Sush1210

Hjælp. Min mor køber sko og tøj magen til mit

Recommended Posts

Sush1210

Hvordan får jeg min mor til at stoppe med at købe samme sko, jakker og sågar briller magen til mine, hvis ikke min mand havde sagt at de briller hun havde valgt magen til mine ikke klædte hende, havde hun købt dem. 
Nu har hun så i går købt et par sko som er magen til mine og jeg gider ikke rende rundt og vi ligner et par tvillinger. Min nye vinterjakke jeg købte sidste år tør jeg slet ikke tage på når jeg besøger hende, for så farer hun ud og køber en magen til.
hvordan får jeg stoppet det??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Har du prøvet at fortælle at det går dig på, og i så fald hvad siger hun til det? Jeg kan til fulde forstå din frustration, omend hun næppe gør det for at irriterer dig. Det ændre dog ikke ved at hun med sin handling i en eller anden forstand, "stjæler" din identitet, for det tøj vi vælger, signalerer til omverden hvem vi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sush1210
Skrevet (redigeret)

Nej jeg har ikke nævnt det for hende, mener ikke at det burde være nødvendigt at sige det, jeg kunne da aldrig drømme om at købe nøjagtig det samme tøj og sko som min datter køber, så jeg forstår det slet ikke, det har ikke altid været sådan, det er indenfor de sidste 2-3 år det er startet, sågar mine strømper spørger hun hvor jeg har købt dem henne. 
Og det ender altid med at det hun køber magen til mit, går jeg ikke mere med.

Tak for dit svar 😊

Redigeret af Sush1210

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
For 1 time siden, Sush1210 skrev:

Nej jeg har ikke nævnt det for hende, mener ikke at det burde være nødvendigt at sige det, jeg kunne da aldrig drømme om at købe nøjagtig det samme tøj og sko som min datter køber, så jeg forstår det slet ikke, det har ikke altid været sådan, det er indenfor de sidste 2-3 år det er startet, sågar mine strømper spørger hun hvor jeg har købt dem henne. 
Og det ender altid med at det hun køber magen til mit, går jeg ikke mere med.

Tak for dit svar 😊

Tja hun kan tydeligvis ikke selv se at det er et problem, så du bliver nød til at tage snakken med hende. Hun beundre jo tydeligvis din evne til at sammesætte tøj på en fed måde, men tænker ikke nødvendigvis over at det er vildt kikset og pinligt for dig at i ligner et sæt tvillinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sush1210
For 11 minutter siden, PlusEsseQuamSimultatur skrev:

Tja hun kan tydeligvis ikke selv se at det er et problem, så du bliver nød til at tage snakken med hende. Hun beundre jo tydeligvis din evne til at sammesætte tøj på en fed måde, men tænker ikke nødvendigvis over at det er vildt kikset og pinligt for dig at i ligner et sæt tvillinger.

Ja jeg må nok tage tyrene ved hornene uanset hvad, for det fylder meget i mit hoved Og det er vildt fustrerende.

Men tak for dine svar 😊

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
For 46 minutter siden, Sush1210 skrev:

Ja jeg må nok tage tyrene ved hornene uanset hvad, for det fylder meget i mit hoved Og det er vildt fustrerende.

Men tak for dine svar 😊

Held og lykke med det, jeg håber hun forstår det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dorthelindes

Okay, nu skal du høre. Løsningen på dit problem er relativ simpel.

Køb noget grimmere tøj.

Jeg gider ikke købe grimt tøj.

2016_11_04_15377_1478255314._large.jpg

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Næste gang du viser din mor noget nyt tøj du har købt, så tager du den i opløbet.

Sig til hende: "Ja mor, det er min nye jakke😀, men hvis du vil have en magen til, så skal du ikke gå ud og købe en, du kan lige så godt bare købe min, for jeg synes ikke det er fedt, at vi går klædt som om at vi er tvillinger".

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
For 19 minutter siden, Entrelac skrev:

Næste gang du viser din mor noget nyt tøj du har købt, så tager du den i opløbet.

Sig til hende: "Ja mor, det er min nye jakke😀, men hvis du vil have en magen til, så skal du ikke gå ud og købe en, du kan lige så godt bare købe min, for jeg synes ikke det er fedt, at vi går klædt som om at vi er tvillinger".

Godt svar 💪

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sush1210
For 2 timer siden, PlusEsseQuamSimultatur skrev:

Godt svar 💪

Ja det vil jeg prøve 😁 det har jeg slet ikke tænkt på 😊😊

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind