Lucianone

Største danske sportspræstation gennem tiderne?

Største danske sportspræstation gennem tiderne?  

6 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Vandpytten og Rudi: Ja, Jørgen Hansen og ham der Le Mans-Kristensen er utvivlsomt gode bud også. Jeg tog dem ikke selv med, ikke fordi jeg havde glemt dem. Men fordi det ikke lige er de to, jeg har fulgt mest. Og I andre skulle jo også have mulighed for at finde på nogle kandidater. Jørgen Hansen husker jeg af navn og udseende, men jeg er ikke gammel nok til at have oplevet hans storhedstid. Rudi´s interessante anekdote sætter bestemt Gamle Hansens præstation i relief, da den understreger nogle specielle og vanskelige omstændigheder omkring hans europamesterskab.

Le Mans har jeg bare aldrig fulgt med i, fordi jeg må indrømme, at jeg finder det dræbende trivielt at se motorvogne køre rundt i 24 timer i træk. Skal jeg se motorsport, er jeg mere til speedway, som er mere actionpakket og intenst. Jeg var som dreng selv en stor fan af Ole Olsen. Jeg var vild med speedway i den alder, men desværre var der ingen bane i min by, så jeg kom aldrig til at køre speedway. Så blev det til fodbold i stedet.

Hr. Olsen: du er som altid en spøgefugl. Svend Gehrs, ja, han er en legende. Men nok mere som kommentator end som sportsmand. Men som Danmarks største sportskommentator gennem tiderne er han afgjort en kandidat - i selskab med f.eks. Gunnar Nu, Niels Christian Niels Christiansen, Claus Borre, Jørn Mader o.s.v….

P.S.: Nu vi er ved kandidater, jeg har glemt, så skal jeg vel også nævne svømmepigerne. Mette Jacobsen, Jeanette Ottesen, Pernille Blue og hvad de ellers hedder. Og Lotte Friis ej at forglemme. De har også leveret nogle imponerende resultater i vandet. Jeg kommer også i tanker om Henrik Djernis, der flere gange har været verdensmester i Mountainbike. Det er dog ikke en særligt stor sportsgren, men stadig flot. I hestesport er der Tarok, men det er jo en HEST, ikke et menneske. Men måske burde man også kunne stemme på en hest...

Gamle Hansen er klart den største bokselegende, vi har. Men der har da været andre store navne som Mikkel Kessler, Gert Bo Jacobsen, Brian Nielsen, Brødrene Bredahl o.s.v. I brydning har vi Mark O. Madsen. I badminton glemte jeg f.eks. Lene Købben, Camilla Martin og Morten Frost. Ja, Poul-Erik Høyer også. Der er nok at tage af....

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Jeg er ikke specielt sportinteresseret udover at jeg synes at kvindehåndbold faktisk godt kan være interessant at se på, især i tiden med Anja Andersen, Tanderup osv.

Jeg stemte dog på EM 92. Udover at det var en stor præstation så er der en fantastisk historie omkring hele situationen som giver det hele en ekstra dimension.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dorthelindes

Hør her, du mangler en helt afgørende svarmulighed. Denny Flemmingsen der vandt VM i motocross i 1757(dengang var det dampdrevede cykler i mudder). Han gjorde det satme godt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind