ElskerFolieBalloner

Er jeg den eneste som ikke bruger apps og ikke ønsker at eje

Recommended Posts

ElskerFolieBalloner

er jeg den eneste i Danmark som ikke bruger apps og ikke ønsker at eje en smartphone? Jeg bruger stadig min 2007 Nokia 6300 og Jeg har det fint med en rigtig PC og bruger stadig kun ethernet kable internet... gider ikke smartphones... Jeg er træt af at høre om apps og mobilepay og andet pjat man ikke kan bruge på en PC... Jeg er 28 år og jeg gider ikke at følge nu tidens trends med smartphones. når jeg skal på nettet er det der hjemme på min rigtige PC med 4:3 LCD skærm og rigtig tastatur. lige siden jeg først hørte om iphones i 2010 har jeg nægtet at købe en... hvis der var en tidsmaskine ville jeg gerne rejse tilbage til 00erne og blive der før alt handlede om dumme apps og smartphones... Jeg bruger kun software og programmer på min PC ikke nogen apps. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Jeg bruger også en alm. mobiltlf. med knapper. Jeg har intet ønske om, at skulle ha en smartphone. Jeg har pc og bærbar, som jeg bruger traditionelt. Alle andre i familien har smartphones og tablets og jeg hjælper dem da også gerne, men har stadigt intet ønske om en selv. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FørNu

Hold da k… det her ku jeg næsten ha skrevet…

Har selv smartphone og skal ALDRIG ha en iphone. For jeg behøver næppe støtte salget af iphones, når andre bruger 6-8 TUSIND på noget der vistnok blir forældet indenfor 4-5 mndr… lol

Jeg bruger hellere PC end min smartphone, så man kan se det hele på storskærm… 🙂 For mit syn rækker kun til at køre dyt.

Jeg er dog glad for at sms´en er opfundet – og emailen. Men, du godeste hvor er mange unge blevet afhængige af det l***

Skriver du selv mange sms´er?  🙂

Hvis du finder en tidsmaskine en dag, må du gerne skrive til mig… 🙂 Oz selvom du ikke gør…

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
Skrevet (redigeret)
For 6 minutter siden, FørNu skrev:

Hold da k… det her ku jeg næsten ha skrevet…

Har selv smartphone og skal ALDRIG ha en iphone. For jeg behøver næppe støtte salget af iphones, når andre bruger 6-8 TUSIND på noget der vistnok blir forældet indenfor 4-5 mndr… lol

Jeg bruger hellere PC end min smartphone, så man kan se det hele på storskærm… 🙂 For mit syn rækker kun til at køre dyt.

Jeg er dog glad for at sms´en er opfundet – og emailen. Men, du godeste hvor er mange unge blevet afhængige af det l***

Skriver du selv mange sms´er?  🙂

Hvis du finder en tidsmaskine en dag, må du gerne skrive til mig… 🙂 Oz selvom du ikke gør…

Nej, fordi T9 texting er ikke let... skal tit klikke flere gange på samme klap for at finde det rigtige ord. Jeg ejer slet ikke en smartphone. har ikke internet på min 12 år gammel mobil. tjekker kun mine emails når jeg er hjemme og har tændt min PC

Redigeret af ElskerFolieBalloner

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FørNu
Skrevet (redigeret)
For 12 minutter siden, ElskerFolieBalloner skrev:

Nej, fordi T9 texting er ikke let... skal tit klikke flere gange på samme klap for at finde det rigtige ord. Jeg ejer slet ikke en smartphone. har ikke internet på min 12 år gammel mobil. tjekker kun mine emails når jeg er hjemme og har tændt min PC

Ja, der er texting nemmere på en smartphone, hvor forslag til ord dukker frem på skærmen. Men, jeg skriver hurtigere på et tastatur...  :-D  Kan en mobil virkeligt holde i så mange år..?  Tænker især på batteriet...  Har stadigt en nokia 3310, hvor jeg noterer mine vasketider.

Redigeret af FørNu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
For 4 minutter siden, FørNu skrev:

Ja, der er texting nemmere på en smartphone, hvor forslag til ord dukker frem på skærmen. Men, jeg skriver hurtigere på et tastatur...  :-D  Kan en mobil virkeligt holde i så mange år..?  Tænker især på batteriet...  Har stadigt en nokia 3310, hvor jeg noterer mine vasketider.

Jeg har udskiftet batteri nogle gange. man kan stadig købe batterier på ebay. har et mere nyt batteri når det der sidder i ikke kan mere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FørNu
For 8 minutter siden, ElskerFolieBalloner skrev:

Jeg har udskiftet batteri nogle gange. man kan stadig købe batterier på ebay. har et mere nyt batteri når det der sidder i ikke kan mere. 

Hvis det er et lithium ion batteri må du helst ikke aflade det helt.  Jeg forstår bare ik helt, hvorfor "eksperter" anbefaler at man klatlader dem...  Og jeg skal købe ny smartphone den dag mit batteri dør...  Men min smartphone er oz alt for stor...  :-D

For 10-20 år siden stod verden mere stille.  I dag kan man ik engang være stolt over det man køber, hvis man venter til det er faldet i pris...  lol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Problem med "Nej tak" generationen er de falder bagud i vores pensionerede eller forældede bruger, som skal have mere hjælp eller bliver hjælpeløse fordi de fravælger at lære ny teknologi , som mobil telefoner, og det, som er at man skal undvære stationære pc'r.

Så i 2019, er det sjovt og måske sandt og fornuftigt, det bliver dog en skræmmende virkelighed og lighed med nutidens pensionister som dårligt kan bruge E-boks, som ikke har smart telefon eller kan bruge Nem-id korrekt eller vil have breve i fysisk form, de nye generationer som takker nej tak, ender som nutidens pensionister.

Det ville jeg ikke ønske for mig selv, også selvom det måske lyder grovt, så er det ikke vejen frem at nægte at bruge og lære ny teknologi at kende, og blive et misfoster som bliver dem som skal have ekstra hjælp som ældre, fordi de ikke gad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Jeg roder dagligt med smartphones og tablets. Men derfor vil jeg nu alligevel ikke selv have en. Og i realiteten er jeg vel nærmest altid sammen med en, der har en, så er der et pludseligt opstået behov for google, kan det også lade sig gøre. ;)  Og de stolte ejere er som regel også mere end villige, til at vise hvad deres tlf kan, så jeg føler mig rimeligt opdateret. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 52 minutter siden, Zorglup skrev:

Jeg roder dagligt med smartphones og tablets. Men derfor vil jeg nu alligevel ikke selv have en. Og i realiteten er jeg vel nærmest altid sammen med en, der har en, så er der et pludseligt opstået behov for google, kan det også lade sig gøre. ;)  Og de stolte ejere er som regel også mere end villige, til at vise hvad deres tlf kan, så jeg føler mig rimeligt opdateret. ;)

Så du overlader alt din økonomi og sociale aftaler til at foregå på andres tablet eller mobil? :)

Det var jo en snak om mobil telefoner og apps. Så lad os høre om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.