Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Kajkajdetermig

Farvel til politiker kritisk radio24-7

Recommended Posts

Kajkajdetermig
For 1 minut siden, stig6499 skrev:

jeg er enig i at det er noget lort at radio24syv  lukker , den nye radio er for de unge , de unge har sgu nok af radio , tv , som er til dem 

Det her bliver en totalforvirring udført af en nyopfundne chef, som ikke vil være gammel.

Radioværterne skal vidst bestå af you-Tåber og lign.

Og hvis denne her "Chef" er ligeglad med, og faktisk understreger at det er en selvfølge at hendes ansøgning er fyldt med stavefejl, og lign. Tyder det på at Danmark har fået en ny Linse, som radiochef.

PØJ PØJ med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Jeg synes ikke det er på fair vilkår at Radio Lord har vundet. Kravet i ansøgningen var, at de skulle kunne dække hele landet...

De kan kun dække 75 %.,. Den ting alene gør, at der i mine øjne, er snyd med i spillet. Sørgeligt nok har jeg aldrig oplevet en konkurrence/budrunde på højere plan uden snyd/bestikkelse m.m. Så det overrasker mig desværre ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seeckt

Jeg gider slet ikke trække en streg i sandet mellem Loud og 24/7, det er jo politisk bestemt at de to skal slås om én frekvens/licens, hvorfor kan de ikke begge eksistere? De er vidt forskellige, ingen af de to vil kunne erstatte den anden.

Jeg tror såmænd heller ikke det kun er DF der bærer skylden. Noget jeg virkelig elskede ved diverse 24/7 programmer (uanset deres observans) var at man kunne høre dygtige journalister i samspænd med politiske insidere, tale om magtens mekanismer, på en måde Du normalt skal læse Dig til i tørre fagbøger. De var også gode til "follow the money" og optrævle hvordan privatisering, frasalg af fælles goder, og legaliseret korruption fungerer og at de slet ikke er den naturlov som politikerne hævder. Mange er slet ikke klar over, at 24/7 netværket spillede en stor rolle i at kulegrave udbytteskat-skandalen og i at opbygge et pres på myndighederne for ikke bare at lade det ligge.

De har simpelthen sat spørgsmålstegn ved ret principielle ting omkring, hvordan vores fælles interesser (ikke) håndteres, og hvordan pengestrømmene fungerer (ikke mindst til politikere), så lur mig om ikke liberalister, Venstre og K "good old boys" og venstrefløjens forsørgelsespolitikere er relativt enige om at der blev snakket for bramfrit på den radio?

Jeg savner den allerede. Og hvor er jeg træt af alle de Radio Nova lytteres schadenfreude, bare fordi de selv ikke orker at lytte til ord med mere end to stavelser. Det var sgu vigtigt og værdifuldt at have sådan en radiostation for dem der gider informere sig mere grundigt end i BT. Rigtig træls magtdemonstration at de blev silenced.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)

Det var det national konservative segment, der fik skovlen under Radio 24/7.

Hvis man lægger sig ud med de magtfuldkomne i S og DF - så har man tabt på forhånd.

Sidenhen nægtede Mette Frederiksen i Aftenshowet netop nægtet at udtale sig om hvad hun synes om radio 24/7. Det var ikke uden grund.

Det er naturligvis ikke som sådan en national konservativ agenda, der blev rullet ud for åbent tæppe. Men det er de national konservative kræfter, der stod bag attentatet helt tilbage, da man begyndte at diktere geografi.

Det passer i øvrigt helt fint med, at national konservative notorisk ikke bryder sig om kritik. Den selvretfærdighed de ofte omgiver sig med er i skarp modsætning til eksempelvis det liberalt orienterede videnskabelige habitus, som er bygget på, at kun gennem uenighed og at blive sagt imod - kan vi udvikle samfundet - og så meget andet i øvrigt.

Horden af national konservative der okkuperer SoMe platformene med småfascistoide holdninger, overfald på dem der formaster sig til kritik og fortabelse i modvilje til forandring er jo relativt åbenlys. Og de vinder frem - desværre.

Jeg har virkelig forsøgt at give Radio 4 chancen, men de er virkeligt provinsielle på den triste facon. Forleden hørte jeg dog den første gode radioudsendelse på R4dio. Subjektivt selvfølgelig. Det var et brandgodt interview med Morten Bruhn. Journalisten var velforberedt, præcis og skarp. Og Morten Bruhn fik god tid til sine pointer - hvilket især var dejligt, fordi han er ualmindelig kvik og behagelig at høre på.

Men hold nu k... hvor jeg savner radio 24/7. I min frustration er jeg begyndt at lytte til P1 igen. Det er himmelråbende kedeligt og uden bid. DR er så DF håndsky, at jeg er ved at brække mig. P1 er mere kedeligt at lytte til - end at afrime køleskab og bære skraldet ud til skraldespandene

Redigeret af Cementdebil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...