Rævetøsen

Fatter nada nix.......

Recommended Posts

Rævetøsen
Skrevet (redigeret)

Slettet

Redigeret af Rævetøsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Skrevet (redigeret)
On ‎20‎-‎09‎-‎2019 at 16:55, Rævetøsen skrev:

Slettet

Slettet

Redigeret af Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
Skrevet (redigeret)

Der kan gives arveafkald både før og efter den der skal arves er død... Hvis det gives efter, kan kreditorer nogle gange få den omstødt, derfor er det bedst det sker før, hvis det er pga. egne kreditorer.Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil vide, og hvad du mener med hvordan du skal forholde dig? Det kommer jo an på, om din far har givet afkald for hele grenen eller om det er personligt. Hvis det er personligt, så bliver den sendt videre til dig og så kan du sige ja eller nej. Jeg har sagt nej i forbindelse med min farfar døde og min fars arv blev sendt videre til mig, fordi han var død, og den sagde jeg bare nej til helt uden omkostning og den blev bare delt ud på hans søskende. Advokaten sendte mig et papir jeg udfyldte og sendte retur og det var det. Men skal du arve, så hører du fra skifteretten eller en advokat, afhængig af hvad der er bestemt og der kan du bare stille dine spørgsmål til. https://www.ret-raad.dk/privatraadgivning/testamente-og-arv/arv/arveafkald Du kan også prøve at læse dette eller google spørgsmålet. Men det er lidt personligt og forskelligt fra sag til sag. Hvis du på forhånd ved det er det rene bøvl, så skal du jo bare gå efter et afkald.

Redigeret af Gospel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, Rævetøsen skrev:

grunden til han har givet afkald på sin arv er han er forgældet har en rimelig stram økonomi,og er på fp

At din far er førtidspensionist bør ikke være grund til, at give afkald på arv. En arv påvirker ikke pensionen (hverken folkepension eller førtidspension), kun indtægter påvirker pensionen, herunder renteindtægter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hr.      Olsen
Skrevet (redigeret)

Når man skal arve så gælder der en særlig regel i Danmark idet dommeren der står for rulleforretningen tilspørger dig om hvorvidt du vil citat: “vil De vedstå arv OG gæld fra Deres fader?”. Man SKAL svare enten ja eller nej på det spørgsmål idet en rulleforretning er lovbestemt jvf. arvelovens p. 32. stk. 3. Men NU kommer dilemmaet så. Hvis du svarer ja så klapper de gælden oveni det din afdøde fader ejede. Så hvis han kun ejede en gul regnfrakke med huller og 3 brugte præservativer men havde bajere på klods nede på Den Røde Pimpernel og på Luskebuksen og på Billard Stuen og har klodser allevegne så hænger DU nu på hele balladen! Det var altså hvis du svarede ja. Svarer du nej så er problemet at du kan miste alt det han evt. ejede som jo *kunne* være >0 hvis nu det oversteg gælden. Og du må ikke spørge dommeren mens rulleforretningen foregår hvad der numerisk er størst - det får du først at vide *bagefter* og så fanger bordet.

Så pøj, pøj med rulleforretningen og pas på hvad du svarer dommerfar.

vh. Hr. Olsen.

/tidl. rulleforretnings dommer.

Redigeret af Hr. Olsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
For 13 minutter siden, Hr. Olsen skrev:

Når man skal arve så gælder der en særlig regel i Danmark idet dommeren der står for rulleforretningen tilspørger dig om hvorvidt du vil citat: “vil De vedstå arv OG gæld fra Deres fader?”. Man SKAL svare enten ja eller nej på det spørgsmål idet en rulleforretning er lovbestemt jvf. arvelovens p. 32. stk. 3. Men NU kommer dilemmaet så. Hvis du svarer ja så klapper de gælden oveni det din afdøde fader ejede. Så hvis han kun ejede en gul regnfrakke med huller og 3 brugte præservativer men havde bajere på klods nede på Den Røde Pimpernel og på Luskebuksen og på Billard Stuen og har klodser allevegne så hænger DU nu på hele balladen! Det var altså hvis du svarede ja. Svarer du nej så er problemet at du kan miste alt det han evt. ejede som jo *kunne* være >0 hvis nu det oversteg gælden. Og du må ikke spørge dommeren mens rulleforretningen foregår hvad der numerisk er størst - det får du først at vide *bagefter* og så fanger bordet.

Så pøj, pøj med rulleforretningen og pas på hvad du svarer dommerfar.

vh. Hr. Olsen.

/tidl. rulleforretnings dommer.

Du kommer ikke til at arve gælden i dag, sådan var det før i tiden, men reglerne er ændret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.