Omnomnivore3000

Et lidt usædvanligt problem...

Recommended Posts

Omnomnivore3000

Så, jeg har for nylig fået nyt job, og jeg elsker det. (Woop, woop!) Jeg har haft en del forskellige jobs gennem tiden, og de fleste har været helt okay fede. Men jeg har aldrig før haft lyst til at møde lidt tidligere end påkrævet, og det er næsten blevet kutyme for mig. Det er for et digitalt bureau i Aarhus, for resten, hvis nogen er nysgerrig.

Anyhow, vi har både en PlayStation og en Switch på kontoret. Og før jeg får sagt for meget, så er det vildt fedt. Den bliver også brugt hver dag, hvor det er chefen, der lægger op til det.

Og, igen, det klager jeg selvfølgelig ikke over. Men krøllen på grisen er, at min chef lægger op til spil hver dag, nogle dage flere gange om dagen. Og det går altså lidt ud over min egen effektivitet — især når jeg i forvejen prøver at imponere ham og vise, jeg er effektiv.

Men samtidig kan jeg ikke rigtig sige nej (endnu), når han lægger op til spil. Og jeg kan jo egentlig godt lide det også¨.

Er der nogen, der har nogen forslag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 3 timer siden, Omnomnivore3000 skrev:

Og, igen, det klager jeg selvfølgelig ikke over. Men krøllen på grisen er, at min chef lægger op til spil hver dag, nogle dage flere gange om dagen. Og det går altså lidt ud over min egen effektivitet — især når jeg i forvejen prøver at imponere ham og vise, jeg er effektiv.

Hej Omnom,

Uden det her er klart hvordan andre medarbejdere håndterer det i firmaet... Chefen kan faktisk forvente at du og andre er voksne og modne, med en ansvarsfølelse for jeres job og kunder - og at du dermed forventes at kunne sige "Gerne senere Chef, jeg vil lige gøre de her arbejdsopgaver færdige da jeg elsker glade kunder og penge til firmaet :) "

Så imponer du ham ved både at vis interesse i at lege senere. Og imponer ved at vise at du forstår vigtigheden af at prioritere kunder og indtjening.

Med venlig hilsen

Ieet 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Tror også jeg må sige her at der ikke bør være noget galt i hvis du siger noget i stil med at du lige skal have styr på en eller flere opgaver du har gang i pt.  Er ret sikker på at chefen udmærket kan respektere en sådan udmelding.

Ellers tag spørgsmålet med chefen direkte, og fortæl ham/hende at selvom du synes det er super hyggeligt at spille i arbejdstiden, så synes du egentligt pt. at niveauet grænser til at få en negativ indvirkning på din performance, og du selvom du helst ikke vil afvise hvis h*n opfordrer til spil, så vil du samtidig helst heller ikke have underholdningen til at påvirke din performance negativt, for det er trods alt det virksomheden lever af, hvis du kan følge hvad jeg mener. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Omnomnivore3000

Tusind tak for svarene. Jeg tror også, jeg finder ud af at manøvrere det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind