Forsvarsadvokat

Angreb ved Synagoge i Tyskland!

Recommended Posts

Forsvarsadvokat
For 8 timer siden, Agil skrev:

Alt tyder på, at det var en eller flere højreorienterede tyskere - og min mening er, at du slap meget dårligt fra oplægget.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-09-gerningsmand-sendte-live-fra-angreb-i-tysk-by

Ja, det er da rigtigt, at dem der er imod Jøderne som regel er enten muslimer eller ekstreme højreekstremister!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, Forsvarsadvokat skrev:

Ja, det er da rigtigt, at dem der er imod Jøderne som regel er enten muslimer eller ekstreme højreekstremister!

Men det er også rigtigt at du pegede fingre, så nu peger vi på dig fordi du tog fejl...  Juuubbiiiii (motto her på siden).

• Synes godt om 1
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

Heldigvis kunne gerningsmanden ikke skaffe sig adgang til synagogen, selvom han skød mod døren for at åbne den, forblev den lukket.

Jeg synes dette angreb i Halle minder alt for meget om terrorangrebet i Christchurch på 2 moskeer, hvor (hvis jeg husker rigtigt) mindst 50 mennesker blev skudt. Heldigvis blev Halle's synagoge skånet for et blodbad, selvom det er sørgeligt og slemt nok, at to mennesker blev skudt og 2 andre hårdt såret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Det er ikke mere end få måneder siden, da en tysk højreekstremist skød ihjel en politiker i Hessen. Højreekstremisme får en genfødsel i Tyskland. Der cirkulerer nogle teorier om det, men jeg tror, det skyldes i høj grad den lovlige tilstedeværelse af AfD.

Redigeret af MP66

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Det er ikke overraskende, at der sker en opblomstring af højrenationalisme i Tyskland, efter at Merkel har lukket en million migranter ind. Det er logisk, at tryk avler modtryk. Jeg forsvarer hermed ikke ekstrem højreradikalisering, men siger bare, at det er logisk, at den opstår, når vi ser en kæmpestor migrationsbølge, som den vi har set i Tyskland - og som giver megen social uro.

Jeg mener selvfølgelig, at det er en forkert måde at reagere og handle på at gå ud og skyde jøder eller muslimer eller hvem, det nu er, man ikke kan lide. Men det er forudsigeligt, at nogle rabiate elementer kan finde på det. Og man kan frygte, at dette kun er begyndelsen på de borgerkrigslignende tilstande, som mange har spået, at vi vil se i Europa de næste 10-20 år, hvis den kolossale indvandring sydfra fortsætter.

Nogle vil måske undre sig over, at det er jøderne og ikke muslimerne, det går ud over. Men det KAN have noget at gøre med, at der er nogle, der mener, at jøderne dybest set er årsagen til migrationsbølgen, fordi de med deres (påståede) planer om Stor-Israel er en stor drivkraft bag mange af de konflikter i Mellemøsten, som skaber disse migrationsbølger....

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 15 minutter siden, Lucianone skrev:

Nogle vil måske undre sig over, at det er jøderne og ikke muslimerne, det går ud over. Men det KAN have noget at gøre med, at der er nogle, der mener, at jøderne dybest set er årsagen til migrationsbølgen, fordi de med deres (påståede) planer om Stor-Israel er en stor drivkraft bag mange af de konflikter i Mellemøsten, som skaber disse migrationsbølger....

? Er det så palæstinensere du mener er årsagen til angrebene? Er alle palæstinensere højreekstreme?  

Du mener Israel er drivkraft men de ligger da i krig med nogle andre end ekstremisterne altså gaza striben og palæstinenserne?

Måske blander jeg ting sammen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 11 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

? Er det så palæstinensere du mener er årsagen til angrebene? Er alle palæstinensere højreekstreme?  

Du mener Israel er drivkraft men de ligger da i krig med nogle andre end ekstremisterne altså gaza striben og palæstinenserne?

Måske blander jeg ting sammen :)

Nej, jeg har ikke nævnt noget om palæstinenserne. Men der er nogle (vestlige) mennesker, som mener, at når alt kommer til alt, er roden til alle krigene og elendigheden i Mellemøsten PRIMÆRT Israel (aka jøderne). Og hvis ikke Israel lavede alt det ballade i Mellemøsten og ville dominere området, er der nogle der mener, at så ville der slet ikke opstå alle de krige, som skaber disse migrationsbølger. Det er derfor, at nogle mener, at roden til alt det onde primært er jøderne. Som også styrer en stor del af verdensøkonomien og verdens største banker o.s.v.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Ok, Jeg har intet imod dem og har slet ikke det overblik, og kan ikke kæde Israel ind i det som årsag.  Hvordan kæder du dette sammen med Syrien? Irak? osv?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Det er ikke overraskende, at der sker en opblomstring af højrenationalisme i Tyskland, efter at Merkel har lukket en million migranter ind. Det er logisk, at tryk avler modtryk. Jeg forsvarer hermed ikke ekstrem højreradikalisering, men siger bare, at det er logisk, at den opstår, når vi ser en kæmpestor migrationsbølge, som den vi har set i Tyskland - og som giver megen social uro.

Jeg mener selvfølgelig, at det er en forkert måde at reagere og handle på at gå ud og skyde jøder eller muslimer eller hvem, det nu er, man ikke kan lide. Men det er forudsigeligt, at nogle rabiate elementer kan finde på det. Og man kan frygte, at dette kun er begyndelsen på de borgerkrigslignende tilstande, som mange har spået, at vi vil se i Europa de næste 10-20 år, hvis den kolossale indvandring sydfra fortsætter.

Problemet er, at den ekstreme højreflens scene i Tyskland steg til "liv" i 2013. Altså, ca. to år før migrantkrisen. Årsagen var; alle de penge, Tyskland havde tænkt at låne Grækenland. Det var Euro-spørgsmålet, der formede AfD i september 2012. Nu tvivler jeg virkelig på, at migrantkrisen er hovedårsagen. Fordi Tyskland altid havde været åben for migration. Og, faktisk er de fleste migranter i Tyskland ikke muslimer. Hvis vi ser på tallene, kommer kun hver femte migrant i Tyskland fra et muslimsk land. Der er næsten lige så mange Jugoslaver som der er Tyrker. Men ud over det, er der over en milion kun fra Grækenland og Rumænien. Ca. 700.000 fra Italien, 800.000 fra Poland, ca. 600.000 fra Ukraine, Ungarn og Bulgarien, ca. 450.000 fra Spanien, Portugal og Frankrig, 250.000 fra Rusland, ca. 220.000 fra Kina og Kazakhstan osv. Der er en markant større gruppe mennesker fra Østeuropa end fra de muslimske lande. Der er færre migranter fra Afghanistan, Irak og Syrien end blot fra Grækenland og Rumænien. Dem der er længst til højre i Tyskland ønsker 1939 tilbage og ikke andet, dvs. at de hersker over Europa som et stort tysk nation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind