Rævetøsen

Jer der aldrig blev mor/far?

Recommended Posts

Rævetøsen

Fortrød I det,som ældre,og var det tilfældigt,eller et aktivt valg,at I aldrig blev forældre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst udenbørn
On 21.9.2019 at 18:11, Rævetøsen skrev:

Fortrød I det,som ældre,og var det tilfældigt,eller et aktivt valg,at I aldrig blev forældre?

Det er desværre bare sån det er gået…
Dels så er jeg og min bror ik rigtigt blevet opdraget til det…og dels så har jeg ingen fætre og kusiner på min mors side…
Så det er ik det vi ”laver” i vores familie. Underligt…

Jeg HAR dog prøvet at finde en kæreste jeg ku få børn sammen med...  Jeg elsker børn li så meget som jeg kan hunde, katte osv.

Hvad med dig?

PS: Undskyld mit meget sene svar…der har været så meget…

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
On 21.9.2019 at 18:11, Rævetøsen skrev:

Det behøver ikke være et ulykkeligt og mangelfuldt luv fordi man ikke har børn

kender nogen dog ikke på vennebasis som faktisk fortrød de fik børn.. de mente børnene fratog dem deres muligheder for bare at rejse og gøre det de ville 🤭 den kan man så tænke lidt over! 

hilsen en som selv er far og elsker det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Guru-Master skrev:

Det behøver ikke være et ulykkeligt og mangelfuldt luv fordi man ikke har børn

kender nogen dog ikke på vennebasis som faktisk fortrød de fik børn.. de mente børnene fratog dem deres muligheder for bare at rejse og gøre det de ville 🤭 den kan man så tænke lidt over! 

hilsen en som selv er far og elsker det!

Det burde være til at forudse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Da jeg var i 7-9 års-alderen legede jeg tit med en pige. Hun ville ofte lege far, mor og børn. Jeg kan huske, at jeg hadede den leg. Fordi jeg kunne ikke identificere mig med legen og den interesserede mig ikke. Så jeg tror, at jeg egentlig lige fra jeg var lille har vidst instinktivt at det med at få børn, det var altså ikke lige noget for mig.

Så jeg har aldrig fået børn og har aldrig savnet det. Jeg kan dog godt se, at nu hvor jeg er ved at være i en moden alder, at der måske kan komme til at mangle noget. Men så må man jo prøve at kompensere på anden vis. Få nogle gode venner eller noget i stedet for. 

Men jeg har aldrig haft overskud og lyst til at skulle have børn at opdrage på og tage mig af. Jeg synes altid, at jeg har brugt rigeligt energi på mig selv. Da jeg var yngre, gik jeg i byen ca. hver anden weekend og kom typisk hjem midt på natten. En sådan livsstil harmonerer jo ikke med at have børn. Og jeg må indrømme, at jeg ikke forstår, hvordan folk får energi og overskud til børn, når de samtidig har fuldtidsjob o.s.v. Det må da være et helvede uden lige at komme hjem fra arbejde og så også skulle tage sig af børn? Jeg har altid haft rigeligt at gøre med at passe mig selv og har aldrig kunnet se mig selv skulle tage mig af andre, når jeg kom hjem. Men jeg er måske bare for meget individualist til at orke tage mig af andre. Jeg går nok mere op i bare at have det sjovt og leve livet. Det med at opdrage på folk eller passe folk op døgnet rundt magter jeg ikke.

En anden side af sagen er så, at for at få børn, er det nemmere hvis man er kvinde. Kvinder kan jo altid få børn. De kan bare tage sig en tur i nattelivet og lade sig forføre af nogen og vupti, så er de gravide. Så nemt er det ikke for vi mænd! Vi skal jo have et fast forhold til en fruentimmer for at få børn. Jo, vi kan da godt duske en kvinde gravid. Men så er det jo HENDES børn, ikke vores. Da samfundet jo altid betragter børnene som kvindens, hvis hun får dem med en tilfældig fyr. Her mener jeg jo, at det lige så meget er fyrens børn. Men sådan ser samfundet ikke på det. Får en kvinde et barn med en tilfældig fyr, er det jo altid hende, som beholder barnet! Her er vi mænd jo i en dårligere position, da vi modsat kvinder ikke selv kan føde et barn!

På dette område burde der klart være mere ligestilling. Men vi kender jo feministerne. De himler op om ligestilling, så længe det kommer dem selv til gode. Men når kvinderne selv skal afgive territorium til mænd, uha, så er der larmende tavshed. Det er derfor, jeg mener, at nutidens feminisme reelt ikke handler om ligestilling. Den handler reelt om, at kvinder skal dominere mænd 100%!

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
For 19 timer siden, Entrelac skrev:

Det burde være til at forudse.

Åbenbart ikke for dem 🙄

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.