Gæst Gospel

Tilgiv, og i skal få tilgivelse.

Recommended Posts

Gæst Gospel
Skrevet (redigeret)

Broderen til den dræbte, vælger helt efter Bibelens forskrifter, at tilgive broderens morder i retten... Han leder hende ganske enkelt til frelse, midt i en amerikansk retssal. Efterfølgende forlader dommeren lokalet og kommer tilbage med en Bibel, hun forære til den dømte, hun lige har sendt ti år i fængsel, læserJohannes 3,16 for hende og slutter af med at give hende et kram.

Alt sammen handling af vidunderlig tilgivelse, men nu har en gruppe ateister klaget over dommerens handling, og mener det er udenfor almindelig praksis og noget retten skal slå ned på.

Din mening: Træder dommeren forkert og skal der trædes ind overfor denne handling af tilgivelse? Selv beder jeg for de stakkels ateister, der ikke ved bedre. Det er jo den måde verden fungere på, vi skal finde fejl hos andre, slå ned på dem, så vi selv kan få det bedre. De har alle brug for Jesus.

https://llk.dk/1yycw6

Redigeret af Gospel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 35 minutter siden, Gospel skrev:

Alt sammen handling af vidunderlig tilgivelse, men nu har en gruppe ateister klaget over dommerens handling, og mener det er udenfor almindelig praksis og noget retten skal slå ned på.

Din mening: Træder dommeren forkert og skal der trædes ind overfor denne handling af tilgivelse? Selv beder jeg for de stakkels ateister, der ikke ved bedre. Det er jo den måde verden fungere på, vi skal finde fejl hos andre, slå ned på dem, så vi selv kan få det bedre. De har alle brug for Jesus.

Sjældent man oplever noget så stort og rørende, som den omtalte tilgivelse, jeg mener ikke dommeren har handlet forkert.

Jeg kender et lignende tilfælde i nyere tid her i Tyskland, hvor en mor tilgiver datterens morder, moren er endda i stand til regelmæssigt at besøge morderen i fængslet. 

Begge omtalte tilgivelser er sikkert for et stort flertal uforståeligt, men den der tilgiver en andens handlinger, tror jeg kommer lettere gennem livet end den, der ikke kan tilgive og bliver ædt op af had.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 timer siden, Gospel skrev:

Broderen til den dræbte, vælger helt efter Bibelens forskrifter, at tilgive broderens morder i retten... Han leder hende ganske enkelt til frelse, midt i en amerikansk retssal. Efterfølgende forlader dommeren lokalet og kommer tilbage med en Bibel, hun forære til den dømte, hun lige har sendt ti år i fængsel, læserJohannes 3,16 for hende og slutter af med at give hende et kram.

https://llk.dk/1yycw6

Hvordan kan du bede når du ikke er troende?

Hvorfor siger du stakkels ateister, når du selv er ateist?

Hvad mener du med at alle har brug for Jesus, at du lyver når du siger du ikke er kristen? Det er jo forbudt at lyve ved du nok :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
For 1 time siden, modpol skrev:

Hvordan kan du bede når du ikke er troende?

Hvorfor siger du stakkels ateister, når du selv er ateist?

Hvad mener du med at alle har brug for Jesus, at du lyver når du siger du ikke er kristen? Det er jo forbudt at lyve ved du nok :)

Jeg er kristen, og har ikke noget behov for at bevise det for dig... Bogen som du bliver ved at køre rundt i, er en kristen bog, du forstår blot ikke en simpel tekst... Søg Gud, og du får svaret...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Lige nu, Gospel skrev:

Jeg er kristen, og har ikke noget behov for at bevise det for dig... Bogen som du bliver ved at køre rundt i, er en kristen bog, du forstår blot ikke en simpel tekst... Søg Gud, og du får svaret...

Så du har løget i debatten ved at påstår du ikke er troende!!!!

Så du er altså bare en ikke bibel-tro kristen, som derfor ikke rigtigt ønsker at følge kernen i troen, men har brug for suttekluden.

Jamen du er fri til at tro hvad du vil, så men brude du nok lade være med at prædike for andre, når du ikke elv forstår eller evner at læse Biblen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 5 timer siden, Gospel skrev:

Din mening: Træder dommeren forkert og skal der trædes ind overfor denne handling af tilgivelse?

Hej Gospel,

I Danmark har vi en sekulær lovgivning, som skal være uafhængig af religion. Dommeren ville i Danmark træde forkert, da der kan være tvivl om religiøsitet var taget med i overvejelserne i straf-vurderingen.

Sagt med andre ord; I Danmark skal der ikke kunne være nogen tvivl hvorvidt en dom er anderledes for en Kristen, Ateist eller andet.

Det dommeren indblandede relion i en dansk domstol ville være ganske uacceptabelt.

Med venlig hilsen

Ieet

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 1 time siden, Gospel skrev:

Det er ikke et problem at du ikke vil bevise det for mig, men det er et lille problem at du beviser at du reelt ikke er det over for offentligheden (eftersom alle kan læse hvad du skriver) samtidig med at du foregiver at være kristen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
For 22 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Gospel,

I Danmark har vi en sekulær lovgivning, som skal være uafhængig af religion. Dommeren ville i Danmark træde forkert, da der kan være tvivl om religiøsitet var taget med i overvejelserne i straf-vurderingen.

Sagt med andre ord; I Danmark skal der ikke kunne være nogen tvivl hvorvidt en dom er anderledes for en Kristen, Ateist eller andet.

Det dommeren indblandede relion i en dansk domstol ville være ganske uacceptabelt.

Med venlig hilsen

Ieet

Det er der ikke nogen tvivl om, det fremgår jo tydelig af artiklen, at hun netop lader sig vejlede af Gud, det er der nu ingen lov om hverken i USA eller Danmark, at du ikke må. Der er så vidt jeg ved, heller ingen lov i mod, at forære en dømt person en Bibel eller for den sag skyld give et kram...  Så du kommer til at forklare dig lidt mere tydelig, hvis jeg skal købe den ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 minutter siden, Gospel skrev:

Det er der ikke nogen tvivl om, det fremgår jo tydelig af artiklen, at hun netop lader sig vejlede af Gud, det er der nu ingen lov om hverken i USA eller Danmark, at du ikke må. Der er så vidt jeg ved, heller ingen lov i mod, at forære en dømt person en Bibel eller for den sag skyld give et kram...  Så du kommer til at forklare dig lidt mere tydelig, hvis jeg skal købe den ;) 

Ifølge Biblen kræver tilgivelse anger, var der sinds ændring med anger hos morderen så er det fint og moren kan tilgive, hvis ikke så har moren tilgivelser ikke noget med det Biblen taler om at gøre.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind