CKuber

Teenager med OCD.

Recommended Posts

CKuber

Hvor meget skal man beskytte sin teen ager med OCD.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vuze

En af behandlingsmetoderne der ofte bruges til ocd er eksponering, altså at udsætte sig selv for det, som trigger ocd'en. Ergo, beskytter du ditbarn mod det, risikerer du at gøre barnet en bjørnetjeneste.

Når det så er sagt kommer det an på dit barn. Det er ikke sjovt at blive presset ud i situationer af dem man har kært, især hvis de går hurtigere frem, end man selv er klar til. Mit råd er at prøve at snakke med dit barn - noget jeg godt kunne ønske mine forældre havde gjort, da jeg var en teenager med ocd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
Skrevet (redigeret)

Det kan man ikke svare bare sådan på.

Hvilken OCD taler du om, i hvilken grad? Hvordan er jeres familieliv, hvilke ressourcer har i der hjemme? Hvordan ser barnets liv ud? Går barnet i skole? Har barnet venner, er der søskende osv.

For at hjælpe et barn med OCD,er det vigtig at kikke på hele barnet. 

Nu skiver du, at han/hun er teenager dvs. du har mulighed for at indrage barnet mere i behandlingen af OCD`en. Det kan både være et plus og et minus, fordi teenagere ofte har et større temperament, usikkerhed og ønske om at passe ind. 

Du må undskylde, hvis det er skrevet meget hårdt og generaliserende, men jeg vil ikke skrive noget, ud fra så lidt information.

Men et kæmpe kram din vej, fordi det er hårdt g svært som forældre at stå ned et OCD barn. Hvis du har brug for at snakke med andre forældre med børn med OCD, vil jeg anbefale dig, at se på Facebook, der er garanteret en gruppe hvor du vil kunne finde støtte.

Redigeret af gumle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CKuber

Det er fordi, at jeg har læst at Greta Thunberg fik diagnosen som 11-årig. Nu rejser hun det halve af verden rundt. Og er midtpunkt for en masse ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind