gaest111

Særlig sensitiv i et forhold

Recommended Posts

gaest111

Jeg er bare så ked af det 🙁 

Har været i et forhold i knap et halvt år. I starten følte jeg mig virkelig elsket. Han var der for mig og gav mig meget opmærksomhed og bekræftigelse. Jeg var glad fordi jeg havde fundet en som elskede mig og omvendt.
Det var nogle gode måneder i starten, vi havde begge vores fejl men jeg følte stadig at han ville mig.. 

De sidste 2 måneder er det gået ned af bakke og vi har haft mange skænderier, misforståelser og konflikter. I starten var han meget jaloux, hvilket jeg aldrig har haft en kæreste før som har været, så det var lidt en prøvelse fra mig. Der er mange ting i det, men vi havde også forskellige værdier i et forhold. 

Jeg er særlig sensitiv og bliver hurtigt stresset hvis jeg skal nå meget på en dag. Det kunne han ikke forstå.. F.eks hvis jeg havde en aftale om at jeg skulle til fødselsdag hos en veninde, og så et familiemedlem ringede dagen inden og inviterede os på brunch samme dag som jeg skulle til fødselsdag om aftenen, kunne han slet ikke forstå hvorfor jeg ik bare kunne tage afsted til begge dele og blev vildt sur. Han mente at familie var vigtigst. Det gav mig tit stressede dage og følte ikke han hørte mig. Følte ikke at jeg kunne give ham det som han forventede.

Dette er bare en af episoderne som vi havde en kæmpe diskussion over. 

I slutningen af vores forhold ændrede han sig markant. Jeg følte ikkke længere at han viste mig interesse og han var ikke kærlig som han har plejet at være. Det gjorde rigtig ondt på mig og jeg blev endnu mere usikker på mig selv.  Jeg var i tvivl om han stadig elskede mig, når han kunne være så anderledes end i starten.

Den interesse han havde haft for mig følte jeg var helt død (måske fordi hans forelskelse havde lagt sig)  men jeg kunne bare slet ik finde ud af at være i det. Følte slet ikke det var ham som jeg forelskede mig i i starten. Han sagde at han elskede mig men jeg kunne ikke mærke det. Jeg kunne ikke mærke hans kærlighed når vi var sammen som før... Eller når vi skrev sammen... Min usikkerhed gjorde nok også at jeg gjorde ham irriteret. Men hvis jeg ikke føler mig værdsat eller elsket så er jeg ikke glad. Jeg var ikke glad i vores forhold til sidst.
Sexen blev også dårligere, han begyndte at tænke på sig selv og når han var kommet, gad han ik rigtg mere... Sådan havde han heller ikke været før....

Hver gang jeg spurgte om han ville hjælpe mig med små ting jeg ikke kan selv, såsom at bære tunge ting eller køre mig et sted hen for at hente noget, kom der næsten altid en diskussion ud af det... Jeg forstod ikke hvorfor han ik gad hjælpe mig som var hans kæreste med små ting... Er det ikke normalt at en mand vil gøre meget for den dame han elsker ??

Jeg kunne forstå hvis jeg spurgte ham hver dag om hjælp til noget, men spurgte sjældent og kun hvis det var noget jeg ik selv kunne klare.

Nu sidder jeg tilbage med alle spørgsmålene og er meget sårbar. Jeg ved at ham og jeg var meget forskellige... Og vi kom fra 2 forskrllige bagggrunde... Han fra et hårdt miljø  ... Jeg er sårbar så tager tingene tungt og tænker meget over tingene... Hvorfor savner jeg ham, hvis han ik gav mig det jeg havde brug for ? Hvis jeg ikke følte mig elsket til sidst? Jeg får jo aldrig den kærlige mand tilbage som han var i starten igen...

Vi endte med at gå fra hinanden i lørdags. Det endte ud i at jeg følte han havde lagt på sofaen hele weekenden og gloet i hans mobil. Han havde ikke været nærværende og følte ikke at han så mig. Jeg følte at hans mobil var vigtigere for ham end at pleje vores forhold. Det gjore så ondt på mig. Jeg sagde til ham at jeg fortjente bedre end at han bare lå på sofaen og ik så meget som så på mig .... Vi skiltes som uvenner da han sagde at det ikke ville gå imellem os når jeg altid skulle brokke mig over ham.

Jeg skrev en lang besked til ham på telefonen efter at han var gået, jeg var knust hvilket jeg skrev til ham. Det eneste han reagerede var en sur smiley på min besked. 

Jeg valgte at blokere ham så kan ik kan såre mig mere. Vi har ikke haft kontakt siden og jeg er så knust og ødelagt indeni.

Min eks er stadig venner med min søster så jeg kan se at han stadig har sit coverbillede af ham og jeg sammen. Hvorfor ændrer han det ikke? 

Jeg er splittet. Fovirret og knust. Selvom jeg godt ved at det nok er det bedste at det er slut. 

Undskyld det blev så langt, havde brug for at læsse af 🙁

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lampefeber

Det virker som om han bare ventede på at du skulle gøre det forbi mellem jer. Og han er sikkert allerede videre i teksten.

Hvis jeg var dig ville jeg bruge tid på at have det godt og forkæle mig selv. og ikke bruge mere tid på ham, han fortjener det tydeligvis ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvorvidt du har et spørgsmål i dit indlæg her, eller om det mere er et spørgsmål om at du "bare" havde behov for at komme af med det et sted.  Det gør det lidt svært at kommentere meningsfyldt på, så bear with me.

Det positive er at uagtet at det gør ondt på dig nu, så er det utvivlsomt bedre for dig at være kommet ud af et forhold, som gjorde dig ked af det.  Og smærten over tabet af jeres kærlighed går over før eller senere.

Der er desværre ikke noget ualmindeligt i at de stærke følelser aftager over tiden, og at hverdagen sætter ind.  Jeg giver dig ret i at det lyder som om at der har været en relativt stor ændring i den exs opførsel, men vær opmærksom på at du kommer til at opleve at der går hverdag i dine fremtidige forhold også, og at du med garanti kommer til at føle at dine fremtidige kærester heller ikke nødvendigvis vil fortsætte med at være helt så opmærksomme på dig og jeres forhold, når det har kørt et stykke tid, som de nok er i starten.  Det er dog ikke ensbetydende med at fyren ikke stadig holder af dig, og være også opmærksom på at de, lige som dig, vil have nogle forskellige behov i jeres forhold.  For nogen vil det involvere muligheden for at kunne ligge på sofaen en hel dag og ikke lave noget.  Det kan være deres måde at "lade op" på. 

I forholdet du beskriver lyder det dog helt klart som om at kærligheden var blevet noget reduceret af løbende skænderier over forskellige ting.  Brug det til at gøre det mere klart for dig selv, hvad du leder efter i en kæreste, og være klar på at kunne kommunikere nogen af de ting videre til ham.  Men vær også klar på at der altid er to sider i et forhold, og to sæt behov og holdninger til ting. 

Held og lykke i livet, og cheer up.  Du bliver i bedre humør igen snart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gaest111
For 11 timer siden, lampefeber skrev:

Det virker som om han bare ventede på at du skulle gøre det forbi mellem jer. Og han er sikkert allerede videre i teksten.

Hvis jeg var dig ville jeg bruge tid på at have det godt og forkæle mig selv. og ikke bruge mere tid på ham, han fortjener det tydeligvis ikke.

Hvorfor tror du han allerede er videre ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gaest111
For 7 timer siden, tapdance skrev:

Jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvorvidt du har et spørgsmål i dit indlæg her, eller om det mere er et spørgsmål om at du "bare" havde behov for at komme af med det et sted.  Det gør det lidt svært at kommentere meningsfyldt på, så bear with me.

Det positive er at uagtet at det gør ondt på dig nu, så er det utvivlsomt bedre for dig at være kommet ud af et forhold, som gjorde dig ked af det.  Og smærten over tabet af jeres kærlighed går over før eller senere.

Der er desværre ikke noget ualmindeligt i at de stærke følelser aftager over tiden, og at hverdagen sætter ind.  Jeg giver dig ret i at det lyder som om at der har været en relativt stor ændring i den exs opførsel, men vær opmærksom på at du kommer til at opleve at der går hverdag i dine fremtidige forhold også, og at du med garanti kommer til at føle at dine fremtidige kærester heller ikke nødvendigvis vil fortsætte med at være helt så opmærksomme på dig og jeres forhold, når det har kørt et stykke tid, som de nok er i starten.  Det er dog ikke ensbetydende med at fyren ikke stadig holder af dig, og være også opmærksom på at de, lige som dig, vil have nogle forskellige behov i jeres forhold.  For nogen vil det involvere muligheden for at kunne ligge på sofaen en hel dag og ikke lave noget.  Det kan være deres måde at "lade op" på. 

I forholdet du beskriver lyder det dog helt klart som om at kærligheden var blevet noget reduceret af løbende skænderier over forskellige ting.  Brug det til at gøre det mere klart for dig selv, hvad du leder efter i en kæreste, og være klar på at kunne kommunikere nogen af de ting videre til ham.  Men vær også klar på at der altid er to sider i et forhold, og to sæt behov og holdninger til ting. 

Held og lykke i livet, og cheer up.  Du bliver i bedre humør igen snart.

Det var mest for at komme ud med mine tanker og fordi jeg ik altid tænker klart når følelserne spiller ind.

Ja det gør mega ondt pt, han har idag ændret hans status på fb og hans coverbillede af mig og ham sammen. Det gjorde ondt at se.. Men jeg er da glad for at han ik  tog hjem med det samme i lørdags og skiftede tingene ...

Det gør mig så gal og ked af det hvis han allered er videre.. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 11 timer siden, gaest111 skrev:

Det gør mig så gal og ked af det hvis han allered er videre.. :(

Men det er jo det samme du skal, du kan gøre hvad du vil, men du har ikke ret til at være gal på ham for at komme videre. Det er dig som skal se at komme videre og så kommer spørgsmålet så bare hvordan du gør det!.

Mit råd er at prøve at tænke på noget andet, være mere sammen med dine venner og familie og så begynde at dating igen hurtigt muligt på tinder eller hvad du nu bruger for at date.

Jo hurtigere du kommer viderer jo bedre.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On ‎15‎-‎09‎-‎2019 at 23:05, gaest111 skrev:

Jeg er splittet. Fovirret og knust. Selvom jeg godt ved at det nok er det bedste at det er slut. 

Undskyld det blev så langt, havde brug for at læsse af 🙁

Hej 111,

Det var da godt nok også en hård historie og det lyder virkelig hårdt. Jeg kan godt forstå at du har brug for at læsse af og er fortvivlet og ked af det - samt alle de mange andre tanker og følelser som råber af en i en svær situation.

Jeg tror ikke jeg eller andre kan sige noget som gør det bedre. Det er bare utroligt normalt at forhold slutter og problemer i forholdet kommer fra problematisk kommunikation - ikke at du ikke har kommunikeret dit behov, men den lyttende part er også en del af kommunikationen. Og når den lyttende ikke accepterer det som bliver sagt er det frustrerende og fortvivlende... og der er meget lidt at gøre.

DIn situation med kun at have overskud til een "begivenhed" er rimelig normalt for psykisk følsomme. Jeg har ikke nogen god forklaring på hvorfor han ikke accepterer det; men jeg tror og overvejer at han måske ikke føler at hans familie vil acceptere det og forstå det. Samtidig lyder det som du prioriterede en begivenhed med din veninde frem for med hans familie i situationen. Han har måske følt at du viste din veninde var vigtigere end hans familie... eller han var bage for at hvis han skulle melde afbud fra dig til dem, og samtidig sige at du havde valgt at tage til veninden i stedet ville de måske føle at du fravalgte dem...

Det er ren spekulation om hans tanker fra min side. Jeg ved det i virkeligheden ikke, og du ved det heller ikke. Vi skal prøve at holde os på "egen banehalvdel" - og her er resultatet at det er svært for dig at blive i et forhold, hvor du føler at der ikke er plads til at du har den ro du har brug for for at kunne fungere.

Så måske er det for det bedste - og jeg håber at din næste partner kan være en der kan acceptere at du har brug for ekstra "ro-i-sindet tid" efter hver begivenhed og hvor i kan kommunikere om til og fravalg af begivenheder og finde løsninger sammen.

Bare husk... man kan godt skændes og være uenige også i et forhold med god kommunikation. Det betyder ikke at man ikke elsker hinanden eller kan finde ud af det bagefter.

Jeg ønsker dig den styrke du nu søger.

Med venlig hilsen

Ieet 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lampefeber
On 16.9.2019 at 20:53, gaest111 skrev:

Hvorfor tror du han allerede er videre ?

Pga det du har skrevet, hvordan han har opført sig inden i slog op.

Og jeg mener rent mentalt, ikke at han allerede har en anden. Men i princippet kunne det ligeså godt være tilfældet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gaest111
For 6 timer siden, lampefeber skrev:

Pga det du har skrevet, hvordan han har opført sig inden i slog op.

Og jeg mener rent mentalt, ikke at han allerede har en anden. Men i princippet kunne det ligeså godt være tilfældet.

Ok. Jeg tænker ikke klart i øjeblikket, så ved ikke om du har ret.

Sidste torsdag havde han lagt et kort og en kæmpe buket blomster til mig. Han havde selv skrevet kortet hvor der stod at han elskede mig og at jeg var den han havde ventet på i hans liv... Og om lørdagen blir vi så uvenner og slår op.. Jeg valgte at blokere ham over alt da jeg ikke kunne mere psykisk.

Hvordan kan han skrive sådan et kort og nu er alt bare slut ? Jeg er lost... Selv om det nok er det bedste.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 11 minutter siden, gaest111 skrev:

Ok. Jeg tænker ikke klart i øjeblikket, så ved ikke om du har ret.

Sidste torsdag havde han lagt et kort og en kæmpe buket blomster til mig. Han havde selv skrevet kortet hvor der stod at han elskede mig og at jeg var den han havde ventet på i hans liv... Og om lørdagen blir vi så uvenner og slår op.. Jeg valgte at blokere ham over alt da jeg ikke kunne mere psykisk.

Hvordan kan han skrive sådan et kort og nu er alt bare slut ? Jeg er lost... Selv om det nok er det bedste.. 

Vi folk siger en masse som de ikke reelt mener både når de forelskede og når de er vrede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind