C-girl

Er i et manipulerende forhold, måske?!

Recommended Posts

C-girl
Skrevet (redigeret)

Hej til dig, der har givet dig tid til at læse mit opslag.

Jeg har snart været sammen med min kæreste i 5 år. Jeg er sidst i 30'erne og han sidst i 40'erne. Jeg har skrevet et par linjer, herinde, før. Om dette lidt kaotiske forhold. 

Jeg tror jeg bliver manipuleret med, af min kæreste. Jeg har et par veninder der forsigtigt har luftet det for mig. Jeg har set dokumentar og Youtube-videoer om "emnet" (altid alene). Og tårene triller ned af mine kinder, for føler de rammer. Men alligevel siger jeg til mig selv "Så slem er han jo ikke." "Det der gør han jo ikke" osv. 

Jeg prøvede at ringe til Hotlinjen for Levudenvold. Fordi de måske kunne give mig lidt klarhed. Men fik overhoved ikke noget ud af det. Blev næsten mere forvirret.

Jeg er meget sensitiv og vil gerne gøre alle glade. Så jeg kan ikke finde ud af om det bare er mig der er pjattet og nærtagende, om han faktisk ER ret dårlig for mig. Eller om jeg bliver farvet af andres mening. 

Jeg kan ikke starte til noget psykolog/samtale/terapi. Og det at gå fra ham er ikke bare lige. Men vil jo heller ikke smide forholdet på gulvet, fordi jeg har fået en eller anden vanvittig tanke i hovedet.

Og hvis han nu er så manipulerende, som jeg frygter. Hvordan kan man få hjælp til at komme ud, med sig selv i behold?

Jeg har ikke skrevet om nogen episoder/skænderier,  da det måske kan farve dit syn af ham?!

Jeg er bange, ked, forvirret og på renden til opgivelse.

Opdatering længere nede...

Redigeret af C-girl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hej C-girl

Så dette er et indlæg hvor du beskriver en process som du går igennem. 
Hvad ønsker du at vende med os herinde? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
C-girl

Det er et godt spørgsmål  ThomasSneum.

Jeg tror jeg er enormt forvirret. Det der med psykisk vold/manipulation er jo noget lidt svævende noget. Og min selvtillid har til tider, før og i forholdet, haltet ret meget. Så jeg kan ikke finde ud af om det er et enormt usundt forhold jeg er i. Eller om det er mig der skaber alle problemerne. Og hvis det er mig, så vil jeg lære at blive bedre! Men hvis det ikke er mig, hvordan kommer jeg så ud af et forhold som ikke er sundt?

Hvordan kommer jeg videre herfra hvor jeg står nu. For noget er galt. Og har ingen at snakke med om det.

Gav det mening? Jeg er ikke god til at forklare mig. Råber om hjælp ud i ingenting, og håber at bare én lytter og kan hjælpe. Men med hvad, er jeg usikker på...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Har du overvejet at foreslå en parterapeut?

Hvis du mener at der er noget galt i forholdet, og at du har brug for en upartisk side til at vurderer det, så er det måske en løsning. Det er helt fair at have brug for råd og vejledning.. Vil din kæreste videre i dette forhold, så burde han lytte til dig - og forhåbentlig forstå at du har brug for dette. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
C-girl

Jeg har forslået det for ham flere gange. Han mener det er unødig brug af penge. Og han vil ikke snakke med en psykolog eller terapeut. Hverken alene eller sammen med mig. 

Han ved godt selv at der er noget der køre skævt. Men han mener det er noget vi selv skal håndterer. Og hvis vi ikke snakker om det, så forsvinder det nok eller vi glemmer det eller han/jeg bliver bedre.

Det er jo svært for nogen at vide om hvad der sker i forholdet (hans hoved, mit hoved). Måske hvis man fik et boost selvtillid og kunne se forholdet "udefra". Men det kan jo ikke lade sig gøre. 

Vi har snakket om om det skulle slutte. Men på en eller anden måde ender det altid med at vi bliver sammen. Selvom jeg går og tænker "Så nu, nu slutter det."

Det er mig der ejer huset, som vi har. Så jeg kan ikke bare pakke mine ting og gå. Han er osse så god at han lægger hele sin løn til mig. Da det er mig der ordner det økonomiske. Og vores opsparing er ikke vanvittig god....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Under alle omstændigheder er det ikke meget vi kan sige om det, da vi jo ikke kender noget til jeres forhold.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, C-girl skrev:

Jeg er meget sensitiv og vil gerne gøre alle glade. Så jeg kan ikke finde ud af om det bare er mig der er pjattet og nærtagende, om han faktisk ER ret dårlig for mig. Eller om jeg bliver farvet af andres mening. 

For 1 time siden, C-girl skrev:

Og min selvtillid har til tider, før og i forholdet, haltet ret meget. Så jeg kan ikke finde ud af om det er et enormt usundt forhold jeg er i. Eller om det er mig der skaber alle problemerne. Og hvis det er mig, så vil jeg lære at blive bedre!

1 time siden, C-girl skrev:

Måske hvis man fik et boost selvtillid og kunne se forholdet "udefra". Men det kan jo ikke lade sig gøre.

Jeg hæfter mig især ved de ting jeg har citeret her.

Jeg tror du skal starte med dig selv, og blive mere bevidst om hvad du vil.

Få fokus væk fra din kæreste, og flyt den over på dig selv. Det er helt tilladt at være egoistisk og være bevidst om hvad man selv ønsker, du er ikke sat i verden for at stille andre tilpas.:kys:

Gå nogle lange ture i naturen, alene eller med hund;) (mange ting falder på plads i mit hoved når jeg går en lang tur), eller gør noget andet for dig selv, hvor du ved, at tankerne falder på plads.

Det kan også være, at du vil have gavn af en eller anden form for terapi, men det skal handle om dig, og din selvudvikling, det skal ikke (i første omgang) handle om din kæreste og/eller jeres forhold.

Gør noget for dig selv, måske gå til noget på aftenskole, træning, yoga, whatever, noget du gør kun for dig selv, uden tanke på hvad din kæreste eller dine veninder mener.

Du skal igang med, at "finde dig selv".:kys:

Når du bliver mere bevidst om dig selv, så tror jeg, at det med dit parforhold kommer helt af sig selv, måske vælger du at gøre det forbi, måske bliver din kæreste glad for at have en kæreste, der ved hvad hun vil, og jeres forhold bliver stærkere.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
C-girl
For 4 timer siden, modpol skrev:

Under alle omstændigheder er det ikke meget vi kan sige om det, da vi jo ikke kender noget til jeres forhold.

Modpol....

Det er jeg desværre godt klar over. Jeg håber måske på et mirakel... 😔

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
C-girl
Skrevet (redigeret)

Entrelac...

Jeg elsker osse at gå med vores hund eller køre en tur eller være i haven. Men jeg skal helst gøre det inden han kommer hjem fra arbejde. For når han kommer hjem, skal jeg sidde ved siden af ham og se tv. Han har været på arbejd hele dagen og har savnet mig. Så skal jeg ikke lave alt muligt andet. Rengøring, oprydning, cykelture, indkøb osv. skal jeg være færdig med, så jeg kan sidde ved siden af ham.

Jeg savner at komme ud og vandre alene. Eller noget aftenskole. Men det går ikke. Men jeg har fået lov til at gå til syning med min mor. Det er jeg glad for! Terapi skal jeg slet ikke overveje, heller ikke selvom det kun er til mig.

Redigeret af C-girl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
C-girl

Opdatering...

Nu gik han tidligt i seng. Jeg spurgte om jeg måtte tag hen til min mor (og far) i morgen, aften. Og dagen efter skal jeg osse mødes med hende på et sykursus. Han kan ikke forstå hvorfor jeg er så afhængig af hende. Og så er det at jeg ikke rigtig ved om det er mig eller ham der er urimelig... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind