Leonidas

Er der styr på den franske stat? Danske Medier?

Recommended Posts

Leonidas

Franske brandmænd demonstrerede i Paris over deres elendige forhold. Politiet sloges med dem. Hvornår er politiets vilkår så elendige at de nedlægger deres arbejde? Jeg tror snart smertegrænsen er der. Har danske medier ignoreret denne nyhed? Er der styr på den franske stat? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Politiet er enormt hårdt pressede også her i Danmark og har ret dårlige arbejdsvilkår. De burde faktisk begynde at demonstrere.

Problemet med betjente er bare, at 90% at betjente er meget autoritetstro. Det er jo derfor, de selv er blevet autoriteter, fordi de lægger stor vægt på autoritet og kontrol. Derfor skal der enormt meget til, før man vil se politibetjente demonstrere offentligt. Fordi betjente er pr. definition håndlangere for staten og derfor har de i princippet ikke meget lyst til at lægge sig ud imod staten og protestere imod den.

Men gang på gang ser man, at politiet desværre tager statens og myndighedernes parti - hvor jeg synes, at de i højere grad burde gå op i at beskytte den lille mand. Men det skyldes jo nok, at der er en meget hierarkisk opbygning indenfor politiet, så det er nok meget svært at gøre oprør dér uden at man risikerer at blive fyret eller set ned på.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Der er vist ingen tvivl om at det franske politi er helt enormt presset. Det kan ses på deres meget triste selvmordsstatistikker. Jeg tænker samtidig at det er et tegn på tilstanden i Frankrig. Mon ikke der er lignende stort pres på både brandvæsnet, sygeplejersker osv.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
1 time siden, dna skrev:

Der er vist ingen tvivl om at det franske politi er helt enormt presset. Det kan ses på deres meget triste selvmordsstatistikker. Jeg tænker samtidig at det er et tegn på tilstanden i Frankrig. Mon ikke der er lignende stort pres på både brandvæsnet, sygeplejersker osv.

Jeg har kun været i Frankrig én gang. Det er ca. ti år siden, så tingene er sikkert kun blevet værre siden. Jeg var i Paris i en uges tid, så vidt jeg husker. Det var ret vildt at iagttage, hvordan sorte og mørke mennesker var i flertal i mange dele af Paris. Især i forstæderne lignede det mere Mellemøsten eller Afrika end Europa. Og ser man Frankrigs fodboldslandshold spille, er ca. halvdelen af spillerne afrikanere eller arabere (etnisk set). Jeg ville have svært ved at heppe på Danmark, hvis der var 5 ud af de 11, der var arabere, må jeg indrømme.

Det er logik for burhøns, at det MÅ gå galt, når man hiver så mange arabere og afrikanere op til Frankrig. Det giver uundgåeligt masser af sociale problemer og deraf følgende kaos og optøjer. Ja, jeg ved godt, at Frankrig har været en stor kolonimagt og at der derfor altid har været flere mørke mennesker dér end i Danmark. Men alligevel er der jo unægtelig sket en kraftig stigning de senere årtier. Den uro, vi ser i Frankrig nu om stunder, så vi jo slet ikke i 80´erne f.eks.

Politikerne må være fatsvage, siden de ikke indså faren for mange mange år siden. Det har intet med racisme at gøre. Men det er en logisk forståelse af, at vi ikke kan importere så mange udefra på så få årtier uden at det får alvorlige konsekvenser for sammenhængskraften og de sociale strukturer i samfundet. Vi ser det også i Sverige i disse år, hvor de nærmer sig franske tilstande.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 16 timer siden, Leonidas skrev:

Franske brandmænd demonstrerede i Paris over deres elendige forhold. Politiet sloges med dem. Hvornår er politiets vilkår så elendige at de nedlægger deres arbejde? Jeg tror snart smertegrænsen er der. Har danske medier ignoreret denne nyhed? Er der styr på den franske stat? 

Der er vist slet ikke styr på en eneste stat i Vest-Europa, og ja danske nyheder ignorerer en hel del hændelser (dvs alt for mange ) om, hvad der sker uden for Danmarks grænser. 

For 3 dage siden : Kilde: Julien Mattia/Le Pictorium Agency via ZUMA/dpahepta-4676364.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 13 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg har kun været i Frankrig én gang. Det er ca. ti år siden, så tingene er sikkert kun blevet værre siden. Jeg var i Paris i en uges tid, så vidt jeg husker. Det var ret vildt at iagttage, hvordan sorte og mørke mennesker var i flertal i mange dele af Paris. Især i forstæderne lignede det mere Mellemøsten eller Afrika end Europa. Og ser man Frankrigs fodboldslandshold spille, er ca. halvdelen af spillerne afrikanere eller arabere (etnisk set). Jeg ville have svært ved at heppe på Danmark, hvis der var 5 ud af de 11, der var arabere, må jeg indrømme.

Det er logik for burhøns, at det MÅ gå galt, når man hiver så mange arabere og afrikanere op til Frankrig. Det giver uundgåeligt masser af sociale problemer og deraf følgende kaos og optøjer. Ja, jeg ved godt, at Frankrig har været en stor kolonimagt og at der derfor altid har været flere mørke mennesker dér end i Danmark. Men alligevel er der jo unægtelig sket en kraftig stigning de senere årtier. Den uro, vi ser i Frankrig nu om stunder, så vi jo slet ikke i 80´erne f.eks.

Politikerne må være fatsvage, siden de ikke indså faren for mange mange år siden. Det har intet med racisme at gøre. Men det er en logisk forståelse af, at vi ikke kan importere så mange udefra på så få årtier uden at det får alvorlige konsekvenser for sammenhængskraften og de sociale strukturer i samfundet. Vi ser det også i Sverige i disse år, hvor de nærmer sig franske tilstande.

Man må håbe det er fordi de er fatsvage. Alternativet vil være at det er ondskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 22 timer siden, Leonidas skrev:

Jeg tror at de Danske medier godt ved at folket ikke er interesserede in udenlandske  nyheder, og specielt ikke i de evige strejker som rammer Frankrig.

Men efter de Notre Dame, har  politikere måske lidt mere interesse i brandmænd, noget som de måske er klar over.

Jeg ved ikke om de Danske medier ignorere den slags nyheder, der er ellers pt. nok at skrive eller forholde sig til, store demonstrationer in Catalonia, Italien imod højre, Santiago i Chili og hvad med Hong Kong, 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind