dewey

Sidste år blev 29 millioner børn født i kriseområder.

Recommended Posts

dewey

I kriseområder som Afghanistan, Somalia, Syrien, Sydsudan eller Yemen blev mere end 29 millioner babyer født i 2018, ifølge Unicef. Det betyder, at hver femte baby verden over tilbragte den første tid i sit liv i kaos, konflikt, usikkerhed, krig, fattigdom og stress, siger Unicef.

Dette fører ofte til, at babyerne bliver underernærede og bange, sover dårligt eller bliver aggressive. UNICEF-chef Henrietta Fore advarede mod "katastrofale" langsigtede konsekvenser. En UNICEF-medarbejder fra Yemen rapporterer, at nogle børn ryster af frygt i timevis og ikke kan sove. Andre er så underernærede og traumatiserede, at de følelsesmæssigt vil trække sig tilbage fra verden og mennesker.

Millioner af familier har ingen adgang til sund mad, rent vand, sanitære anlæg eller et sikkert og sundt miljø, hvor børnene kan udvikle sig, i siger UNICEF-chef Henrietta Fore.

Hvad disse familier har brug for er desperat brug for understøttelse, siger Henrietta Fore.

Uden tvivl har disse familier brug for understøttelse, men at være så ufornuftig at sætte børn i verden under de citerede omstændigheder, det må forældrene nu engang selv forsvare og kan ikke læne sig tilbage og vente på hjælp og understøttelse udefra, jeg kan kun sige stakkels, stakkels børn.

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er et instinkt i mennesket at formerer sig i krisetider. Dertil er en stor børneflok med til at sikre din eksistens og overlevelse. Der er jo ikke rigtig pension eller ældrehjælp.

Måden at forbedre tilstanden på, er igennem at hæve levestandarden - og det kan andre lande som ikke er i krise, støtte op om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Måden at forbedre tilstanden på, er igennem at hæve levestandarden - og det kan andre lande som ikke er i krise, støtte op om.

Hvorfor er det egentlig altid 'de andre', der skal trækkes til ansvar og sørge for, at 'jeg' har det godt og for 'mig' går det godt, fordi andre støtter op om, at min levestandard bliver hævet? hvor er mit eget ansvar for, at det går mig bedre?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 40 minutter siden, dewey skrev:

Hvorfor er det egentlig altid 'de andre', der skal trækkes til ansvar og sørge for, at 'jeg' har det godt og for 'mig' går det godt, fordi andre støtter op om, at min levestandard bliver hævet? hvor er mit eget ansvar for, at det går mig bedre?

Det skrev jeg ikke..og er heller ikke et præmis jeg køber. Men det kan ikke undre nogen, at bedre bemidlede, nemmere kan hjælpe mindre bemidlede..end omvendt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
For 15 minutter siden, dewey skrev:

Med alt respekt, Dewey, så har du aldrig nogensinde oplevet det her på din egen krop og derfor kan det være meget svært at sætte sig ind i... Det er jo ikke sådan, at nogen tænker, "Det er andres ansvar, at jeg får det godt" De gør hvad der skal til, udfra de muligheder de har.

Vi har i vesten selv været med til at ødelægge forholdene mange af de steder... Gaddafis Libyen, er et meget godt eksempel. Gaddafi havde opbygget et meget stærkt land, han sørgede for rent drikkevand, ikke bare til sit eget land, men også til nabolandende og han havde opbygget en formue så stor, at han kunne lave en pendant til den amerikanske dollar. Han blev simpelthen for magtfuld for USA og  de andre rige lande, så pludselig var en oprørshær udstyret med våben til at nedkæmpe Gadafi, som senere døde, formegentlig af sine kvæstelser. Se Libyen er i dag, et hul i jorden og befolket med flygtninge, fra krig og ødelæggelse, som vesten formegentlig også har en stor andel i.

Vores hjælp til de lande, er som at bygge et hus til dem, men beholde nøglerne, så vi en gang om året kan tømme det for værdi. Det er forhold dig og mig umuligt kan sætte os ind i, men vi er ganske enkelt nødt til at forholde os til det... Det er kvinder og børn, vi kan jo ikke bare skyde dem eller lade dem sulte ihjel.

Hvis vi vil slippe for flygtninge kommer her, så må vi sørge for, at de ikke har grund til at flygte... Det gør man ved at opbygge helt nye lande, hvor vi kan se der er muligheder og hvor vi kan købe land til det. Vi taler alt, skoler, hospitaler, lejligheder, simpelthen alt hvad vi selv har. Det kommer til at koste mia. og atter mia. de næste mange år. Men vi vil også vinde arbejdespladser, hvor vi skal uddanne flygtninge til at opbygge deres eget land. 

Men i stedet for at gøre dette, så støtter vi Støjberg i at vi skal lukke af for alt omkring os, så de ikke kommer her... Det fjerner bare ikke problemet, det er 60 mill. mennesker eller mere vi taler om, det kan det pindebrænde vi har ved grænsen ikke holde tilbage, så vi bestemmer selv, om vi vil have noget at sige i udviklingen eller om vi blot vil lade udviklingen ramme os lige i hovedet, for det er hvad der kommer til at ske, hvis ikke vi og verdens rige lande, sætter sig til bordet og taler om det i stedet for blot at sidde på hænderne og håbe det går væk af sig selv.

Din egen kamp mod klimatosser er igen et godt eksempel... Hvorfor har de så travlt med klimaet, når det er mennesker vi bliver invaderet af?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
On ‎21‎-‎09‎-‎2019 at 08:14, dewey skrev:

I kriseområder som Afghanistan, Somalia, Syrien, Sydsudan eller Yemen blev mere end 29 millioner babyer født i 2018, ifølge Unicef. Det betyder, at hver femte baby verden over tilbragte den første tid i sit liv i kaos, konflikt, usikkerhed, krig, fattigdom og stress, siger Unicef.

Dette fører ofte til, at babyerne bliver underernærede og bange, sover dårligt eller bliver aggressive. UNICEF-chef Henrietta Fore advarede mod "katastrofale" langsigtede konsekvenser. En UNICEF-medarbejder fra Yemen rapporterer, at nogle børn ryster af frygt i timevis og ikke kan sove. Andre er så underernærede og traumatiserede, at de følelsesmæssigt vil trække sig tilbage fra verden og mennesker.

Millioner af familier har ingen adgang til sund mad, rent vand, sanitære anlæg eller et sikkert og sundt miljø, hvor børnene kan udvikle sig, i siger UNICEF-chef Henrietta Fore.

Hvad disse familier har brug for er desperat brug for understøttelse, siger Henrietta Fore.

Uden tvivl har disse familier brug for understøttelse, men at være så ufornuftig at sætte børn i verden under de citerede omstændigheder, det må forældrene nu engang selv forsvare og kan ikke læne sig tilbage og vente på hjælp og understøttelse udefra, jeg kan kun sige stakkels, stakkels børn.

Din mening?

Jeg har selv arbejdet i de fattige steder, hvor misbrug, drugs, rape, incest og pædofile var way of life.

Selv for hjælpe organisationer var det uhyre vanskeligt at komme i kontakt med de fattige og i de mindste advare og hjælpe dem med usikker sex.

I en verden uden håb eller udsigter er sex muligt mere vigtigt end hos os, altså de rige, ergo bliver der forholdsvis født mange børn i de fattige traumatiserede familier hvor far fik en par ekstra hyggelige aftener når pigebarnet voksede op.

Så hjælp af de rige er vigtigt, selvom det gør ond på os

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind