Lucianone

Kan man virkelig leve for ti kroner om dagen?!

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Hende her påstår, at hun kan leve for 10 kroner om dagen. Den tror jeg ikke på! 

Når man så ser videoen, ser vi ikke noget konkret bevis på, at hun faktisk kan nøjes med at spise for 10 kroner mad om dagen. Så jeg opfatter det som ren propaganda og løgn og latin. Man ser hende købe noget icebergersalat til en femmer, men så har hun jo allerede brugt halvdelen af dagens madbudget. Bild mig ikke ind, at hun kan nøjes med et par salatblade og så for fem kroner mad yderlige. Det er jo totalt og helt og aldeles usandsynligt...:

https://nyheder.tv2.dk/video/aFVVb1loVGVJYmphb0I1SThkcUtaMWxsZFlWVGFSYl8=

Hvad med I andre? Tror I på at nogen kan leve for ti kroner om dagen? Det virker for mig meget usandsynligt.

Men okay, hun er en ung og MEGET tynd pige. Hun lider måske af en spiseforstyrrelse, for der er jo mange unge kvinder, der næsten intet spiser og er mega tynde. De er heller ikke særligt sunde og ofte hører man, at de går og har hovedpine halvdelen af dagen (på grund af for lavt blodsukker eller vitaminmangel). Typisk er de måske 170 cm høje og vejer 50 kg og alligevel tror de i deres forskruede hoveder, at de er overvægtige...

Men ti kroner om dagen? Nej du, helt umuligt! I hvert fald hvis man er en voksen mand med en nogenlunde normal appetit.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jeg tror nu gerne nogle som lever på minimums grænsen og køber ud fra billig varer, sidste salgsdato osv kan købe og fryse ned.

Det er jo i den sidste ende , hvad vil du byde dig selv, og hun påpeger jo at når hun har flere penge, vil hendes livsstil også ændres.

Så jo, det lyder af lidt men det er nok snit per person, og der lyder til at være børn og måske en far iblandt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Lad os prøve at se hvor billigt man kan gøre det:

Morgenmad: Havregrød med smørklat:

1 kg havregryn koster ca. 10 kr. Lad os sige at vi skal bruge 200 g til en portion, så det bliver 2,00 kr.

1 pakke smør koster ca. 17 kr. Lad os sige at vi bruger 1/10 af pakken. Altså 1,70 kr.

Frokost: Leverpostejsmadder:

Man kan få en lille pakke rugbrød til 5 kr i Netto. Vi bruger vel ca. 1/3 af pakken, så det bliver 1,67 kr.

En pakke billig leverpostej koster ca. 10 kr. Vi bruger måske 1/4 af pakken til vores frokost, så det bliver 2,50 kr.

Aftensmad: Fiskefileter med grøntsager:

En pose frosne fiskefileter kan fås for ca. 30 kr. Skal vi sige at man spiser 2 store eller 3 små hvilket svarer til ca. 1/3 af posen. Altså 10 kr.

En pose frosne grøntsager koster ca. 15 kr. Hvis vi spiser 1/5 af posen, så bliver det 3,00 kr.

I alt: 20,87 kr

Jeg har så forudsat at vi drikker vand til maden.

Jeg tror ikke det kan gøres meget billigere uden at det går hen og bliver fuldstændig umenneskeligt. Så nej, jeg tror heller ikke på at hun kan leve for 10 kr om dagen.

Det kan selvfølgelig gøres billigere hvis man kan skaffe noget af maden gratis ved fx at skralde, finde spiselige planter i skoven, fange sine fisk selv, tage gratis frugt på arbejdet eller lignende.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor

De ting hun har på sin blog.Så kan det sagtens lade sig gør.

Selv vil jeg kun spise frisk salat, ikke nedfrosset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 16 minutter siden, Torsten Bonfils skrev:

1 pakke smør koster ca. 17 kr. Lad os sige at vi bruger 1/10 af pakken. Altså 1,70 kr.

Og jeg har lige givet 8kr i LIDL :)

Jeg spiser ikke ofte så meget morgenmad, og frokost findes ikke som en del af mit ordforråd :)

Man kan hvis man vil. Tror ikke det er helt sundt men nogle gør det nok, pigen har gjort siden 16. år mener hun, det er så rigtig svært at bevise, og helt sikkert ikke hverdag, det lyder bare godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
For 21 minutter siden, Torsten Bonfils skrev:

Lad os prøve at se hvor billigt man kan gøre det:

Morgenmad: Havregrød med smørklat:

1 kg havregryn koster ca. 10 kr. Lad os sige at vi skal bruge 200 g til en portion, så det bliver 2,00 kr.

Frokost: Leverpostejsmadder:

Man kan få en lille pakke rugbrød til 5 kr i Netto. Vi bruger vel ca. 1/3 af pakken, så det bliver 1,67 kr.

En pakke billig leverpostej koster ca. 10 kr. Vi bruger måske 1/4 af pakken til vores frokost, så det bliver 2,50 kr.

Aftensmad: Fiskefileter med grøntsager:

En pose frosne fiskefileter kan fås for ca. 30 kr. Skal vi sige at man spiser 2 store eller 3 små hvilket svarer til ca. 1/3 af posen. Altså 10 kr.

En pose frosne grøntsager koster ca. 15 kr. Hvis vi spiser 1/5 af posen, så bliver det 3,00 kr.

I alt: 20,87 kr

Jeg har så forudsat at vi drikker vand til maden.

Jeg tror ikke det kan gøres meget billigere uden at det går hen og bliver fuldstændig umenneskeligt. Så nej, jeg tror heller ikke på at hun kan leve for 10 kr om dagen.

Det kan selvfølgelig gøres billigere hvis man kan skaffe noget af maden gratis ved fx at skralde, finde spiselige planter i skoven, fange sine fisk selv, tage gratis frugt på arbejdet eller lignende.

50 g smør er for meget, det halv er rigeligt.

Fisk er dyr mad, Rema har tit kød til en tyver, hun bruger 125 g, så hun har til 4 gange.

Leverpostej koster 9,95 i Lidl, der er til mange stykker.

Grønsagerne køber man selvfølgelig når de er på tilbud til 9,95.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 1 time siden, Lucianone skrev:

Hvad med I andre? Tror I på at nogen kan leve for ti kroner om dagen? Det virker for mig meget usandsynligt.

Hej Lucianone,

Det er derfor "anekdoter" og "jeg oplevede" bliver afvist som bevis for usandsynlige ting. Hun har tilmed flere beviser end de folk som påstår at have levet tidligere eller set aliens.

For de fleste af os er det mere sandsynligt at hul lever af 600 kcal om dagen (hvis kylling koster 40kr pr kg som det ofte gør er det kcal for 10kr) end når folk snakker om at have mødt øglemennesker.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils
For 39 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Og jeg har lige givet 8kr i LIDL :)

Jeg købte to pakker Lurpak til 10 kr stykket i Føtex igår.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 51 minutter siden, Torsten Bonfils skrev:

Jeg købte to pakker Lurpak til 10 kr stykket i Føtex igår.

hvor surt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, Tormentor skrev:

50 g smør er for meget, det halv er rigeligt.

1/10 af en pakke smør? Hvad bruger du?

Lurpak, kærgården og andre er ofte 200g, så 20 gram brugt om dagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind