Steven_F

Influencers

Recommended Posts

Steven_F

Måske er det kun mig, men jeg synes, at influencers er et skræmmende koncept: nogle der lige er faldet ud af gymnasiet, som typisk karakteriseres af manglende uddannelse og livserfaring rådgiver folkeskoleelever i, hvordan de skal leve deres liv. What could possibly go wrong?  

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)

Det er jo kun en indgangsvinkel.

Der er også mange af disse typer, som har uddannelse bag sig, livserfaring eller andet.

Ligesom der er børne skuespillere i roller som mordere, så er der voksne i roller som børn, skal det så også virke skræmmende og påvirke voksne til at gå i barndom, eller få børn til at slå andre ihjel?

Det er intet andet end endnu en måde at påvirke på, præcis som ligger i udtrykket. Talende reklame søjler hvis du  vil.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dorthelindes

Nu er Dorthe her selv influencer (jeg influencede min hund til at leve sundere), og vil nu påstå, at det er fint med influencers, der har noget fornuftigt at sige - som fx Dorthe Lindes her.

Jeg synes at der er for få motocross-influencers. Jeg har derfor taget opgaven selv, og vil nu prøve at få mere liv i den mest ædle og noble sport, der findes. 

Heldigvis har jeg fået etableret en fanbase af betydelighed, så jeg har lidt af et forspring. Jeg er nok mere idol end influencer, kan man sige.

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On ‎05‎-‎10‎-‎2019 at 13:08, Steven_F skrev:

Måske er det kun mig, men jeg synes, at influencers er et skræmmende koncept: nogle der lige er faldet ud af gymnasiet, som typisk karakteriseres af manglende uddannelse og livserfaring rådgiver folkeskoleelever i, hvordan de skal leve deres liv. What could possibly go wrong?  

Hej Steven,

Helt enig. Det er skræmmende at folk så let kan fremstille sig selv som en "rollemodel" uden at have noget egentligt at bidrage med. Du kan proppe "reality stjerner" i samme kategori.

Så har du noget andet forslag til hvad vi kan gøre for at fjerne idol dyrkelsen af enhver som kan fremstille sig selv som havende et glamouriøst liv, uanset manglende uddannelse og evner?

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 5.10.2019 at 13:43, DenBruneMunk skrev:

Det er jo kun en indgangsvinkel.

Der er også mange af disse typer, som har uddannelse bag sig, livserfaring eller andet.

Ligesom der er børne skuespillere i roller som mordere, så er der voksne i roller som børn, skal det så også virke skræmmende og påvirke voksne til at gå i barndom, eller få børn til at slå andre ihjel?

Det er intet andet end endnu en måde at påvirke på, præcis som ligger i udtrykket. Talende reklame søjler hvis du  vil.

Nu er der mange voksende også i pensionsalderen som stadig er som børn, og hvor man skulle tror at de var mere modne af deres erfaringer.

Alder og erfaring er desværre ikke afgørende for modenhed, det er meget mere ansvar og ansvarsfølelse som er afgørende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 44 minutter siden, modpol skrev:

Alder og erfaring er desværre ikke afgørende for modenhed, det er meget mere ansvar og ansvarsfølelse som er afgørende.

Og der er sikkert disse reklame søjler eller influencers som tager ansvar, og taler klima som alle elsker, og den lille pige, Greta jo et godt eksempel på.  Engang var disse bare aktivister, og før internettet et fænomen som smed mursten i hovedet på folk på nørrebro, eller anden provokation eller oprør , som man mente kun få tog ansvar for.

Der er masser ansvarlige som er influencere, Tim Cook var en af dem, det var så bare for eget produkt, det er dog underordnet hvordan og for hvem.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind