Gudrun

Hos skolelægen

Recommended Posts

Gudrun
Skrevet (redigeret)

Min brors søn på 7 Aksel har været hos skoleægen i går for at blive målt og vejet og naturligvis også for at få undersøgt om stenene er kommet helt ned i pungen. De skulle, fortæller min bror, alle drengene stille op på en lang linje helt ud på gangen kun iført underbenklæder indtil de efter tur nåede op til den unge men ivrige og snarådige lægestudine der forestod stenkontrollen. Der var jo en masse skvat imellem - det rene skravl og ganske som forventet havde de ikke leveret sten i deres punge og kunne jo så bare stå og se betuttede ud. Brorsønnen derimod gik gennem stenundersøgelsen med stor sucess og fik uden spor af blusel oprejsning. Bestået med glans. Og jeg vil sige at studinen - kan jeg forstå - også havde ganske godt fat om formuen dybt nede i underbenklæderne så godt der blev trukket i pivtøjet og masseret rynker ud. Det var en betydelig grundig undersøgelse. Derefter næste levende billede som hun derpå og med stor appetit nu skulle betjene med de flittige hænder. 

Til sidst holdt man en lille sammentælling. Det var sådan en lille gimmic de havde lavet i matematik som en opgave for de kvikke. Der er 24 i klassen og 15 er drenge. Resultatet for drengene blev 20, på hvilket grundlag den kvikke voksne læser nok kan deducere at 5 så IKKE havde stenene på plads som forventet. De skal så til opfølgende stenrelateret lægeundersøgelse om 6md. hvor de forventes at levere gode danske sten. Der også vil være flour skylning ved den lejlighed. Men for de 10 var det jo en happy end.

Jeg har overvejet om vi ikke oppe på kommunen også skulle indføre stenkontrol. Det forekommer mig at der nemlig er en del vatnisser iblandt personalet der godt kunne trænge til en mere fast hånd og som nok kunne bruge følelsen af en happy end når de ellers blot henslæber dagene i kommuneforvaltningen uden hverken gavn eller gerning.

Dbh. Gudrun

Hørsholm Kommune.

Redigeret af Gudrun
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Et par kommentarer:

1. Sikke et drømmejob for en pædofil at få lov helt straffrit at rage små drenge forneden. Og oven i købet få penge for det. Ud fra den YDERST detaljerede beskrivelse, kunne meget godt tyde på, at studinen er til små drenge, siden hun var så overivrig i sin undersøgelse. Men nu er det jo således, at kvinder sagtens kan have sådanne lyster og slippe godt fra det. Fordi ingen mistænker kvinder for slige ting. Herregud, rager de lidt for meget, så hedder undskyldningen altid MODERLIG OMSORG. Og den køber folk som regel.

2. Du taler om underbenklæder. Du skulle vel ikke være datter til en vis hr. Olsen?

3. Bortset fra ovenstående: meget pudsigt og til en vis grad også underholdende og velskrevet indlæg. Men sandfærdigheden kan jeg godt betvivle. Men never mind....

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 4 timer siden, Gudrun skrev:

Dbh. Gudrun

Hej Gudrun,

Den literere kvalitet derfra er blevet betydeligt bedre.

Forbedrings forslag ...

Sammentællingen ødelagde lidt stemningen som ellers var godt opbygget. Den trænger til omskrivning til virkelig at vise de 5 har den fremtidige undersøgelse at se frem til.

Kommunen som afslutning virker ikke. Kunne det tænkes at mødre bør mærke efter om lægestudinen mærkede korrekt? Det kan man jo formulere som et slutteligt debat spørgsmål til publikum... som derved også virker som argumentation for at opslaget ikke hører til i S.. & E...

Jeg har givet det et like. Jeg var underholdt.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind