Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst Halløj

Nervøs for min mand

Recommended Posts

Gæst Halløj

Hej

Jeg skriver fordi jeg er lidt nervøs for min mand... De sidste par uger, har han drukket en hel flaske vin hver fredag aften til aftensmaden.. Jeg har også drukket et glas. Siddet med hovedet i telefonen og ikke rigtig svaret på noget af det jeg siger.. Ved 23 tiden, siger han typisk, at han går lige en tur i nærområdet også selvom det styrter ned.. Han er alle gangene først kommet hjem næste morgen... 

Vi er begge i 30'erne og har en lille søn på halvandet og har det ellers okay.. Selvom det ikke er meget snak det bliver til fra hans side om aftenen.. 

Jeg har spurgt ham flere gange, om han er okay eller om der er noget jeg kan gøre for ham, men han siger altid at han har det fint. Han skulle bare have noget frisk luft og ville høre noget musik.. 

Hvad tænker I, skal jeg bare lade ham være eller hvordan? 

Jeg synes bare det virker lidt deprimerende at drikke en hel flaske vin alene hver fredag også tage i byen bagefter.. 🤔 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst gæst

vær du glad  for at han kun drikker fredag aften , du har gjort livet surt for ham , så drikker han fredag aften og går ud i regnvejr , selv regnvejr  stopper ham ikke , han vil forlade huset  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lovedrive

Kære gæst halløj. 

Jeg tror du bliver nød til at konfrontere ham direkte med hans adfærd. Vælg en dag i ugen, få sønnen passet og tal med ham. Noget er der galt, om han er utro, er stresset eller har en depression er ikke godt at vide men de fleste mænd sniger sig uden om hvis vi kvinder bliver for "pæne" I vores kommunikation. Gør det klart for ham at hans opførsel er uacceptabel og stil krav om at han skal fortælle dig hvad der er galt. Forbered dig på at sandheden måske ikke er hvad du har forventet og gør op med dig selv hvad du vil finde dig og hvad du vil gøre ved det. Hvis jeres forhold er så solidt som du giver udtryk for, er det her bare et bump på vejen. 

Pøj pøj. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

tænker han har fundet en anden, han skriver med på telefonen, og når han går tur er det for at snakke med hende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Set lyder på mig som om at jeres forhold har et problem et eller andet sted, og der er noget I bliver nødt til at gøre noget ved, hvis I skal overleve som par på længere sigt.  Én ting er at han drikker en flaske vin fredag aften.  Som udgangspunkt er det ikke noget jeg ville være overdrevent bekymret over, hvis det var normen, men hvis det er noget nyt, så ligger der et eller andet til grund for ændringen i hans handlingsmønster. 

Det er givetvis et problem hvis han er mere interesseret i hvad der sker på hans telefon, end i hvad du siger.  Om det er en elsker,  nogle gamle vennner han fester med, eller bare et interessant website skal jeg ikke udtale mig om, men uanset hvad, så er det et problem hvis det er mere interessant end dig.

Endelig er der klart grund til at bekymre sig over at han skrider fredag aften ved 23-tiden, uagtet vejret, og jævnligt ikke returnerer før om morgenen.  Måske der ikke ligger andet i det end at han pt. er stresset over et eller andet, og reelt bare har behov for at komme i byen og få noget alkohol og uforpligtende socialt samværd.  Men det er klart et problem at han ikke spiller med åbne kort overfor dig i så fald.  Med mindre det er fordi I har gamle stridigheder om byture og lign. liggende begravet i jeres fortid?

Indstil dig mentalt på at I har et seriøst problem et eller andet sted, og vær klar på at I kan være på vej imod en skilsmisse.  Uanset hvad, så er du nødt til at få en åben dialog med ham om hvad fanden det er der sker pt.  Lad være med at bebrejde ham hvad han gør, men fokuser på at finde ud af hvad der ligger til grund for det.  Hvis han er dig utro, så er det selvfølgelig sårende, men hvis du vil redde dit ægteskab, så er det reelt vigtigere at finde ud af hvad der ligger til grund for det.  Hvad er der gået galt i jeres forhold?  Hvilke behov bliver ikke opfyldt?  Det er faktorer det er piske-fucking-essentielt for dig/jer at få klarlagt, hvis ikke tingene skal køre helt af sporet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...