DenBruneMunk

HA eller lignende bander i østen?

Recommended Posts

DenBruneMunk

Jeg har forsøgt mig på google, da jeg fik blev opmærksom på bande skudene idag, så tænkte jeg om golf staterne og de østlige områder har disse bander der i områderne, og hvordan det mon fungerer i sådanne lande. Er deres bander mere religiøse og politiske og har intet med vores vestlige bander at gøre?

Så måske er der nogen som ved lidt om det? måske materiale om disse kriminelle bander, altså som vores eller?

Man kan slå Hells Angels op som værende worldwide men ikke sådan som jeg spørger, så finder jeg dem ikke i Saudi Arabien, synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

HA eller lignende bander i østen?

Ihvertfald noget lignende - se selv -  Hells Angels - charter Saudi Arabia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

haha,
Der var vist en dårlig kopi af dem.

Spændende er dog, at selvom bander er spredt over mange lande, så er det stadig kun mest et vestlig fænomen.  At lande i østen, så har mere religiøse krige, lever lidt i fortiden for nogle lande, eller har meget restriktive love som skræmmer meget mere end dem som Danmark kan præsentere, gør nok sit for dette. Men livet i disse lande er så forskelligt fra vores, at HA ikke kan overleve, nok også fordi stoffer, trusler og livsstilen for HA slet ikke fungerer eller eksisterer der? Det synes da at være tilfældet. 

Jeg kan da let overbevises om andet, kan ikke selv lige finde eksemplerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

Selvom HA er forbudt i både Tyskland, Østrig og Holland, fordømmer jeg dem ikke generelt, ofte får Hells Angels kun overskrifter med negative nyheder. Således er vold, narkotika, våben og prostitution hovedsagelig forbundet med dem. Desværre ignoreres det fuldstændigt, at mange også er socialt involverede og især hjælper børn i nød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 3 minutter siden, dewey skrev:

Desværre ignoreres det fuldstændigt, at mange også er socialt involverede og især hjælper børn i nød.

Personligt synes jeg ikke en god gerning, gør 15 dårlige noget godt, så jeg er enige med mange som føler dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 7 minutter siden, dewey skrev:

Selvom HA er forbudt i både Tyskland, Østrig og Holland, fordømmer jeg dem ikke generelt, ofte får Hells Angels kun overskrifter med negative nyheder. Således er vold, narkotika, våben og prostitution hovedsagelig forbundet med dem. Desværre ignoreres det fuldstændigt, at mange også er socialt involverede og især hjælper børn i nød.

Jeg mener også at HA,s gode gerninger er meget sympatisk, men jeg er godt klar over at det er øvet PR, som gør at de overlever der hvor andre bander ikke gør. 

Samme metode brugte den gode gamle Mafia, de var stor sponsor til kirker, skoler og sygehuset, ergo kunne de ikke undværes. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 8 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Personligt synes jeg ikke en god gerning, gør 15 dårlige noget godt, så jeg er enige med mange som føler dette.

Stadigvæk bedre end slet ingen god gerning, hos os i Tyskland f.eks. kan børn henvende sig til HA'er, hvis de mobbes i skolen, HA'erne griber ind og i de fleste tilfælde bliver disse børn ikke længere mobbet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 minutter siden, dewey skrev:

Stadigvæk bedre end slet ingen god gerning, hos os i Tyskland f.eks. kan børn henvende sig til HA'er, hvis de mobbes i skolen, HA'erne griber ind og i de fleste tilfælde bliver disse børn ikke længere mobbet.

Det kan man også i Danmark, det er ikke nyt men det er i hvert ikke positivt mødt, men det sker og nogle gange uden vold til følge, så trapper de store gutter bare op og siger hej, og væk er problemet. Det er ikke unikt for Tyskland.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Der er store nationale forskelle også med de bande som vi kender fra andre lande i vesten.

Det positive ved bander i vesten er at vi har et politi samarbejde hvor de væsentligste oplysning udveksles imellem os, når vi taler om bande som har rod længere øst på så har vi ikke samme mulighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 timer siden, dewey skrev:

En skam du falder i den propagandafælde og ikke ved bedre, men sådan er det.

Der er stort set ikke godt at sige om de bandes aktiviteter selv de såkaldte gode gerninger er ikke gode gerninger når de ses efter i sømmende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind