Recommended Posts

dewey

Protestaktioner for et bedre klima er for mig efterhånden blevet til det rene hysteri:

I går lørdag begyndte den klima aktive gruppe Extinction Rebellion at oprette et klimalager ved Bundeskanzleramt i Berlin. iflg. politiet har 6000 deltagere meldt sig til protesten, der skal vare til og med 13. oktober.

På mandag vil aktivisterne lamme trafikken i Berlin bl.a. på Potsdamer Plads. 

Exteinction Rebellion kræver bl.a., at den føderale regering erklærer klimakrise og reducerer CO2-emission til nul i 2025.

Hvad mener du, er klimaprotester hysteri, eller er det blevet 'in' at demonstrere for et bedre klima, eller noget helt tredje?

Billeder: Focus.de/dpa

Telte foran "Reichtag" i den så kaldte 'klimacamp'

5f9e8a004dd2eec3.jpg

5f9e8a00205af641.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
Skrevet (redigeret)

Det har været der altid... Det handler om den trang der er lagt ned i os, til at gøre det gode... Kristne verden over, ved hvad dette handler om og derfor ser du ikke kristne bakke op om de "gode handlinger" der har været gennem tiden. 

Der er to slags kærlighed, den ene er humanistisk og den anden er kristen, det her er humanistisk kærlighed og selvom de gør det i en god mening, så er den humanistiske kærlighed baseret på en løgn.

Redigeret af Gospel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 minut siden, Gospel skrev:

Det har været der altid... Det handler om den trang der er lagt ned i os, til at gøre det gode... Kristne verden over, ved hvad dette handler om og derfor ser du ikke kristne bakke op om de "gode handlinger" der har været gennem tiden. 

Der er to slags kærlighed, den ene er humanistisk og den anden er kristen, det her er humanistisk kærlighed og selvom de gør det i en god mening, så er den humanistiske kærlighed baseret på en løgn.

Jeg ser sgisme ikke meget godt i, at en gruppe fanatikere vil lamme trafikken i Berlin i morgen, jeg har helt ondt af alle de mennesker, der er afhængig af i bil at kunne komme på arbejde.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
Skrevet (redigeret)
For 4 minutter siden, dewey skrev:

Jeg ser sgisme ikke meget godt i, at en gruppe fanatikere vil lamme trafikken i Berlin i morgen, jeg har helt ondt af alle de mennesker, der er afhængig af i bil at kunne komme på arbejde.

Det er vi fuldstændig enige om, men de ser det ikke sådan... De ser en trussel og de ser det her som at redde verden og fortælle os der ikke har set lyset, at den er helt gal.... Det ryster ikke mig, for jeg ved hvad det er og frygter det ikke.

Redigeret af Gospel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
1 time siden, dewey skrev:

Det er jo fordi, at når det bliver sagt mange gange og længe nok, at det er menneskets skyld med klimaændringer, så tror folk til sidst på dette udsagn!

Dette udsagn understøttes så af forskere som er betalt af regeringer, til at komme med disse påstande!

Kendsgerningen er imidlertid, at der har været klimaændringer i hele jordens historie - også længe før menneskets udledte noget som helst Co2!

Klimaændringer de seneste 12.000 år er bevist ved is boringer og prøver fra Grønland og andre steder på jorden.

I denne periode har det ca. hver 500 år skiftet mellem meget koldt og meget varmt vejr - også varmere end det er nu.

Hertil kommer beviser fra Sol-teorien af forsker Henrik Svensmark, både fra sit eget laboratorium og fra CERN i Schweiz.

Men det er lykkedes klima fanatikere, at gøre børn og voksne bange, ved at sige at der er menneskets skyld.

Man laver en fortælling om, at menneskets udledning af Co2 siden industrialiseringen fra ca. 1900 tallet startede - er årsagen til den nuværende klimaændring.

Ren ævl?  

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 9 timer siden, dewey skrev:

Protestaktioner for et bedre klima er for mig efterhånden blevet til det rene hysteri:

I går lørdag begyndte den klima aktive gruppe Extinction Rebellion at oprette et klimalager ved Bundeskanzleramt i Berlin. iflg. politiet har 6000 deltagere meldt sig til protesten, der skal vare til og med 13. oktober.

På mandag vil aktivisterne lamme trafikken i Berlin bl.a. på Potsdamer Plads. 

Exteinction Rebellion kræver bl.a., at den føderale regering erklærer klimakrise og reducerer CO2-emission til nul i 2025.

Hvad mener du, er klimaprotester hysteri, eller er det blevet 'in' at demonstrere for et bedre klima, eller noget helt tredje?

Billeder: Focus.de/dpa

Telte foran "Reichtag" i den så kaldte 'klimacamp'

Jeg er lidt enig med dig her, men jeg har samme mening om f.eks. fagforeninger som blokerer eller nedlægger en forretning som ikke opfører sig som ønsket.

Fagforeninger har penge i tanken, imens klima tøser har klima på deres tanker, i sidste ende kan man ikke bruge penge til ret meget når verden er ødelagt, og noget tyder på at vi er på vej til alvorlige problemer.

Die junge leute har en alvorligt dagsorden, nachsatz mener de er for sent, men irriterende er det når man skal vente i trafikken på vej til en arbejde. 

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jeg mener ikke at der er tale om klimahysteri da konsekvenser er så store at det ikke kan overdrives.

Men det er en dum måde at håndterer det på, at lamme trafikken udleder unødig co2 fra biler i tomgang, det er altså imod miljøet og ikke for.

Gør noget, men gør det klogt og noget som gavner og ikke bare er en "sjov" demonstration.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Böef

Latterlig symbolpolitik, der intet ændre.

overbefolkning er det største miljøproblem, så længe der ikke sættes ind overfor det er alt det klimagejl tidsspilde.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Böef skrev:

Latterlig symbolpolitik, der intet ændre.

overbefolkning er det største miljøproblem, så længe der ikke sættes ind overfor det er alt det klimagejl tidsspilde.

Pladder den største forurening kommer fra et mindretal af jodens befolkning, så lad være med at få milliarder af fattige mennesker med lav forurening til at fremstår som problemet, når det er dit egen overforbrug som er hovedårsagen.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 55 minutter siden, modpol skrev:

Pladder den største forurening kommer fra et mindretal af jodens befolkning, så lad være med at få milliarder af fatter mennesker med lav forurening til at fremstår som problemet, når det er dit egen overforbrug som er hovedårsagen.

Overbefolkning er jordens problem, nu flere der skal brød fødes nu mere skal der til for at drive dem, altså mere energi bruger vi. Og ikke at glemme at klima problemet vil fortsætte også om 200.000 år, vi kan ikke stoppe det.

Og mennesker kæmper dagligt imod moder jord som slår ned på dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind