gaest111

Når eksen er videre (Og jeg er træt af livet og min følsomhed..)

Recommended Posts

gaest111

eg er bare så sygt ked af det og ramt af kærestesorg. 

Jeg ved godt at vores forhold ikke var en dans på roser hele tiden.  Det gør bare så sindsygt ondt at han er afklaret og er videre og igang med at date andre. (Har fundet ham på en dating app) - ca. efter 2 uger vi havde slået på fandt jeg ham derinde. Og ja ved godt det er selvdestruktivt at jeg oprettede en profil for at se om jeg kunne finde ham, jeg blev jo bare såret og kom til at skrive til ham og spørge hulkende hvordan han allerede kunne være videre. Det gør så ondt at tænke på at han har været forelsket i mig og nu føler han absolut ingenting. Han svarede bare at han ikke skyldte mig nogle svar og at han ik gad høre på mit pis 😕 🙁 Han har blokeret mig både på tlff og på facebook, så i desperat tilstand skrev jeg til ham igennem dating appen , jeg skrev at jeg elskede og savnede ham og at det var dumt af ham at ignorere mig når jeg elsker ham. Jeg kan se at han har set beskederne men ikke svaret. Hvordan kan man være så kold? For 2 uger siden elskede han mig gav mig blomster og havde skrevet et kort til mig og nu er han helt væk 🙁

Jeg blokerede ham selv for 2 uger siden efter vi brød med hinanden, da det er alt for hårdt for mig at være ven med en jeg elsker, desværre kunne jeg ikke styre mig og kontaktede ham igen da det trickede noget i mig at jeg fandt ham på en dating app 🙁 

På en måde er jeg glad for at jeg har givet udtryk for at jeg savner ham og elsker ham, men holdkæft hvor gør det ondt at han er sådan nu 🙁 Hvordan kan man stoppe med at elske efter kun 2 uger... Er det normalt? Er det fordi jeg er for følsom?

Jeg kan slet ikke se andre pt er helt knust..

Har sygemeldt mig fra job resten af ugen... Jeg føler mig så svag at jeg er blevet så "syg" pga kærlighed...

Det gør så ondt at tænke på ham sammen med andre... Men ja han elsker mig jo ikke mere.. :🙁  

Hva skal jeg tænke for at komme over det her. 🙁

Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg.. Nok bare ud med det hele til nogle som ik kender hverken ham eller mig... Har brug for kloge råd og ord... Min verden er helt ramlet sammen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 14 timer siden, gaest111 skrev:

eg er bare så sygt ked af det og ramt af kærestesorg. [...]

Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg.. Nok bare ud med det hele til nogle som ik kender hverken ham eller mig... Har brug for kloge råd og ord... Min verden er helt ramlet sammen... 

Hej 111,

Åh hvor er det trist, så det gør næsten ondt bare at læse om din sorg. Og hvor er du skøn, at du sådan elsker og ikke bare glemmer og dropper men stadig føler. Enhver vil være heldig at blive elsket på den måde, også når det ikke er fortjent.

Der er utrolig lidt nogen faktisk kan sige til dig, udover alle clicheerne som ikke hjælper en pind. "Glem ham", "Du fortjener bedre" eller "Du finder en anden" ... meh! Det gør stadig ondt. Og det har ikke noget at gøre med at du er sensitiv...

... det har noget at gøre med at du er skuffet. At uanset hvor lang eller kort tid forholdet varede, så har du ikke kun mistet en du elsker eller elskede. Du har også mistet hele den fremtid og håb for fremtiden du havde for jer sammen.

Det jeg prøver at skrive er at det gør ondt og det er ok det gør ondt. Det er et tegn på at det betød noget for dig. Og hans reaktioner betyder at det også betyder noget for ham.

Når han blokerer og afskærer dig fra kontakt, er det ikek fordi han er ovre dig - men fordi kontakt med dig minder ham om hvad han kunne have haft og hvad han har mistet. Det er hårdt og det ønsker han ikke, så han afviser og blokerer.

Han ivrige start på at søge efter en ny, betyder faktisk at han savner det i havde og håber på at kunne få noget tilsvarende med en anden. Hans fremtids-håb er også væk og nu prøver han at få et nyt fremtidshåb...

... og netop disse to ting er også hvad du bør gøre. Stop med at opsøge og tjekke på ham - det gør ondt på sig, og minder dig bare om "gamle tider". Fokuser på dig selv og på at finde noget nyt du kan fylde dine frmetids håb med.

Jeg har vrøvlet en masse. Men jeg håber at mine sidste råd ikke bliver overset eller overhørt. Husk at vi andre føler me dig og ved det kan være hårdt. Det er ok at tage sig lidt tid så det bliver bedre og kommer lidt mere på afstand - men virkelig, den bedste terapi er hvis du kan fokusere på noget andet og ikke bare ligge alene.

Jeg sender hermed et trøstende virtuelt kram.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 2
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 16 timer siden, gaest111 skrev:

eg er bare så sygt ked af det og ramt af kærestesorg. 

Jeg ved godt at vores forhold ikke var en dans på roser hele tiden.  Det gør bare så sindsygt ondt at han er afklaret og er videre og igang med at date andre. (Har fundet ham på en dating app) - ca. efter 2 uger vi havde slået på fandt jeg ham derinde. Og ja ved godt det er selvdestruktivt at jeg oprettede en profil for at se om jeg kunne finde ham, jeg blev jo bare såret og kom til at skrive til ham og spørge hulkende hvordan han allerede kunne være videre. Det gør så ondt at tænke på at han har været forelsket i mig og nu føler han absolut ingenting. Han svarede bare at han ikke skyldte mig nogle svar og at han ik gad høre på mit pis 😕 🙁 Han har blokeret mig både på tlff og på facebook, så i desperat tilstand skrev jeg til ham igennem dating appen , jeg skrev at jeg elskede og savnede ham og at det var dumt af ham at ignorere mig når jeg elsker ham. Jeg kan se at han har set beskederne men ikke svaret. Hvordan kan man være så kold? For 2 uger siden elskede han mig gav mig blomster og havde skrevet et kort til mig og nu er han helt væk 🙁

Jeg blokerede ham selv for 2 uger siden efter vi brød med hinanden, da det er alt for hårdt for mig at være ven med en jeg elsker, desværre kunne jeg ikke styre mig og kontaktede ham igen da det trickede noget i mig at jeg fandt ham på en dating app 🙁 

På en måde er jeg glad for at jeg har givet udtryk for at jeg savner ham og elsker ham, men holdkæft hvor gør det ondt at han er sådan nu 🙁 Hvordan kan man stoppe med at elske efter kun 2 uger... Er det normalt? Er det fordi jeg er for følsom?

Jeg kan slet ikke se andre pt er helt knust..

Har sygemeldt mig fra job resten af ugen... Jeg føler mig så svag at jeg er blevet så "syg" pga kærlighed...

Det gør så ondt at tænke på ham sammen med andre... Men ja han elsker mig jo ikke mere.. :🙁  

Hva skal jeg tænke for at komme over det her. 🙁

Som jeg sagde sidst du postede, du skal hurtigst muligt videre og finde dig en ny kræste og indtil da brug tid og energi med din venner og familie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 1 time siden, modpol skrev:

Som jeg sagde sidst du postede, du skal hurtigst muligt videre og finde dig en ny kræste og indtil da brug tid og energi med din venner og familie.

Hej Modpol og 111,

Med alt respekt, jeg tror at haste ind i et forkert og skadeligt forehold, risikere bare at såre dig igen og mere. Så det vil jeg ikke anbefale dig.

I øvrigt går det imod min "feministiske" holdning at man ikke kan være lykkelig alene uden en livs-partner.

Med venlig hilsen

Ieet

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gaest111
For 12 timer siden, Ieet skrev:

Hej 111,

Åh hvor er det trist, så det gør næsten ondt bare at læse om din sorg. Og hvor er du skøn, at du sådan elsker og ikke bare glemmer og dropper men stadig føler. Enhver vil være heldig at blive elsket på den måde, også når det ikke er fortjent.

Der er utrolig lidt nogen faktisk kan sige til dig, udover alle clicheerne som ikke hjælper en pind. "Glem ham", "Du fortjener bedre" eller "Du finder en anden" ... meh! Det gør stadig ondt. Og det har ikke noget at gøre med at du er sensitiv...

... det har noget at gøre med at du er skuffet. At uanset hvor lang eller kort tid forholdet varede, så har du ikke kun mistet en du elsker eller elskede. Du har også mistet hele den fremtid og håb for fremtiden du havde for jer sammen.

Det jeg prøver at skrive er at det gør ondt og det er ok det gør ondt. Det er et tegn på at det betød noget for dig. Og hans reaktioner betyder at det også betyder noget for ham.

Når han blokerer og afskærer dig fra kontakt, er det ikek fordi han er ovre dig - men fordi kontakt med dig minder ham om hvad han kunne have haft og hvad han har mistet. Det er hårdt og det ønsker han ikke, så han afviser og blokerer.

Han ivrige start på at søge efter en ny, betyder faktisk at han savner det i havde og håber på at kunne få noget tilsvarende med en anden. Hans fremtids-håb er også væk og nu prøver han at få et nyt fremtidshåb...

... og netop disse to ting er også hvad du bør gøre. Stop med at opsøge og tjekke på ham - det gør ondt på sig, og minder dig bare om "gamle tider". Fokuser på dig selv og på at finde noget nyt du kan fylde dine frmetids håb med.

Jeg har vrøvlet en masse. Men jeg håber at mine sidste råd ikke bliver overset eller overhørt. Husk at vi andre føler me dig og ved det kan være hårdt. Det er ok at tage sig lidt tid så det bliver bedre og kommer lidt mere på afstand - men virkelig, den bedste terapi er hvis du kan fokusere på noget andet og ikke bare ligge alene.

Jeg sender hermed et trøstende virtuelt kram.

Med venlig hilsen

Ieet

Hej leet

Tak fordi du har givet dig tid til at svare på mit indlæg. 

Jeg kan godt følge dig i det du skriver.. jeg forstår bare ikke at han allerede kan date andre hvis jeg betød noget for ham og at han ignorere mig . Jeg har prøvet alt, at skrive til ham at jeg elsker ham osv men han ignorere. Det gør SÅ ondt at han kan være sådan. 

Jeg føler jeg er besat af at tænke hvad han laver, jeg kan ik lade være med at tjekke hvornår han sidst var online. hvordan stopper jeg mig selv :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 17 timer siden, Ieet skrev:

Hej Modpol og 111,

Med alt respekt, jeg tror at haste ind i et forkert og skadeligt forehold, risikere bare at såre dig igen og mere. Så det vil jeg ikke anbefale dig.

I øvrigt går det imod min "feministiske" holdning at man ikke kan være lykkelig alene uden en livs-partner.

Med venlig hilsen

Ieet

Jeg vil undlade at blive trigget af ordet feministiske og ignorere det.

Min pointe er at hun skal kommer videre mentalt og følelsesmæssigt det hjælper ikke at blive hængende i noget som allerede er afsluttet.

Der skal to til en tango og nu er det kun en og det er en for lidt. Derfor skal hun viderer og så kommer spørgsmålet hvordan man kommer videre hurtigst og bedst.

Og der siger jeg, det gør ved at finde en ny hun kan være forelske i og ved at finde andre interesser som hun kan udfylde tomrummet med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 10 timer siden, gaest111 skrev:

Jeg kan godt følge dig i det du skriver.. jeg forstår bare ikke at han allerede kan date andre hvis jeg betød noget for ham og at han ignorere mig . Jeg har prøvet alt, at skrive til ham at jeg elsker ham osv men han ignorere. Det gør SÅ ondt at han kan være sådan. 

Jeg føler jeg er besat af at tænke hvad han laver, jeg kan ik lade være med at tjekke hvornår han sidst var online. hvordan stopper jeg mig selv :(

Hej 111,

Jeg tror ikke han er videre. Han leder efter et forhold i håb om at erstatte det som han nu mangler - det er det man kalder et "rebound relationship" på engelsk. En partner man kun finder fordi man prøver at erstatte den tidligere.

Puha ja det er hårdt. Det bedste forslag jeg ville have til at stoppe besettelsen, ville være hvis du kan gå igang med en hobby som gør dig glad. Spil computer, bage kage, eller afhold rødvinssmagning for veninderne. Bare du får noget andet du kan fokusere dine tanker på som giver dig noget glæde og værdi.

Desværre kan jeg ikke foreslå hvad, da det må være noget som netop du kan finde fordybelse og glæde ved.

Med venlig hilsen

Ieet

For 2 timer siden, modpol skrev:

Jeg vil undlade at blive trigget af ordet feministiske og ignorere det.

Hej Modpol,

Vi er enige i essensen. Jeg mener bare ikke et "rebound relationship" er en god ide, da der er risiko for det kan såre både 111 og den nye endnu mere når det ikke holder.

Jeg forstår ikke hvorfor orderet "Feministiske" skulle trigger nogen. Jeg tror ikke jeg vil tage en debat med dig om det, selvom jeg er nysgerrig. Og jeg forklarer gerne at, for mig at se, er der brug for "Særlig positiv opmærksomhed for Kvinders muligheder i samfundet, efter hundrede år hvor Kvinder har været udsat for 'begrænsende særbehandling'"
- Du kan anse det som værende en korrekt eller ikke korrekt defenition af feminisme, men det er mere tiltænkt som årsagen til at jeg mener der er brug for "feministiske samfundstiltag".

Med venlig hilsen

Ieet

• Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 23 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Modpol,

Vi er enige i essensen. Jeg mener bare ikke et "rebound relationship" er en god ide, da der er risiko for det kan såre både 111 og den nye endnu mere når det ikke holder.

Jeg forstår ikke hvorfor orderet "Feministiske" skulle trigger nogen. Jeg tror ikke jeg vil tage en debat med dig om det, selvom jeg er nysgerrig. Og jeg forklarer gerne at, for mig at se, er der brug for "Særlig positiv opmærksomhed for Kvinders muligheder i samfundet, efter hundrede år hvor Kvinder har været udsat for 'begrænsende særbehandling'"
- Du kan anse det som værende en korrekt eller ikke korrekt defenition af feminisme, men det er mere tiltænkt som årsagen til at jeg mener der er brug for "feministiske samfundstiltag".

Med venlig hilsen

Ieet

Selve ordet feminisme er ikke kønsneutralt, så lad os starte med skifte ordet til noget som gælder for begge køn og ikke kun kvinder.

Der er på ingen måde brug for "særlig positiv" opmærksomhed for kvinders muligheder i samfundet, eftersom kvinder har flere muligheder i samfundet end mænd har og det eneste alternativt til kvinder er mænd. Så særlig positiv for kvinder betyder helt automatisk, særligt negativt for mænd, det er ikke et nulsums spil, men balancen mellem de to køn vi taler om. Kvinder kan ikke få mere uden at det bliver på bekostning af mænd, så simpelt er det eftersom det mere de skal have, nødvendigvis må komme fra mænd.

Hvordan feminisme defineres er i praksis uden betydning, eks. vil feminisme normalt defineres som værende ønsket om ligestillingen mellem mænd og kvinder. Men eftersom den del af feministerne som har magt og indflydelser ønsker lige resultater og ikke ligestillingen, så er definitionen reelt ubrugelig da den ikke afspejler den faktiske virkelighed.

Mange andre ideologer går i øvrigt ind for ligestilling, så det vil aldrig kunne definerer feminismen. Troen på et patriarkat vil derimod være særegne for feminisme og vil derfor være den væsentligst del af definitionen - hvis den skulle afspejle virkeligheden.

Tilbage til emnet, "rebound relationship" indeholder en risiko, det gør alle forhold, men det er sammen med det andet jeg sagde den meste effektive måde at kommer viderer på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

din eks er jo en besættelse for dig , som mandschauvinist  vil jeg anbefale dig at få nået hjælp , du må da have nogle veninder der kan hjælpe dig og hvis det ikke hjælper dig , så få nået professionel hjælp 

• Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gaest111

Hej alle tak fordi i har taget jer tid til at svare. 

I mit hoved er han ovre mig når han allerede kan date andre, det er det som gør utroligt ondt på mig.

At jeg kan betyde så meget engang, til at betyde ingenting. Det er ufatteligt for mig. 

Det skal så også siges at jeg er en kvinde som er sensitiv og ikke bare går ind i et forhold. Jeg havde været single i 3 år indtil jeg gav min eks en chance... Han havde prøvet at score mig i nogle år, men jeg ville kun være ven med ham, da jeg ik var forelsket i starten.Nu er jeg så SÅ ked af at jeg gav ham en chance...  Jeg følte virkelig at jeg var elsket i starten af vores forhold, nok derfor jeg er så uforstående over han bare kan slippe alt . Ved godt  vi havde mange uoverensstemmelser, men jeg elskede ham da stadig for det... Når jeg elsker en person, elsker jeg af hele hjertet og det giver mig bagslag nu... :( 

Weekenderne er de værste, tænker på om han mon møder kærligheden eller andre forfærdelige tanker... Ville ønske jeg bare kan være ligeglad... Han er jo ligeglad med mig .. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind