snoozz

Vedvarende energi? og Anders and?

Recommended Posts

snoozz

hvorfor er det lige vi bruger så meget tid og penge på solceller, vindmøller og alt sådan noget?.

Man kunne jo bage tage en bordtennis bole og smide i et rør med vand i. (større eller mindre efter behov. ) Og så lade den drive en generator på vejen ned igen.

Vupti hele klodens klimaopvarminingsproblem løst? Eller overser jeg noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

Hold op med at ryge tjald,du kan slet ikke tåle det.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Hest

Hej Martin/fuerzzz1

Du kan også bare koble en cykel til en generator og begynde at træde. Endnu bedre, en elcykel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hr.       Olsen
For 2 timer siden, snoozz skrev:

hvorfor er det lige vi bruger så meget tid og penge på solceller, vindmøller og alt sådan noget?.

Man kunne jo bage tage en bordtennis bole og smide i et rør med vand i. (større eller mindre efter behov. ) Og så lade den drive en generator på vejen ned igen.

Du ryger den fede og det er derfor du ikke kan overskue at stave til bolde endsige beskrive din umulige evighedsmaskine. Det er IKKE muligt at konstruere en evighedsmaskine fordi det strider mod termodynamikkens 2. hovedsætning om entropi. Du må være ret ubegavet siden du ikke kender de 3 vigtige hovedsætninger.

vh. Hr. Olsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 23 timer siden, snoozz skrev:

Ja du overser meget :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils
For 9 minutter siden, Hr. Olsen skrev:

Ja dén er mægtig! Min morfar (født 1825 og jeg selv som er født 1909) lavede engang en ledning med 2 hanstik på. Tanken var simpelthen den at man kunne stikke den ene i væggen og den anden ned i en stikdåse. 

Hva sir do t d?

vh. Hr. Olsen.

Det lyder en lille smule kinky.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst mig selv 2
For 22 minutter siden, Hr. Olsen skrev:

Ja dén er mægtig! Min morfar (født 1825 og jeg selv som er født 1909) lavede engang en ledning med 2 hanstik på. Tanken var simpelthen den at man kunne stikke den ene i væggen og den anden ned i en stikdåse. 

Hva sir do t d?

vh. Hr. Olsen.

Så er du jo en af Danmarks ældre mennesker, 110 år+  og kan stadig skrive på nettet , wow!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On ‎02‎-‎10‎-‎2019 at 18:18, Torsten Bonfils skrev:

[slettet]

Hej Torsten,

Vi er smigret over interessen. Vi var ikke klar over at man kunne følge andre brugere her, på den måde. Det er dog en form for person-fokus som vi ikke ønsker fra instituttet og har derfor slået funktionen fra her da vi blev opmærksomme på den.

Fra vores side anser vi det som en usund samfundes-tendens at have "person fokus" frem for emne og viden fokus... så netop den form for "person følger" er årsagen til at reality-personer og "influencers" uden kvalifikationer skaber en samfundsfordummelse.

Hvis de emner vi svarer på har din interesse, håber vi at du kan finder dem alligevel.

Vi håber ikke denne beslutning skuffer. Den vil blive revurderet på først kommende management møde.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.