modpol

Fri TV valg Yousee

Recommended Posts

modpol

Nu hvor Yousee har valgt at fjerne alle 11 Discovery kanaler fra deres udbud, så er det en pain at man ikke kan vælge yousee fra når man bor i en forening som har en aftaler med yousee.

Det frie tv valg burde være ubegrænset og der burde ikke være undtagelser for bindingen af borgen.

kilde:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/yousee-opsiger-kontrakt-med-discovery-networks/7813649

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Bare vent, der kommer et efterspil ud af det.
Der må ske en større kundeflugt og interesse for at få sine kanaler på alternativ vis, som streaming.

Jeg tænker, at ændres priser ikke men fyldes med andet ligegyldigt så vil der være foreninger som din, som også mener at deres kontrakt er dramatisk ændret og disse vilkår ikke stemmer overens med aftale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Tiden er slut for kabel-tv net. Fremtiden er streaming og så må folk selv lave deres nyheder på nettet baseret på den sladder som de møder på gaden og dele med hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Det er i hvert fald på tide at høre bestyrelsen om muligheden for at opsige aftalen med yousee, jeg vil have min frihed til at vælger hvilket tv jeg vil jeg have. Og i dag hvor næsten alt kan ses so streaming så er igen grundpakke med individuelt tilvalg en god mulighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel

Jeg kan huske for mange år siden, hvor jeg selv boede i en boligforenig, at der stod i kontrakten, at tv var en pligtig ydelse... Men vi var nogen der undersøgte det, og det viste sig, at det måtte de ikke lave på den måde. Så fra dag til dag, kunne vi fravælge tv. For mit vedkommende havde det ikke den store økonomiske betydning, da jeg havde den mindste pakke jeg overhovedet kunne få, til 100 kr. i måneden. Det var mere et princip, at jeg ikke ville betale for noget jeg ikke havde og det lykkes dengang at få den klausul i lejekontakten slettet. Inden jeg flyttede, nåede vi at blive tilsluttet fiber og der gjorde de nøjagtig det samme og pålagde alle en afgift på 100kr. i måneden for en hastighed på 1 mbt. og ville man så have internet, så kunne man så købe det hvor de 100 kr. naturligvis blev modregnet. Den sag ved jeg ikke hvordan endte, men nogle gange kan det altså godt betale sig at klage.

I øvrigt synes jeg det er sindsyge priser folk giver for tv i dag, men kan man ikke leve uden, så er det jo sådan det er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat

Jeg kom lidt for sent med denne her kan jeg se-he-he! :D

Yousee opsiger kontrakt!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10-01-yousee-opsiger-kontrakt-med-discovery

"Yousee vil ikke længere udbyde Discoverys kanaler i sine faste tv-pakker. Striden kan føre til, at færre danskere kan se fodboldlandsholdets kampe.

Den store danske tv-udbyder Yousee har opsagt sin aftale med Discovery."

I linket kan du se hvilke kanaler du mister pr. 1. januar 2020!

Alle 11 Discovery-kanaler på YouSee forsvinder!

Du mister bl.a. dine sports kanaler med f.eks danske fodboldlandskampe!

Discovery Network har vendt tommelfingeren nedad for YouSee, og måske skal du til at finde en anden TV udbyder?

Discovery er ikke interesserede i kun at være tilgængelig i bland selv-pakker hos YouSee, som YouSee vil lave det om til!

Og hvordan har YouSee tænkt sig, at løse problemet hvor deres Tv-kanaler samlet går ind i etageejendomme til alle lejligheder, og hvor den enkelte lejligheds indehaver ikke betaler til YouSee direkte, men betaler via sin husleje til administrationen af etageejendommen, som så sørger for den samlede betaling til YouSee?

Her kan den enkelte lejlighed vel ikke selv bestemme, hvilken bland selv-pakke man vil se, når det samlede signal går ind via ledninger i etageejendommen, og til de enkelte lejligheder?

Så YouSee bliver til NoSee?

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
For 1 minut siden, Forsvarsadvokat skrev:

Jeg kom lidt for sent med denne her kan jeg se-he-he! :D

Yousee opsiger kontrakt!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10-01-yousee-opsiger-kontrakt-med-discovery

"Yousee vil ikke længere udbyde Discoverys kanaler i sine faste tv-pakker. Striden kan føre til, at færre danskere kan se fodboldlandsholdets kampe.

Den store danske tv-udbyder Yousee har opsagt sin aftale med Discovery."

I linket kan du se hvilke kanaler du mister pr. 1. januar 2020!

Alle 11 Discovery-kanaler på YouSee forsvinder!

Du mister bl.a. dine sports kanaler med f.eks danske fodboldlandskampe!

Discovery Network har vendt tommelfingeren nedad for YouSee, og måske skal du til at finde en anden TV udbyder?

Discovery er ikke interesserede i kun at være tilgængelig i bland selv-pakker hos YouSee, som YouSee vil lave det om til!

Og hvordan har YouSee tænkt sig, at løse problemet hvor deres Tv-kanaler samlet går ind i etageejendomme til alle lejligheder, og hvor den enkelte lejligheds indehaver ikke betaler til YouSee direkte, men betaler via sin husleje til administrationen af etageejendommen, som så sørger for den samlede betaling til YouSee?

Her kan den enkelte lejlighed vel ikke selv bestemme, hvilken bland selv-pakke man vil se, når det samlede signal går ind via ledninger i etageejendommen, og til de enkelte lejligheder?

Så YouSee bliver til NoSee?

Din mening?

He he jeg kunne ikke være mere ligeglad :D Discovery Network ved godt de kun vil tjene en brøkdel, fordi langt de fleste kun er interesseret pga. fodbolden og vil derfor vælge den (eller de, jeg ser ikke tv) kanal der sender dette og alt det andet fyld, vil de ikke kunne sælge. Jeg forstår sådan set godt YouSee, som er nødt til at forberede sig på, at folk ikke længere vil betale for en tv-pakke, når man kan nøjes med at betale for det man ønsker. De danske fodboldkampe kan man jo købe via en stream tjeneste, og det er vel det YouSee har fanget og derfor ikke længere vil betale Discovery Network for absolut ingenting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, modpol skrev:

Det er i hvert fald på tide at høre bestyrelsen om muligheden for at opsige aftalen med yousee, jeg vil have min frihed til at vælger hvilket tv jeg vil jeg have. Og i dag hvor næsten alt kan ses so streaming så er igen grundpakke med individuelt tilvalg en god mulighed.

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/aftaler-og-abonnementer/faelles-tv-forsyning/

Kan det være du tager fejl?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 24 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Altså hos os i en privat boligforeningen, har vi kollektivt bestemt af have fuldpakken hos YouSee og har haft det i mange år nu!

Fuldpakken går ind i alle lejligheder i beboelses ejendommen.

Vi betaler til tv over huslejen, og administratoren af ejendommen betaler så samlet YouSee for alle kanalerne.

Det jeg så har lidt svært ved at forstå er, at hvordan kan de enkelte lejligheder så vælge en personlig bland selv pakke?

Så bliver det vel ejendommens administrator som skal vælge en bland selv pakke til alle lejligheder - eller hvad?

Jeg kan allerede forudse, at det bliver de enkelte indehavere af lejlighederne aldrig enig om, da de alle vil have en mening om lige netop deres pakke.

Det skal her nævnes, at ejendommen faktisk har Stofa ledninger i opgangen, men de er bare ikke ført ind i de enkelte lejligheder, da vi jo har YouSee TV og internet installeret.

Måske skulle jeg foreslå dem at skifte til Stofa, da man hos dem kan få alle kanaler og Discovery kanaler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind