder, det er som jeg skrev en aftale efter lov i Danmark, og ikke noget du kan ændre på.

Arhh. GDPR lovgivningen er et mellemværende mellem den danske stat og YouSee. Det jeg spørger efter er logfilerne til min mailbox, der gerne skulle vise hvornår jeg loggede mig ind og ud, samt hvilken ip det er sket fra. Ydermere ville det også være formålstjenligt at jeg kan se hvilken HTTP adresser mine mails er sendt til samt hvad der er modtaget fra hvilken HTTP adresser. Det må stå i boxens tilhørende logfiler og er data jeg i forvejen har adgang til ved at logge mig på min box.

Logindfilerne er naturligvis min ejendom, da det er i mit navn mailboxen står samt jeg betaler for den måned efter måned.

Det burde stå lysende klart for enhver det er data der skal være tilgængelig for mig, og da især når YouSee lukker ned for afsendelse af mails fra min box, endda uden og varsle mig før jeg selv brokker mig til dem over jeg ikke kan sende min mail.

I øvrigt sendte jeg den sidste mail ud fra boxen den 5 sept og ville gerne sende en til den 24 okt uden held og prøver så igen i går hvor jeg påtaler over for YouSee at det ikke kan lade sig gøre at sende en mail !!!

Hilsen mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 52 minutter siden, Bare mig. skrev:

Arhh. GDPR lovgivningen er et mellemværende mellem den danske stat og YouSee. Det jeg spørger efter er logfilerne til min mailbox, der gerne skulle vise hvornår jeg loggede mig ind og ud, samt hvilken ip det er sket fra. Ydermere ville det også være formålstjenligt at jeg kan se hvilken HTTP adresser mine mails er sendt til samt hvad der er modtaget fra hvilken HTTP adresser. Det må stå i boxens tilhørende logfiler og er data jeg i forvejen har adgang til ved at logge mig på min box.

Logindfilerne er naturligvis min ejendom, da det er i mit navn mailboxen står samt jeg betaler for den måned efter måned.

Det burde stå lysende klart for enhver det er data der skal være tilgængelig for mig, og da især når YouSee lukker ned for afsendelse af mails fra min box, endda uden og varsle mig før jeg selv brokker mig til dem over jeg ikke kan sende min mail.

I øvrigt sendte jeg den sidste mail ud fra boxen den 5 sept og ville gerne sende en til den 24 okt uden held og prøver så igen i går hvor jeg påtaler over for YouSee at det ikke kan lade sig gøre at sende en mail !!!

Hilsen mig.

Det er og bliver påstand mod påstand, om det er dig eller en besøgende eller familie medlem som har skabt den trafik, så derfor!  no chance.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
1 time siden, Bare mig. skrev:

Hilsen mig.

Jeg kan ikke se, hvorfor du mener, at logfilerne skulle være din ejendom, som du har ret til at se, selv om du betaler for noget og den står i dit navn. Det er Yousees server - det er ikke din - du køber bare en service hos Yousee, så du kan sende og modtage email. Du køber ikke en andel af deres server eller retten til at administrrere den. Yousee kunne jo også bare deaktivere logging (selv om de måske ikke må af hensyn til noget lovgivning), men det kan du heller ikke bestemme. Du kan ikke bestemme, hvordan de driver deres server. Det er vilkårene. Ellers må man sætte sig egen mailserver op. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 17 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Det er og bliver påstand mod påstand, om det er dig eller en besøgende eller familie medlem som har skabt den trafik, så derfor!  no chance.

Du må være fra de lukkede øststater og jeg er i det frie vesten. ☺️

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...