xrasmussen

Et kærligheds dilemma (langt)

Recommended Posts

xrasmussen

Hej. Jeg er en idiot på 42 der aldrig har været bare i nærheden af at få en kæreste, og det er sikkert bl.a. fordi mit forhold til min mor er alt for tæt. Nu er der sket det, at jeg er forelsket i en ung kollegainde, jeg kan ikke tænke på andet end hende, men jeg tør ikke sige noget. Jeg er som en teenager pga min manglende erfaring. Der er flere udfordringer, bl.a. at hun kun er 27 og sikkert ser mig som for gammel. Hun er fra et andet land, men det ser jeg ikke som den store udfordring, vi kommunikerer fint på engelsk. Det ville dog være lidt for fantastisk hvis hun kunne falde for mig. Hun er ung og smuk, sådan en som de fleste fyre ville falde for. Jeg er udover det førnævnte kun 1,6 m høj, for tyk og ikke særlig pæn. Vi arbejder begge ufaglært, så jeg har ikke penge hun kunne være interesseret i. Så det lyder for godt til at være sandt, hvis hun skulle være interesseret.

Det er fra min side nok det man ville kalde en kraftig crush.

Denne piges ageren overfor mig siger da også kun ven eller kollega, men hun er normalt sød og venlig, ikke lukket og afvisende. Der har så også været enkelte tegn der siger andet end ven, men om det betyder noget ved jeg ikke. F.eks når vi taler sammen har vi flere gange kikket hinanden i øjnene, men hun rører ikke ved mig og jeg tør ikke prøve.

Sidste uge var vi begge til en fest en mindre gruppe kolleger på en restaurant. Vi startede med at sidde i hver sin ende af bordet mens vi spiste (en buffet restaurant). Da folk var færdige med at spise, kom hun hen til mig og inviterede mig hen til hende og hendes veninde, som arbejder samme sted men for tiden er på barsel. Så ville hun gerne jeg kom hen og snakkede med dem, så det gjorde jeg da.

Lidt for historie. Vi har arbejdet sammen 2 - 3 år samme sted. Jeg tog hende med op at køre til og fra arbejde sammen med førnævnte veninde. Veninden har jeg kendt længere, hun har været på arbejdspladsen længere. Når de to sad sammen på bagsædet, eksisterede jeg nærmest ikke. Når veninden ikke var med, kunne vi godt snakke sammen. Det var ikke så meget vi talte sammen på arbejdet til at begynde med. Indrømmet, til at begynde med havde jeg heller ikke følelser for hende. Jeg så bare en ung sød pige.

For et år siden skete der det, at jeg blev flyttet til en anden afdeling, så vi ikke arbejder sammen længere, kun en gang imellem hvor jeg kommer hen på den gamle afdeling eller hun arbejder i min afdeling, der er rotation så forskellige kommer hen til mig. Indtil for 2 - 3 måneder siden så jeg hende stadig hver dag, fordi jeg stadig tog hende med op at køre, men så købte hun sin egen bil. Det var herefter at jeg er blevet forelsket i hende. Jeg tror det har været der længere, men det er for de 2-3 måneder siden at jeg rigtig kan mærke det.

Jeg plejer at slutte fredagen med at komme hen på den gamle afdeling de sidste 5-10 minutter, så samles vi lige inden weekenden. For 2 uger siden skete der det, at hun så mig, smilede og sagde hej, og så var vores øjne pludselig låst til hindanden 5-10 sekunder. Det har jeg aldrig oplevet før.

Jeg har så også lidt senere været dum nok til at sige det til en anden kollega, en mandlig kollega, altså at jeg er forelsket i pigen. Jeg kan godt lide denne kollega, men jeg kender ham ikke godt nok til at vide, om han vil gøre noget med den oplysning. Han sagde ikke andet end "hun er også en sød pige". Jeg var bare nødt til at få det ud til en eller anden. I dag synes jeg så også pigen var lidt underlig, da hun så mig. Jeg synes jeg kunne mærke spændinger, og vi sagde ikke noget andet end hej.

Skal jeg lade hende være og indse, at jeg er en idiot der vil være single resten af livet

Skal jeg håbe jeg møder en anden der kan holde mig ud

Skal jeg spørge en anden kollega eller veninden til råds

Skal jeg tage mod til mig og tale med hende selv eller skrive til hende. Kan jeg i så fald opsøge hende, jeg ved hvor hun bor.

Jeg ved som nævnt godt, jeg er en idiot. Hun har pt ingen kæreste, jeg har aldrig spurgt om hun har haft.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel

Jeg er godt klar over, at dette betyder rigtig meget for dig, hvem ønsker ikke kærligheden?

Jeg har jo nok en lidt alternativ måde på det, men den virker... Søg Gud i bøn, og tal med ham om dit ønske, og han vil vise dig hvad du skal gøre. Vi kan med vore peanutshjerner, komme på mange ting, men Gud har skabt os og har fuldstændig styr på vore liv. Det er ikke sikkert det er hende her, der er udset til dig, men så har han helt sikkert en anden til dig.

Du kan selvfølgelig fortsætte med, at sidde alene i sofaen, weekend efter weekend, sandheden er, at der intet sker, før du flytter dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, Gospel skrev:

Du kan selvfølgelig fortsætte med, at sidde alene i sofaen, weekend efter weekend, sandheden er, at der intet sker, før du flytter dig.

Så tror jeg vi bliver enige om, at Gud ikke har noget som helst med det at gøre, hvis det er hvad du mener her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
For 7 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Så tror jeg vi bliver enige om, at Gud ikke har noget som helst med det at gøre, hvis det er hvad du mener her.

Selvfølgelig gør jeg det... Gud bevæger sig ikke, før du gør. Han har givet os alt autoritet, så det hele er op til os.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 minut siden, Gospel skrev:

Selvfølgelig gør jeg det... Gud bevæger sig ikke, før du gør. Han har givet os alt autoritet, så det hele er op til os.

Så har han jo ikke særligt godt styr på vores liv, vel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
For 1 minut siden, DenBruneMunk skrev:

Så har han jo ikke særligt godt styr på vores liv, vel?

Jo, hvis du lader ham... Han har givet os vores egen fri vilje, så hvis du ønsker det, kan du forkast ham og resultatet bliver blot derefter. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 6 minutter siden, Gospel skrev:

Jo, hvis du lader ham... Han har givet os vores egen fri vilje, så hvis du ønsker det, kan du forkast ham og resultatet bliver blot derefter. 

:) Han glemte at ringe, da jeg var hjemme. Så ja, det må være blevet forkastet og jeg skal huske og ringe tilbage.

Du har dog ret i at vi styrer det helt selv, vi kan kun lytte og håbe vi hører noget, ellers er det ofte bare os som fortæller en masse til modparten der. Lidt som nogle ægteskaber, når man kommer hjem fra jobbet og kvinden lytter på ens dagligdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
For 6 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

:) Han glemte at ringe, da jeg var hjemme. Så ja, det må være blevet forkastet og jeg skal huske og ringe tilbage.

Du har dog ret i at vi styrer det helt selv, vi kan kun lytte og håbe vi hører noget, ellers er det ofte bare os som fortæller en masse til modparten der. Lidt som nogle ægteskaber, når man kommer hjem fra jobbet og kvinden lytter på ens dagligdag.

Jeg tror ikke helt jeg fanger det hele, men jeg tror så også vi hellere må stoppe den her, så vi ikke helt overtager trådstarters emne ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, Gospel skrev:

Jeg tror ikke helt jeg fanger det hele, men jeg tror så også vi hellere må stoppe den her, så vi ikke helt overtager trådstarters emne ;) 

Måske taler du ofte med Gud men hvor ofte hører du ham? Altså han ringer når du ikke er hjemme :)

Jeg tror at trådstarter nok bare skal følge sit instinkt og gøre som han føler bedst. Tror ikke det hjælper meget at tale religion, når der ikke er nævnt nogen i det oprindelige indlæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gospel
Lige nu, DenBruneMunk skrev:

Måske taler du ofte med Gud men hvor ofte hører du ham? Altså han ringer når du ikke er hjemme :)

Jeg tror at trådstarter nok bare skal følge sit instinkt og gøre som han føler bedst. Tror ikke det hjælper meget at tale religion, når der ikke er nævnt nogen i det oprindelige indlæg.

Han skriver jo i det oprindelige oplæg, at han opfatter sig selv som idiot, underforstået, at han er helt blank i forhold til hendes signaler og hvad han skal gøre... Jeg er af den opfattelse han ikke skal kigge på hendes signaler eller for den sag skyld, hvad han selv ønsker. Hvis han træder et skridt tilbage og lader Gud råde, så er han sikker på succes. Det er mit bud, hvis du har et andet, så kom med det, det er ikke mig der har spurgt efter råd, det har trådstarter og han fortjener dine geniale råd og jeg har ærlig talt ikke behov for dem ;) 

Hvis du vil vide mere om, hvordan man høre fra Gud, så opret et emne selv, så lover jeg at byde ind der :) Tak for snakken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind