Jojojo

Afgørelse om vores ry

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)

Jeg er sammen med mange andre her på debatten en BabyBoomer,  dvs. født lige efter krigen, og bingo, vi er historisk kendt.

Jeg er kendt med titlen Euro børn, og alt efter hvor man er født med 2000 års skifte titler

Nu er der mange klima nægtere, klima tøser,  klima aktivister og nok flere som kæmper med eller imod klimaet, men alt efter om de, eller vi får ret, hvordan tror du vores generation bliver kendt. 

Hvordan vil vores eftermæle bedømme os. 

Er der en som har en titel i tanken, og der må gerne tænkes lidt udenfor boksen, for et ""Nick""NAVN hvis klimaet udvikler sig dramatisk får vi. 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Det er om muligt også hvordan vores børnebørn vil dømme os. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Vi er generationen som ikke må fejle..😋

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)

Jeg er slet ikke enig.

Hver generation fordømmer eller dømmer de andre. Det er en del af livet, og ja, vi bliver også klogere, og kan så forstå hvorfor flowerpower ikke var alt for sjovt eller hvorfor Fart-Brian ikke er helt så modernet som de var i sidste generation. Vi har forældre som i 70'rne brugte mere tid på værtshuse end deres børn, vi havde forældre som brugte tid på fest og klubber og mindre kvalitetstid, fordi familier ikke brugte tiden på computer, tablets og sociale medier. Vi har fået en fjernere eller tættere kontakt med dem vi har nærmest.

Livet er i udvikling, og vi kan ikke dømme generationer forud eller før, for hvis vi ikke gik igennem en evolution og lærte mere og os selv og naturen og videnskab, så ville vi ikke kunne udvikle os i den rigtige retning.

Glem ikke at smøger var modernet i nogle generationer tilbage, så var det på tv, til fester og kunne dårligt undgås.

Druk på skoler har også levet godt igennem 70'rne og 80'rne, den er der nok ændret mere på nu, end hvordan man slog sig løs dengang.

Vi opdrager anderledes, hvor vi slog børn for årtier tilbage, det skal vi vel også se fordømmende på nu? og vi er vel børnebørn nogle af os af de fædre eller lærer som slog. 

Skal vi rende rundt og have ondt af os selv, så kan vi lige så godt lægge os ned og dø, istedet for at leve.

Redigeret af DenBruneMunk
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Vi er generationen som ikke må fejle..😋

Med din indsats Thomas, så er den anden guldalder på plads 🤪

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Man kan vel sige at I er en generation som langt hen ad vejen var på rette sted på rette tid. I oplevede en tid med stor fremgang og I formåede at udnytte det til fulde, ofte ved at leve langt over evne uden den store tanke på konsekvenserne.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg er slet ikke enig. 

Skal vi rende rundt og have ondt af os selv, så kan vi lige så godt lægge os ned og dø, istedet for at leve.

Jeg dømmer ikke, jeg spørger bare, Men tanken om at vi bare har levet som om vi har fortjent det har strejfet mig. 

Tanken om at vi lægger os ned og dø, er slet ikke så ringe, og ikke langt fra et faktum 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 6 minutter siden, dna skrev:

Man kan vel sige at I er en generation som langt hen ad vejen var på rette sted på rette tid. I oplevede en tid med stor fremgang og I formåede at udnytte det til fulde, ofte ved at leve langt over evne uden den store tanke på konsekvenserne.

Et rigtigt godt svar, imho. Selvom jeg mener at det var 1930 generation som oplevede de hele. 

Kan vi dermed sige at vi er/var Bingo kids.

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Böef
For 14 timer siden, Jojojo skrev:

Jeg er sammen med mange andre her på debatten en BabyBoomer,  dvs. født lige efter krigen, og bingo, vi er historisk kendt.

Jeg er kendt med titlen Euro børn, og alt efter hvor man er født med 2000 års skifte titler

Nu er der mange klima nægtere, klima tøser,  klima aktivister og nok flere som kæmper med eller imod klimaet, men alt efter om de, eller vi får ret, hvordan tror du vores generation bliver kendt. 

Hvordan vil vores eftermæle bedømme os. 

Er der en som har en titel i tanken, og der må gerne tænkes lidt udenfor boksen, for et ""Nick""NAVN hvis klimaet udvikler sig dramatisk får vi. 

Babyboomer.

Den generation hedder græshoppegenerationen, I har fortæret alt undervejs.At tænke ud af boksen overflødigt i den sammenhæng.

Dit danske er utrolig ringe, du lyder nærmest som dårlig google oversæt, så resten opgiver jeg at tolke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 timer siden, Böef skrev:

Babyboomer.

Den generation hedder græshoppegenerationen, I har fortæret alt undervejs.At tænke ud af boksen overflødigt i den sammenhæng.

Dit danske er utrolig ringe, du lyder nærmest som dårlig google oversæt, så resten opgiver jeg at tolke.

Vi har alle vores måde at udtrykke os på, og jeg takker dig for din indsats.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind