david den store

Mekaniker.

Recommended Posts

david den store

Hej , har diskuteret med en der påstår at en mekanikeruddannelse kun tager et par måneder , hvor jeg tror den tager længere tid . Ved godt at jeg kan goggle det , men det ville være rart at vedkommende kunne se det sort på hvidt hvor lang tid det tager . 👍

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IHS

Nu skriver du ikke hvad det er for en slags mekaniker du mener; der findes både personvognsmekanikere lastvognsmekanikere, cykel- og motorcykelmekanikere, skibsmekanikere, bådmekanikere og finmekanikere. Men jeg går ud fra du mener personvognsmekaniker.

Og uddannelsen til personvognsmekaniker tager iflg. Bekendtgørelse om erhvervsuddannelsen til personvognsmekaniker §2, stk. 1, fra 2 år og 6 måneder til 5 år, inklusive grundforløbet.

Hvis uddannelsen skal klares på 2 år og 6 måneder, bliver man dog kun personvognsmontør (personvognsmekaniker er et speciale), og for at den skal vare 5 år skal man tage uddannelsen som et eux-forløb, hvor man samtidigt bliver student. Ellers varer den 4 år og 6 måneder. Hvis man er fyldt 25 år vil uddannelsen som regel kunne tages på kortere tid, da man så nok allerede har noget uddannelse og erfaring, som der kan tages hensyn til.

Du kan læse bekendtgørelsen her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=208132

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
For 4 timer siden, IHS skrev:

Nu skriver du ikke hvad det er for en slags mekaniker du mener; der findes både personvognsmekanikere lastvognsmekanikere, cykel- og motorcykelmekanikere, skibsmekanikere, bådmekanikere og finmekanikere. Men jeg går ud fra du mener personvognsmekaniker.

Og uddannelsen til personvognsmekaniker tager iflg. Bekendtgørelse om erhvervsuddannelsen til personvognsmekaniker §2, stk. 1, fra 2 år og 6 måneder til 5 år, inklusive grundforløbet.

Hvis uddannelsen skal klares på 2 år og 6 måneder, bliver man dog kun personvognsmontør (personvognsmekaniker er et speciale), og for at den skal vare 5 år skal man tage uddannelsen som et eux-forløb, hvor man samtidigt bliver student. Ellers varer den 4 år og 6 måneder. Hvis man er fyldt 25 år vil uddannelsen som regel kunne tages på kortere tid, da man så nok allerede har noget uddannelse og erfaring, som der kan tages hensyn til.

Du kan læse bekendtgørelsen her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=208132

Tak skal du have , fjolset påstår ellers at mekaniker er ingen uddannelse det er kun et kursus på 2 til 6 mdr og det kan alle tage . Så han kan næppe kalde sig mekaniker , og jeg ville da aldrig overlade ham min bil , plattenslagere er der nok af . Men tak for svaret , også håber jeg han ser dette og bider sit vrøvl i sig. :banan:

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
On ‎14‎-‎09‎-‎2019 at 08:53, david den store skrev:

Så han kan næppe kalde sig mekaniker....

….plattenslagere er der nok af  :banan:

Mon ikke din bekendt tænkte på uddannelsen som 'lokumsmekaniker'?

Den tager nemlig kun en times tid - inklusive turen frem og tilbage fra Jem & Fix... 🤠🤠

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
On 13.9.2019 at 10:28, david den store skrev:

Hej , har diskuteret med en der påstår at en mekanikeruddannelse kun tager et par måneder , hvor jeg tror den tager længere tid . Ved godt at jeg kan goggle det , men det ville være rart at vedkommende kunne se det sort på hvidt hvor lang tid det tager . 👍

Spørg ind til det at skille en kaburator, noget enhver idiot med lidt motor kendskab kan, er det et problem så drop ham på stedet. Så ødelægger han med garanti mere end han gavner. Tjek standen på hans bil meget godt fingerpeg om håndelaget.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
For 10 timer siden, Terence skrev:

Spørg ind til det at skille en kaburator, noget enhver idiot med lidt motor kendskab kan, er det et problem så drop ham på stedet. Så ødelægger han med garanti mere end han gavner. Tjek standen på hans bil meget godt fingerpeg om håndelaget.

Ha ha tjek standen på bilen skriver du , den lignede noget som kun en klamphugger ville lave så mekaniker er han ikke og vil aldrig blive det .   Men kender du de mennesker der altid tror og ved mere end andre , og har prøvet alting , sådan en er han , han tror han kan imponere andre med alt hans jeg kan det og jeg kan det ingen er bedre end mig . Han er da heller ikke blevet til mere end en lidt drikfældig person der lever hans liv gennem hvad han ser og hører her på nettet . :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
Skrevet (redigeret)
For 11 minutter siden, david den store skrev:

Ha ha tjek standen på bilen skriver du , den lignede noget som kun en klamphugger ville lave så mekaniker er han ikke og vil aldrig blive det .   Men kender du de mennesker der altid tror og ved mere end andre , og har prøvet alting , sådan en er han , han tror han kan imponere andre med alt hans jeg kan det og jeg kan det ingen er bedre end mig . Han er da heller ikke blevet til mere end en lidt drikfældig person der lever hans liv gennem hvad han ser og hører her på nettet . :banan:

Haha, sådan en klovn kender jeg faktisk - han er SÅ dygtig og ved selvfølgelig meget mere end alle andre...

Engang påstod han hårdnakket at hans bil altså havde brug for 'DOT4 motorolie' 🤪 

Masser af gode folk prøvede at overbevise manden om at 'DOT4' altså er en betegnelse indenfor bremsevæske..

- men NEJ, det var der ingen der kunne overbevise denne 'dygtige mekaniker' om..!! 🤡🚜🍺

Redigeret af Ethanol-Erik
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind