Mumse73

Ensomhed/kedsomhed

Recommended Posts

Mumse73

Hej

jeg er en kvinde på 45 år, som har været førtidspensionist de sidste 10 år. Jeg har kun min familie og en tæt veninde i mit liv og da jeg ikke har noget arbejde, går dagene hen og bliver meget lange. Mine forældre rejser 3 måneder om året og jeg ser dem 1-2 gange om måneden.Min veninde ser jeg hver 2 uge, da hun bl.a. har travlt med arbejde osv. Da jeg føler mig meget ensom, forsøger jeg at få nye veninder inde på nogle af facebooks gruppersider og jeg leder efter en kæreste på bl.a Tinder. Jeg har meget svært ved at snakke med fremmede mennesker og derfor har jeg også gået til psykolog de sidste 2 år, så jeg kan få et bedre selvværd. 

Jeg søger nogle gode råd, så jeg kan forbedre mit liv, da jeg som sagt er meget ensom og i det hele taget keder mig meget. Har I nogle gode råd til hvad jeg kan få tiden til at gå med? Jeg kan fortælle at jeg styrketræner og svømmer og bruger tid i køkkenet, da jeg er meget glad for at lave mad og bage. Derudover hører jeg meget musik og ser net-tv, men dagene bliver alligevel MEGET lange. Jeg føler mig i det hele taget spærret inde i min lejlighed. Jeg vil være meget taknemmelig for gode råd, så på forhånd tak.

vh, Mumse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mumse73

Er der slet ingen der kan hjælpe? Jeg er rimelig desperat og har brug for råd eller bare et par opmuntrende ord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

Jeg tænker, nu nævner du selv facebook, der findes mange netværkssider for forskellige egne i Danmark, find den der hører til hvor du bor, og så mødes med nogen, spørg om nogen vil med ud og gå, eller deltag i de arrangementer andre smider op, sig evt at det er svært for dig, men at du gerne vil, det synes jeg alle er åbne over for. 

Måske deltag i noget frivilligt arbejde, der mangle mange hjælp, prøv at gå i den lokale genbrug, om de mangler hjælp, der er stort netværk der. 

Det er ikke nemt at være ensom i dag, for det kræver meget af en selv, og det er ikke altid lige nemt, ved jeg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 15 timer siden, Mumse73 skrev:

jeg er en kvinde på 45 år, som har været førtidspensionist de sidste 10 år. [...] Da jeg føler mig meget ensom, forsøger jeg at få nye veninder inde på nogle af facebooks gruppersider og jeg leder efter en kæreste på bl.a Tinder. Jeg har meget svært ved at snakke med fremmede mennesker og derfor har jeg også gået til psykolog de sidste 2 år, så jeg kan få et bedre selvværd. 

[...] Jeg kan fortælle at jeg styrketræner og svømmer og bruger tid i køkkenet, da jeg er meget glad for at lave mad og bage. Derudover hører jeg meget musik og ser net-tv, [...]

Hej Mumse,

Øv hvor er det trist at høre om endnu en ensom person i landet. Det virker næsten som en folkesygdom. Den gode nyhed er at "kuren" allerede er kendt!

Vi former venskaber igennem interesse-fællesskaber. De forstærkes igennem det at skabe "værdi" for andre - altså at få andre til at føle sig mere værdifulde og vigtige.

Så jeg vil anbefale dig at finde dig nogle sociale interesser, hvor du kommer ud og møder folk. Find en træningspartner, en løbeklub, join karate undervisning eller din lokale Pokemon Go gruppe (de er overraskende sociale steder hvor folk møddes).

Alt ovenstående er selvfølgelig skrevet uden hensyntagen til din årsag til førtidspension og din frygt for sociale interaktioner. Yderligere bør du tage udgangspunkt i dine interesser, og vurdere hvordan de kan blive gjort sociale.

Eksempelvis; Uanset om du interesserer dig for psykiske sygdomme da du selv føler en social angst, eller om du vil være en YouTuber der psykoanalyserer Anime karakterer... kan man melde sig til kurser og undervisning i psykologi. Her kan man så snakke med og opbygge venskaber basseret på den fælles interesse.

Så lav en liste over det der interesserer dig, og hvis du fejler i din brain storming med hvordan det kan gøres socialt er vi mange her på forum som gerne hjælper dig med forslag.

Med hensyn til kæresten og Tinder - så møder de fleste nye potentielle partnere igennem sociale arrangementer fra venner og bekendte som du ovenfor har inspiration til at finde flere af. Så det øger chancerne der.

Jeg ønsker dig sucess med det.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
Skrevet (redigeret)

Leet er lidt inde på det... Du skal fjerne fokus fra dig selv og se ud af i stedet. Det fører ikke til noget, at vi sidder i selvmedlidenhed og piller os selv i navlen, så er du nøjagtig samme sted om et år, som du er i dag. 

Sig til dig selv: Mens jeg venter på et mirakel i mit liv, så vil jeg bruge tiden til at være et mirakel i andres liv. Hvorfor gå og spilde tiden? Der er mange der har brug for netop dig, mange der er har brug for et smil, et klap på skulderne, et kram og et venligt ord. Hvis vi vender os ud mod andre og ikke længere har så travlt med os selv, så løfter vi andres liv, men på sigt vil vi opdage, at vi selv er lagt mere velsignet. Vi går i seng med et smil på læberne og føler vi gør en forskel, det er det vi i vores indre er skabt til, og det vi har det bedst med.

Jeg vil ikke komme med forslag til, hvor du kan gøre en forskel, det er dig der kender dit lokalområde og kan se hvad der er af steder der hjælper andre og hvor du har mulighed for at være et mirakel for andre. Se dig selv som en værdi, som samfundet længes efter at se udfoldet, for det er lige nøjagtig det du er. En ven og en kæreste? Du skal se, det kommer helt af sig selv, når du ser på andre og ikke dig selv.

Gospel

Redigeret af Gospel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mumse73

Tak for svar allesammen

Det har givet stof til eftertanke. Jeg har undersøgt mulighederne for frivilligt arbejde og fundet ud af at KFUM søger frivillige, så det vil jeg gå videre med. Jeg har også fundet Boblberg.dk som er en hjemmeside for folk der bl.a søger venner/veninder og jeg har oprettet en profil. 

Vil forsøge at finde en hobby som jeg kan dyrke sammen med andre, ved bare ikke lige hvad det skulle være. 🤔

Flere gode råd modtages med kyshånd. 🤗

Takker mange gange 🙂

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 22 timer siden, Mumse73 skrev:

Tak for svar allesammen

Det har givet stof til eftertanke. Jeg har undersøgt mulighederne for frivilligt arbejde og fundet ud af at KFUM søger frivillige, så det vil jeg gå videre med. Jeg har også fundet Boblberg.dk som er en hjemmeside for folk der bl.a søger venner/veninder og jeg har oprettet en profil. 

Vil forsøge at finde en hobby som jeg kan dyrke sammen med andre, ved bare ikke lige hvad det skulle være. 🤔

Flere gode råd modtages med kyshånd. 🤗

Takker mange gange 🙂

En hobby som deles af mange mænd er sex, så du kan også komme på scor hvis du er til den slags - forvent dog ikke at finde en kæreste der, men sex og nye bekendtskaber er vel ikke af vejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

www.superchat.dk og er også et glimrende sted.

Jeg er også single førtidspensionist. Jeg har mere end en ven, altså IRL, men ikke mange, og de bor relativt langt væk og de fleste har ikke råd til bil, så ret sjælendt jeg ser dem.

Dog får jeg næsten hver da nye bekendtskaber på nævnte chat, og også været til fest IRL med en flok af dem.

Og også besøg hjemme hos mig selv.

Dog er det ikke blevet til en kæreste endnu.

Uanset hvad kan man let bruge en hel dag derinde, så jeg keder mig stort set aldrig, selvom der ikke sker så meget IRL på en hverdag.

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
Skrevet (redigeret)

Hej mumse

Hvor er du modig❤️

Det er modigt, at du prøver at komme ud af din ensomhed 👍

Hvad med at starte til madlavning på AOF?

Jeg ved ikke, om du har børn, men https://www.singleplus.dk/enlige-foraeldre er et godt sted at møde nye mennesker. Selvom du ikke har børn, mødes folk herinde tit uden børn, så det vil ikke være et problem. Herinde kan du oprette spis sammen aftner, cafe møde osv. Folk er meget søde derinde. Jeg brugte siden, da jeg selv blev skilt.

Held og Lykke ❤️

Redigeret af gumle
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind