dewey

Netanyahus annektionsplaner

Recommended Posts

dewey

Israel har besat Vestbredden i 52 år. Benjamin Netanyahu har været israelsk premierminister i ti år. Men lige nu kom den "unikke mulighed" til at annektere store dele af Vestbredden permanent, lover regeringschefen. Hvis han bliver bekræftet ved parlamentsvalget næste tirsdag i embedet, annekterer han alle israelske bosættelser på Vestbredden - begyndende med Jordan Dalen.

"I dag meddeler jeg, at jeg har til hensigt at udvide den israelske suverænitet til Jordan Valley og det nordlige Døde Hav efter dannelsen af en ny regering," sagde Netanyahu tirsdag. Det sker i "maksimal aftale" med den amerikanske præsident Donald Trump.

Det er jo det rene vanvid, hvad Netanyahu planlægger, jeg håber og beder til, at han IKKE vinder valget, skulle han vinde og omsætte sine planer, er jeg bange for at antisemitismen vil stige gevaldig verden over.

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det har længe været et problem med i ulovlige bosættelser. Desværre går det kun den forkerte vej.. og dette hjælper absolut ikke. 

Det er en svær konflikt at sætte sig ind i, og der er mange for -og imod holdninger, men bosættelserne opfatter jeg som absolut ikke i orden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 45 minutter siden, dewey skrev:

Israel har besat Vestbredden i 52 år. Benjamin Netanyahu har været israelsk premierminister i ti år. Men lige nu kom den "unikke mulighed" til at annektere store dele af Vestbredden permanent, lover regeringschefen. Hvis han bliver bekræftet ved parlamentsvalget næste tirsdag i embedet, annekterer han alle israelske bosættelser på Vestbredden - begyndende med Jordan Dalen.

"I dag meddeler jeg, at jeg har til hensigt at udvide den israelske suverænitet til Jordan Valley og det nordlige Døde Hav efter dannelsen af en ny regering," sagde Netanyahu tirsdag. Det sker i "maksimal aftale" med den amerikanske præsident Donald Trump.

Det er jo det rene vanvid, hvad Netanyahu planlægger, jeg håber og beder til, at han IKKE vinder valget, skulle han vinde og omsætte sine planer, er jeg bange for at antisemitismen vil stige gevaldig verden over.

Din mening?

Jeg kan kun være enig i det, du allerede har skrevet 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 52 minutter siden, dewey skrev:

Din mening?

Jeg har vanskeligt med at se folket stoler på den korrupte Netanyahu, og det gør det vel ikke bedre at hans kompan hedder Trump

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gospel

Israel tilhører Israel, og har aldrig tilhørt andet... Der findes ikke et Palæstina og har aldrig gjort det... Palæstinenser er et gammel ord for en arabisk jøde, så hele denne konflikt er nonsens. Israels eneste fejl er, at de modsat de såkaldte palæstinensere, accepterede det FN fremlagde... Gud har lovet dette land til israelitterne og den der forbander Israel, forbander sig selv. 

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 16 minutter siden, Gospel skrev:

Israel tilhører Israel, og har aldrig tilhørt andet... Der findes ikke et Palæstina og har aldrig gjort det... Palæstinenser er et gammel ord for en arabisk jøde, så hele denne konflikt er nonsens. Israels eneste fejl er, at de modsat de såkaldte palæstinensere, accepterede det FN fremlagde... Gud har lovet dette land til israelitterne og den der forbander Israel, forbander sig selv. 

Gud eksisterer ikke <_< så det er ret ligegyldigt, hvad han har gjort eller ikke har gjort.

Men troen på Gud har medført ufattelig mange drab i krige, og det hører næppe op, hvad du også antyder.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

israelsk-soldat-er-savnet-i-gaza_1.jpg

Skulle dette være Guds plan med jorden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 37 minutter siden, Gospel skrev:

Cirka 9.000 f.Kr. blev Jericho grundlagt. I bronzealderen (3.300 f.Kr.) befolkede kanaaniterne, der anses af nutidens palæstinensere som deres forfædre, området. Mod slutningen af det 13. århundrede f.Kr omtales "Hebræer", et tidligt navn for medlemmer af Israels folk, for første gang.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gospel
For 7 minutter siden, dewey skrev:

Cirka 9.000 f.Kr. blev Jericho grundlagt. I bronzealderen (3.300 f.Kr.) befolkede kanaaniterne, der anses af nutidens palæstinensere som deres forfædre, området. Mod slutningen af det 13. århundrede f.Kr omtales "Hebræer", et tidligt navn for medlemmer af Israels folk, for første gang.

Det er usandt! 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind