devilinred

Store børn i natteliv

Recommended Posts

devilinred

Årh. Har brug for nogle kloge hoveder. Min ældste pige er 17 år, og har nået en alder, hvor man går i byen. Det har resulteret i sene nætter, hvor hun ofte slet ikke kommer hjem, da hun sover ude. Senest hos en fremmed hun mødte i nattelivet. Kan slet ikke forene mig med det, man ved jo ikke hvilke mennesker, der er derude. Hvad ville I gøre? Simpelthen sætte en stopper for det, da det er for farligt, eller kan man det så tæt på hun er myndig? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hun er ikke myndig, så ja..du kan sætte regler op nu. Men måske det er lidt sent nu?

Overvej om konfrontation er den rigtige løsning. Prøv måske istedet at tale med hende. Lad hende forstå at det ikke er i orden at blive væk og gøre dig bekymret. Tak med hende og hør hvorfor hun har de her behov - og prøv så at få nogle gensidige aftaler på plads.

- Er det okay at blive væk uden besked.

- Er det okay at sove ude hos fremmede.

Osv..

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg har det lidt svært med, at samfundet kalder 16-17 årige for "børn". Jeg mener overhovedet ikke, at man er et barn, når man er 16-17 år. Så er man et ungt FOR LÆNGST kønsmodent menneske, som må betragtes som en ung voksen og respekteres som et individ. Derfor mener jeg, at mange danske forældre overbeskytter deres teenage-"børn". Når man er i den alder, bør man have lov at leve livet og folde sig ud.

Dermed ikke være sagt, at man som forældre ikke bør beskytte sit afkom. Jeg mener det er okay, at man tager sig en snak med sine 15-17 årige "børn" og giver dem gode råd o.s.v. Men jeg mener ikke, at man bør udstede forbud. Hvis ens 16 årige søn eller datter vil i byen og feste, bør man give slip og lade den unge leve livet. Også ryge, drikke og dyrke sex. Når man er ung, skal man have lov at leve livet og gøre sig sine egne erfaringer. Nogle gange dummer de unge sig. Men så lærer de vel noget af det...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On ‎13‎-‎10‎-‎2019 at 01:52, devilinred skrev:

Årh. Har brug for nogle kloge hoveder. Min ældste pige er 17 år, og har nået en alder, hvor man går i byen. Det har resulteret i sene nætter, hvor hun ofte slet ikke kommer hjem, da hun sover ude. Senest hos en fremmed hun mødte i nattelivet. Kan slet ikke forene mig med det, man ved jo ikke hvilke mennesker, der er derude. Hvad ville I gøre? Simpelthen sætte en stopper for det, da det er for farligt, eller kan man det så tæt på hun er myndig? 

Hej Devil,

Jah, det er lidt for sent nu. Du kan snakke med hende om din bekymring og hendes sikkerhed, i stedet for at komme med konfrontoriske forbud. Tag en snak med hende og aftal at hun giver besked om hvor hun er når hun er til fest eller hvis hun tager hjem med nogen og sover, så SMS'er hun dig lige addressen.

Du kan fortælle hende at det er for hendes sikkerhed, for hvis der skulle ske noget så ved i hvorfra i skal starte med at lede.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance
On 13.10.2019 at 01:52, devilinred skrev:

Det er fair nok at have nogle faste aftaler om at der informeres om hvis man ikke kommer hjem, og om hvor man overnatter, i fald man overnatter ude.  Men hvis du er OK med at din datter går i byen, så må du også affinde dig med at hun opfører sig som den 17-årige teenager hun er.  Du får ikke noget ud af at tage en hård konfrontation, men der er en chance for at du kan få noget fornuftigt ud af at tage en sludder med hende om dels at huske at tænke sig om, og dels at huske at informere jer om hvor hun er, hvis hun ikke kommer hjem.  Det er ikke et spg. om at I skal holde øje med hvad hun laver, men det er et spørgsmål om dels jeres sjælefred, og dels hendes sikkerhed, i fald der (gud forbyde det) skulle ske noget utilsigtet.  De to formål burde hun kunne affinde sig med.  Og hvis hun ikke er indforstået med at I skal have en adresse på hvor hun overnatter, så gå efter kompromisset at mindst én af hendes venner/veninder har informationen, i fald der sker noget, og at I ved hvem personen med oplysningen er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind