dewey

Løkke forsøgte at gøre sit nederlag til en slags sejr. Det er fri

Recommended Posts

dewey

http://Løkke forsøgte at gøre sit nederlag til en slags sejr. Det er friskt forsøgt, men den holder ikke

Man kan kun beundre Lars Løkke Rasmussens sans for selviscenesættelse. Efter flere ugers tavshed lancerede han søndag aften i både DR og TV 2 sin version af, hvad der skete, da han trak sig som formand for Venstre. Og weekendens landsmøder hos Socialdemokratiet, De Radikale og Dansk Folkeparti blev reduceret til notestof.

Hvis man skal tro Løkke, er alt grundlæggende gået, som han har ønsket sig det. Bevares, forløbet kunne have været mere elegant. Men han har angiveligt længe set Jakob Ellemann-Jensen som sin efterfølger som formand for Venstre. Og som han sagde til DR:

»Det ender jo sådan set der, hvor jeg hele tiden har planlagt, det skulle ende.«

Med andre ord forsøger Løkke at gøre sit eklatante nederlag til en slags sejr.

Han forklarede, at han blandt andet på grund af udsigten til at få Jakob Ellemann-Jensen som efterfølger valgte at trække sig.

Stakkels LLR at manden ikke vil eller kan indse, at han for længst har sin udløbsdato bag sig.

Hans version fra søndag aften hænger ikke helt sammen med det han sagde for knap en måned siden, at han igen gik efter at ’tage nøglerne til statsministeriet tilbage’, dermed mente han vel, at hans ønske var at ville være statsminister igen de næste 4 år.

Jeg forstår ikke, han ikke stille, rolig og elegant trækker sig helt tilbage i stedet for hans permanente selvisvenesættelse, det er sgisme ynekligt.

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Le Misanthrope
Skrevet (redigeret)
1 time siden, dewey skrev:

http://Løkke forsøgte at gøre sit nederlag til en slags sejr. Det er friskt forsøgt, men den holder ikke

Man kan kun beundre Lars Løkke Rasmussens sans for selviscenesættelse. Efter flere ugers tavshed lancerede han søndag aften i både DR og TV 2 sin version af, hvad der skete, da han trak sig som formand for Venstre. Og weekendens landsmøder hos Socialdemokratiet, De Radikale og Dansk Folkeparti blev reduceret til notestof.

Hvis man skal tro Løkke, er alt grundlæggende gået, som han har ønsket sig det. Bevares, forløbet kunne have været mere elegant. Men han har angiveligt længe set Jakob Ellemann-Jensen som sin efterfølger som formand for Venstre. Og som han sagde til DR:

»Det ender jo sådan set der, hvor jeg hele tiden har planlagt, det skulle ende.«

Med andre ord forsøger Løkke at gøre sit eklatante nederlag til en slags sejr.

Han forklarede, at han blandt andet på grund af udsigten til at få Jakob Ellemann-Jensen som efterfølger valgte at trække sig.

Stakkels LLR at manden ikke vil eller kan indse, at han for længst har sin udløbsdato bag sig.

Hans version fra søndag aften hænger ikke helt sammen med det han sagde for knap en måned siden, at han igen gik efter at ’tage nøglerne til statsministeriet tilbage’, dermed mente han vel, at hans ønske var at ville være statsminister igen de næste 4 år.

Jeg forstår ikke, han ikke stille, rolig og elegant trækker sig helt tilbage i stedet for hans permanente selvisvenesættelse, det er sgisme ynekligt.

Din mening?

Problemet er jo nok de manglende store tilbud fra både politik og  og virksomheder i den store verden, men når det er sagt, så er han trods den manglende troværdighed (og hvilken politiker har forøvrigt det?) nok en af de få med politisk tæft i DK.

Forøvrigt har Ellemann i Lyngby Kredsen bekræftet LLRs påstand om, at der har været samtale om JE-J som formand førhen.

https://www.bt.dk/politik/ellemann-og-loekke-har-tidligere-droeftet-formandspost-0

Citér

Redigeret af Le Misanthrope

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Der er nu noget Berlusconi - light over ham. 😋

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Le Misanthrope
For 4 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Der er nu noget Berlusconi - light over ham. 😋

Arh...der mangler nu noget bunga bunga i hans stil.😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 9 minutter siden, Le Misanthrope skrev:

Arh...der mangler nu noget bunga bunga i hans stil.😉

😂 Det kan der så være noget om. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jeg kan faktisk godt lide LLR og jeg synes det er meget godt klare at forsøge vende et kæmpe nederlag til en minisejer og så samtidig komme med en skudsalve af hævn imod hans modstander i partiet som en slags tak for sidst.

Det er meget godt gået og jeg vil så lang heller have haft ham som statsminister end hende vi har nu eller hende den forrige vi have. Når det er sagt, så håber jeg naturligvis på JEJ en dag overtagere roret og i mellemtiden håber jeg vores statsminister klare sig bedre end forventet. Indtil viderer er det jo ikke sket det store, men det sker jo også først ved pakke, finanslove og den slags, som vi stadig har til gode.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind