Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
stud.psyk

Den gode død?

Recommended Posts

stud.psyk

Kære jer

Jeg studerer psykologi, og arbejde frivilligt hos Røde Kors' vågetjeneste. Det vil sige, at jeg tager ud til døende mennesker (oftest uden pårørende), og sidder hos dem i deres sidste timer. Jeg elsker dette job, og det har gjort mig meget nysgerrig på, hvad det vil sige at dø på en "god måde". Jeg er desuden især interesseret i, hvad der fylder af følelser, tanker og behov hos den døende selv i den sidste tid, da denne vinkel synes at være en smule underbelyst. Jeg kan fx finde en masse litteratur om sorg, og hvordan dødsfald i øvrigt påvirker de efterladte. Men de døende/alvorligt syge selv hører man desværre ikke meget om eller fra.

Emnet er så småt ved at nå medierne, men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra helt almindelige danskere. Har i nogle erfaringer, eller har i gjort jer nogle tanker om emnet, som i har lyst til at dele?

Tusind tak for at læse dette indlæg, og jeg håber i får en dejlig dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lovedrive

Hej stud. Psyk.