snoozz

Hvad er din Elendigstre oplevelse af nyt job?

Recommended Posts

snoozz
Skrevet (redigeret)

Ja hvad er det elendigste job i har nogensinde har fået?

Nu mener jeg ikke som i "jeg var en gang kloakrenser/ poller fra snave, eller Avisbud." Eller sætte en jord og betonarbejder til at passe børn i en Arbejdsprøvning.

Og ikke om ens løn er lort. HAr man valgt at arbejde med lort, så er det også lort man får udbetalt ;)...

Men sådan dårligst beskrevne...

Men hvor man hverken har styr på kommandolinien og heller ikke har det nødvendige udstyr stillet til rådighed så ens arbejde kan blive decideret umuligt eller farligt?.

Min historie er:

Havde før sammen med en en kørt for Temp Team i Ringsted. et var hård arbejde på en fabrik i 3 mdr på 3 hold-skift. Men pengene kom trods alt.

Så ringer de os op en dag, om vi ikke kan kør ud til et sommerhus der havde været brand i, og så gøre rent, altså meget nedtonet hvad der skulle gøres. Bevares jeg havde da lidt rengøringsartikler i bilen i forvejen fra mit andet job, men vil ikke meningen jeg selv skal levere det?

Nå men det skal ikke skille os ad. Så søde som vi var stillede mig og min makker på adressen næste morgen kl 8. Og gik i gang. Jeg kunne hurtigt se at det her ville blive MEGET omfattende. Og ikke nok med det par klude jeg havde i bilen.

Så ville egenlig ringe til dem og spørge hvad de havde tænkt sig?

Men pludselig dukker et Skadesfirma op og går ind og overtager totalt styringen. Så nu var jeg da helt i vildrede. Sagde til dem "nå er i "chef" på det her nu? Ja det er vi da sagde de.

Så sagde jeg fint og tog min kammerat og så kørte vi hjem igen.

Underligt nok er jeg ikke lige siden blevet kontaktet med opgaver fra Temp Team i Ringsted gg.

Kan bare ikke have arbejdsgivere som:

-Ikke beskriver jobbet korrert

- ikke beskriver kommandovejen - er JEG så ansvarshavende på hver enkelt opgave, og hvis nej hvem er så min chef?

- ikke fortæller at man skal afvente et skadesfirma og arbejde under dem (og de kom for sent jeg gjorde ikke !)

- ikke siger hvad lønnen er

- forventer at man selv stiller de nødvendige redskaber/maskiner osv til rådighed.

Altså egen bil får man jo pr kørt kilometer, men det gør man sgu ikke på egen-indkøbt støvsuger, rengøringsmidler, klude, mopper, og alt mulig andet.

Det var bare prikken over I et at det skadesfirma så kom. De havde sikkert alt det grej der skulle til at gøre det ordenligt.

Men så skulle de jo slet ikke have ringet til os. Eller hvis de bare skulle bruge et par hænder i et par dage, jamen så sig det som det er - i kommer til at arbejde for X skadefirma, så afvent at de kommer, de har alt i skal bruge, istedet for jeg tror det er "mit og min makkers" projekt ;)

- Så havde jeg nemlig sagt nej fra starten.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind