Peter1981

Kender du børn (eller andre), der husker tidligere liv?

Recommended Posts

Peter1981

Jeg har lige læst en spændende bog om børn, der ser ud til at huske tidligere liv. De begynder spontant at tale om begivenheder, som forældrene ved, at de ikke kan have erhvervet på normale måder, og historierne ændres ikke, selv når tiden går, som rene fantasihistorier normalt gør.

Er der nogen med børn, der har oplevet det? Eller nogen der kender nogle børn, der har gjort det? Hvornår startede de med dette, og hvad sagde de?

Måske har nogle voksne også oplevet det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 54 minutter siden, Peter1981 skrev:

Jeg har lige læst en spændende bog om børn, der ser ud til at huske tidligere liv.

Hej Peter,

Hver eneste gang detaljer fra disse tidligere livs-beskrivelser er blevet tjekket op på, har de vist sig ikke at stemme overens med virkeligheden.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Peter1981
1 time siden, Ieet skrev:

ej Peter,

Hver eneste gang detaljer fra disse tidligere livs-beskrivelser er blevet tjekket op på, har de vist sig ikke at stemme overens med virkeligheden.

Med venlig hilsen

Ieet

Hej leet,

har du nogen henvisninger, der kan underbygge, hvad du siger?

Den amerikanske psykiatri-professor Ian Stevenson undersøgte tusinder af børn og tværtimod fandt, at børnenes beskrivelser i mange tilfælde stemte meget godt med virkeligheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 8 minutter siden, Peter1981 skrev:

har du nogen henvisninger, der kan underbygge, hvad du siger?

Den amerikanske psykiatri-professor Ian Stevenson undersøgte tusinder af børn og tværtimod fandt, at børnenes beskrivelser i mange tilfælde stemte meget godt med virkeligheden.

Hej Peter,

https://videnskab.dk/kultur-samfund/overtroiske-husker-oftere-et-tidligere-liv

Ellers er der her nogle "cases".

https://skeptoid.com/episodes/4612

Det viser sig at der er en ganske tæt sammenhæng imellem at folk som tror på reinkarnation og har en interesse i at udgive studier eller bøger som finder at det passer, også er dem der får bekæftet at børnenes historier passer.

I mens når det tjekkes af uvildige eller folk som ikke tror på reinkarnation så viser det sig at børnene digter og det er fantasi.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 timer siden, Peter1981 skrev:

Jeg har lige læst en spændende bog om børn, der ser ud til at huske tidligere liv. De begynder spontant at tale om begivenheder, som forældrene ved, at de ikke kan have erhvervet på normale måder, og historierne ændres ikke, selv når tiden går, som rene fantasihistorier normalt gør.

Er der nogen med børn, der har oplevet det? Eller nogen der kender nogle børn, der har gjort det? Hvornår startede de med dette, og hvad sagde de?

Måske har nogle voksne også oplevet det?

De husker ikke tidligere liv, men drømme og fantasier. For at huske tidligere liv kræver det 1. at der har været tidligere liv 2. at hukommelsen fra samme er blevet overfør fra en livsform til en anden.

Det er der ingen grund til at tro, det er ren drømmeri.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 19 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Peter,

https://videnskab.dk/kultur-samfund/overtroiske-husker-oftere-et-tidligere-liv

Ellers er der her nogle "cases".

https://skeptoid.com/episodes/4612

Det viser sig at der er en ganske tæt sammenhæng imellem at folk som tror på reinkarnation og har en interesse i at udgive studier eller bøger som finder at det passer, også er dem der får bekæftet at børnenes historier passer.

I mens når det tjekkes af uvildige eller folk som ikke tror på reinkarnation så viser det sig at børnene digter og det er fantasi.

Med venlig hilsen

Ieet

Nu er det sådan med alt overtro, at der er for og imod men desværre ingen videnskabelige beviser, for som du kan finde argumenter imod, så er der historier som er for dette.

Selv DR1 har kørt en program serie om reinkarnation og hvor de "kendte" blev identificeret med personer som de mente var en del af deres tidligere liv, og jo, de kendte var fine til at finde paralleller til deres eget liv.
Om det så var ren fiktion eller der var mere i det indslag, så er verden splittet, der er kun dem som tror og dem som ikke gør.

Måske har du tidsmaskinen på plads, og kan tage tilbage og se med egne øjne og berette hvad virkelig er sandt. For det er jo spørgsmålet her, hvem taler sandt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Nu er det sådan med alt overtro, at der er for og imod men desværre ingen videnskabelige beviser, for som du kan finde argumenter imod, så er der historier som er for dette.

Selv DR1 har kørt en program serie om reinkarnation og hvor de "kendte" blev identificeret med personer som de mente var en del af deres tidligere liv, og jo, de kendte var fine til at finde paralleller til deres eget liv.
Om det så var ren fiktion eller der var mere i det indslag, så er verden splittet, der er kun dem som tror og dem som ikke gør.

Måske har du tidsmaskinen på plads, og kan tage tilbage og se med egne øjne og berette hvad virkelig er sandt. For det er jo spørgsmålet her, hvem taler sandt.

Det handler ikke kun, om det kan bevises men også om hvad der skal skulle være forklaring på at det er sådan. Og bliver det svært at kommer uden om en guddom, noget intelligent og overnaturlig.

Hvis man genføres, hvem sørge så for det og hvorfor. For kommer denne så fra osv osv osv.

Ellers er det ikke mere pålideligt end The Flying Spaghetti Monster.

PS: Håber det gik godt med pulver kartoffelmosen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 5 minutter siden, modpol skrev:

Det handler ikke kun, om det kan bevises men også om hvad der skal skulle være forklaring på at det er sådan. Og bliver det svært at kommer uden om en guddom, noget intelligent og overnaturlig.

Hvis man genføres, hvem sørge så for det og hvorfor. For kommer denne så fra osv osv osv.

Ellers er det ikke mere pålideligt end The Flying Spaghetti Monster.

PS: Håber det gik godt med pulver kartoffelmosen.

Forklaringen er jo det videnskabelige bevis? Vi forklarer alt ud fra videnskabe grundlag.
Teser/Hypoteser er ikke altid nok eller værd at lytte til. 

Jeg aner ikke og ved ikke om der findes reinkarnation, det er lidt som at man enten tror på et medie som taler med nogen eller ikke gør, disse ånder må jo være et sted eller slet ikke være der. Og sådan er det med overtro, spøgelser er der fordi man tror på dem, små grønne mænd fordi man læser andre ser dem.

Vi har nok meget at se frem til på det område, måske når vi kan udnytte mere af hjernen , så kan det måske hjælpe som nogen også mere men dårligt er videnskabeligt bevist :)

Og jo, pulver mos er toppen :) Står aldrig tilbage for hvad lidl og netto kan tilbyde der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Nej, for jeg kender slet ingen børn.

MEN jeg tror på, at det, som nogle gange slås hen som børns fantasier, i virkeligheden godt kan være erindringer om tidligere liv. Især omkring 3-4-5 års-alderen er det ikke ualmindeligt, at børn kan sige ting, der stammer fra tidligere liv.

Jeg har ikke selv bevidste erindringer om et tidligere liv. Men det jeg husker og har fået fortalt om min tidlige barndom, giver mig indtryk af, at jeg muligvis kan have boet i Italien i et tidligere liv. Her nogle tegn på dette:

- da jeg var i 4 års-alderen, gik jeg enormt meget op i biler. Især kunne jeg godt lide FIAT-biler (italiensk mærke).

- da jeg i 6 års-alderen var på ferie i Italien, følte jeg mig ret meget hjemme dernede. Italien har siden altid været mit yndlingsland og i dag som voksen taler jeg også flydende italiensk.

- da jeg var lille, havde jeg en yndlingsbamse. Jeg kaldte den Lele. Jeg har siden fundet ud af, at Lele er et navn man ofte bruger som kælenavn i Italien. 

Det kan sagtens være, at jeg bare lægger nogle tilfældige episoder sammen og forsøger at se et mønster i dette. Men altså jeg tror selv på, at der ER noget om reinkarnation. Og med den store interesse, jeg altid har haft i Italien, ville det undre mig, hvis jeg ikke har haft en tidligere inkarnation dernede. Som voksen fik jeg også arbejde i en italiensk virksomhed og der var et par af personerne i firmaet, som jeg havde sådan en DEJA VU- fornemmelse ved. Som om jeg kendte dem i forvejen, da jeg så dem første gang...

Derudover interesserer jeg mig for Martinus´kosmologi. Og jeg tror selv på, at reinkarnation er et faktum og at vil alle har levet mange liv tidligere. Jeg tror på, at vores krop bare er et hylster, vi inkarnerer i. Men at vores sande identitet ikke er vore kroppe (som blot er til låns), men derimod vore sjæle, som er tidsløse og lever videre.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 17 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Forklaringen er jo det videnskabelige bevis? Vi forklarer alt ud fra videnskabe grundlag.
Teser/Hypoteser er ikke altid nok eller værd at lytte til. 

Jeg aner ikke og ved ikke om der findes reinkarnation, det er lidt som at man enten tror på et medie som taler med nogen eller ikke gør, disse ånder må jo være et sted eller slet ikke være der. Og sådan er det med overtro, spøgelser er der fordi man tror på dem, små grønne mænd fordi man læser andre ser dem.

Vi har nok meget at se frem til på det område, måske når vi kan udnytte mere af hjernen , så kan det måske hjælpe som nogen også mere men dårligt er videnskabeligt bevist :)

Og jo, pulver mos er toppen :) Står aldrig tilbage for hvad lidl og netto kan tilbyde der.

Jeg tillader mig at påstå at indtil der er beviser nok til at kunne sige det måske kan være noget om et eller andet så er det der ikke.

Der er ikke beviser for at biblen er sand og Gud findes, men det er nok beviser til at det heller ikke definitivt kan afvises. Derimod er det absolut intet grundlag for, som i intet, at tro det er noget som hedder reinkarnation.

Jeg tænker det er meget at påstår i offentlighed at virkeligheden er sådan, når det vitterlig intet bevis er for det overhoved. I det mindste ved vi at dele at Biblen er sand, eks. at Jesus fandtes osv. det er ikke meget men dog noget.

PS: Knorr lavede engang en kartoffelmos med flager som hvis man bruge smør og mælk så ret tæt på den ægte vare, men har ikke set den i årevis. Har derfor købt en elektrisk kartoffelskræller og den kan smide i opvaskeren, så er kartoffelmos nemt at lave, men det er på ingen måde lige så hurtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind