modpol

Fri TV valg Yousee

Recommended Posts

Forsvarsadvokat
For 17 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg mener yousee vinder på dette, for det ville være sørgeligt at discovery skal diktere tv kanal udbud, fordi de køber andre ud, og ikke vil sælge per kanal, fordi de godt ved de ejer en masse som størstedelen aldrig ser reklamer på.

Det handler om antal som ser reklamer, præcis som websider, har du mange besøgende får du højere antal views, sådan er det, også selvom der er nogle med adblock, så er det stadig store tal man ser på. 1,2Mil er altså mange kunder og reklame indtægter som mistes.

Jeg ved ikke om YouSee vil vinde på det, hvis en masse kunder forsvinder fra deres platform, men måske har de kalkuleret med et vist tabt af kunder!

Det mest irriterende for mig er alle de reklamer som de sender ind imellem en udsendelse.

Jeg slår altid over på noget andet imens og vender tilbage når jeg gætter på at reklamerne er færdige - eller laver kaffe imens!

Personligt ville jeg helst have en grundpakke med danske og tyske kanaler, samt Discovery kanaler.

Jeg kunne godt bruge Stofas mellempakke til 429,00 kr. pr. måned - måske endda den lille til 259,00 kr. pr. måned.

https://stofa.dk/tv/tv-pakker

Jeg ser en del tyske kanaler både fordi jeg taler og forstår tysk, men også fordi der ikke er reklamer inde i selve filmene - de bliver sendt samlet inden udsendelsen begynder.

Det skal dog siges, at meget nu også bliver oversat til dansk med undertekster, hvilket ikke gør det dårligere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 48 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Jeg ser en del tyske kanaler både fordi jeg taler og forstår tysk, men også fordi der ikke er reklamer inde i selve filmene - de bliver sendt samlet inden udsendelsen begynder.

Det skal dog siges, at meget nu også bliver oversat til dansk med undertekster, hvilket ikke gør det dårligere.

Det kan jeg støtte op om. Har selv flere favoritter der, dog ikke særlig "talende" tysk, men det er god bonus når de også har danske tekster i min dagligdag og schlager behøver ikke så ofte tekster :) 

Selv om jeg røg på streaming, så ville jeg have tyske kanaler tilgængelig, mener endda ZDF Mediathek er som app på ATV.

Lad os nu se, hvad udfaldet bliver, hvis Yousee vinder, så kommer Disc networks jo alligevel ind som bland selv :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat

Overblik pr. 1. januar 2020 i tv striden!

https://www.dr.dk/nyheder/penge/overblik-hvad-er-op-og-ned-i-sagen-om-yousee-og-discovery

"OVERBLIK Hvad er op og ned i sagen om Yousee og Discovery?

Hvornår træder ændringerne i kraft? Hvilke programmer mister du? Få overblikket her.

Du mister 11 kanaler: Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, ID - Investigation Discovery, Eurosport 1, Eurosport 2, Canal 9, Discovery Channel, TLC, Animal Planet og Discovery Science.

Det betyder, at du fremover som Yousee-kunde ikke kan se programmer som: De unge mødre, Politijagt, Top Gear Danmark, Mythbusters, US Open, Voice Junior, Ex on the beach, Deadliest Catch, Say yes to the dress, PGA Tour og flere andre store sportsevents."

Hvis du fortsat vil se Discovery kanaler, kan du købe det hos:

Boxer, Waoo, Canal Digital, Stofa, Telia, Viasat og D-Play.!

Du kan også blot vælge, at se de kanaler som YouSee har valgt at sende til dit fjernsyn?

Hvad vælger du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Ikke fordi det er et specifikt Yousee valg alternativ men jeg vil væk fra parabol som koster 450,- om måneden her, det er for meget for de få kanaler jeg ser, som er betalingskanaler.

Så jeg håber Telia kunne få en AndroidTV app, eller så ligger Viaplay og venter på det måske, med deres nye tv pakke streaming, bare fordi det meste er i en app.  Der kan komme en Apple TV løsning igennem Appletv+ som er på vej, og måske tilslutter flere sig dette som udbyder tv, som de har gjort i USA, så vil man have kanaler samlet i AppleTV applikationen til fordel for at åbne 3-4 forskellige apps, og man kan få sit "EPG" kanal overblik som man har på parabolen og DVBT/C og har vænnet sig til.

I Discovery krigen er kanal5 ikke værre at miste end jeg kan finde et alternativ i de nye streaming løsning, som AppleTV+ eller måske Disney+ , og for sportsfans er der jo masser af fodbold/f1 og andet man kan streame der, for dem og mig er nok det vigtige om man kan zappe imellem kanalerne, som indtil nu er BlandSelv / Telia / Viaplay mener jeg.
Kan så ikke få bland selv, når jeg ikke har kabeltv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jeg satser på ret streaming, jeg vil også heller se TV programmer når jeg har lyst til det og ikke live når de sendes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jeg synes nu live programmer er ok, så er man også med på after-debatten, eller snakken som kører lige efter.

Går det hen og bliver når man har lyst, så er man enten bagud, ikke med i klubben eller for afsløret en masse man ikke nåede at se, må springe udenom og en masse dagligdags ting, som måske er værre end at være presset til at se det "live".

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 31 minutter siden, modpol skrev:

Jeg satser på ret streaming, jeg vil også heller se TV programmer når jeg har lyst til det og ikke live når de sendes.

Jeg tror at vores boligforening indkalder til et kaffe møde, om hvad vi skal gøre med den fuldpakke vi har fra YouSee!

Jeg går stadig ind for, at vi venter til efter 1. januar, for at se med selvsyn hvad det er vi får i stedet for de 11 Discovery kanaler.

Man kan godt læse på skrift hvad disse kanaler indholder, men det er ikke det samme som at se det i virkeligheden på sit tv.

Hvis der så kommer et flertal af beboere, som mener at de er godt tilfredse med de erstatnings kanaler vi får i fuldpakken og til den samme pris - ja så bliver det nok det.

Alternativet for os er så, at boligforeningen skal investere i en Stofa løsning med alle 11 Discovery kanaler, eller at de enkelte beboere selv skal ud på tv-markedet og finde deres personlige valg af tv-løsning. 

Men så bliver det meget dyrere for os.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Jeg syns, at mere end 80% af alle kanaler, der tilbydes, uanset hvem distributøren er, er frygtelige.

Hvorfor har vi ikke kanaler som:

TCM, Adult Swim, MeTV, Comet,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 18 timer siden, MP66 skrev:

Jeg syns, at mere end 80% af alle kanaler, der tilbydes, uanset hvem distributøren er, er frygtelige.

Hvorfor har vi ikke kanaler som:

TCM, Adult Swim, MeTV, Comet,

TCM bliver ikke udsendt i norden længere! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30

Ikke fordi jeg vil blive ved med at skrive om Boxertv, men det er længe siden jeg har været her, og har netop læst div. indlæg og forvirring omkring boxer`s priser.
Jeg har som tidligere skrevet, at jeg har valgt Boxer flex8, som for vores tilfælde dækker vores behov - kommer der noget på en kanal som vi gerne vil se, men ikke har den kanal, kan jeg gå på min side på nettet og udskifte en af mine 8 kanaler, så jeg alligevel får set den "nye" kanal, og dette koster altså gratis.
Vi betaler 392 kr. for flex8 om måneden (lige nu kører boxer tilbud til 292 Kr./måned)

Dette er de kanaler jeg kører med lige i øjeblikket (har børnebørn på ferie) 🙂

altid.JPG

Mit boxer.JPG

tilbud.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind