Gæst bare nysgerrig...

Er Danmark et for lille land til iværksættere ????

Recommended Posts

Gæst bare nysgerrig...

Har lige læst om at en skriver i kommentarerne, at Løvens Hule blot er kreativitet og varmluft, der desværre også findes i iværksætteri… https://ekstrabladet.dk/nyheder/erhvervsnyheder/efter-ulovlige-laan-kendt-erhvervsmand-traekker-sig-fra-egen-fond/7783782#fnTalkContainer

Selv har jeg ikke en skid forstand på det emne. Bare nysgerrig! 🙂 JEG skal aldrig være iværksætter, og har heller ik nogen gode ideer…

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Bestemt ikke. Danmark er derimod et fantastisk land at starte forretning i. Men vi har brug for flere som tør og gider. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)

Jeg er enig med Thomas here, det er faktisk nemt at være iværksætter her i lille Danmark, det er også nemmere at komme in kontakt med kapital til dine ideer, og der er godt hjælp at hente in din lokale erhvervs center til gengæld gælder det ikke for alle brancher.

For mindre store ideer er Danmark en stort fordel fordi startup patenter og mønstre beskyttelse er nemmere af få, For de store mekaniske ideer er det derimod mere vanskeligt fordi productions apparatet ikke er til stede, dog skriver jeg det med forbehold til robot teknologien.

Held og lykke, selvom du ikke drømmer om patenter, og det kan også være klogt 🎇 man skal lige ha i bagtanker at kun 100 af de 1000 ideer kommer på tegne brættet, kun 10 formåer at tiltrække investment, og kun 1 bliver rigtigt til en succes.  

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jeg har været iværksætter for en kort periode, før hypen og IT rigtig blev dyrt. Det er svært men det bød på mange oplevelser og rejser. Så hvis man kan noget, og ikke bare er ole opfinder, så skal man da forsøge, for der kan være gode muligheder for en karriere der. Og nej, jeg tror ikke Løvens hule er varm luft, tror mere at nogle deltagere ikke går ind i det med hjertet og overraskende er nogle virkelig ikke særligt gennemtænkte eller andre har brugt formuer på en drøm som synes af fejle for dem.

Så nej, man kan starte i Danmark, og så bliver man måske kontaktet af udlandet, og så kan man være heldig det er døren med en nøgle som åbnes til nye muligheder. Så Danmark er lille men det er en god start men jo, de helt store penge, dem finder du ved at ekspandere eller ligefrem samarbejde med andre mennesker i andre lande, Danmark er jo kun næsten 6mil ialt, hvor Tyskland som et land, byder på byer, som har lige så store eller større befolkningstal end Danmark alene, og de er jo kun lige nede over grænsen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Jeg må indrømme at jeg ikke ved meget om emnet, men hvad jeg har hørt er at det at starte op er forholdsvist nemt i Danmark. Problemet er når man kommer skridtet videre og begynder at have ansatte. Det bliver meget hurtigt dyrt og besværligt pga administrative byrder.

Om det passer ved jeg ikke, men det er i hvert fald hvad jeg har ladet mig fortælle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 34 minutter siden, dna skrev:

Jeg må indrømme at jeg ikke ved meget om emnet, men hvad jeg har hørt er at det at starte op er forholdsvist nemt i Danmark. Problemet er når man kommer skridtet videre og begynder at have ansatte. Det bliver meget hurtigt dyrt og besværligt pga administrative byrder.

Om det passer ved jeg ikke, men det er i hvert fald hvad jeg har ladet mig fortælle.

Det er rigtigt, men der er en fordel med de høje priser.

F.eks. er der mange medicinale firmaer in Danmark, det er dyrt for dem at etablere sig med en brok del af deres forretning, men har man tilladelse in Danmark, så er Kina, Japan, USA, og Indonesien M.fl. nemt. Internationalt annarkendes Danmark som en af de allerbedste i verden når det drejes sig om medicine.

På den måde bliver de høje priser hurtigt tjent hjem igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CAS1

Jeg er selvstændig med egen lille [Reklame] og  [Reklame] - og synes på den ene side, der er megen god hjælp at hente, men på den anden side også, at der er meget bureaukrati, og mange regler, der skal være styr på. Men alt i alt, så synes jeg trods alt det er til at finde hjælp. Der findes heldigvis masser af mennesker, som rundhåndet deler af deres erfaringer på nettet. Så det er ikke hver gang man behøver at have pengepungen frem, hvilket er ret vigtigt som nyere selvstændig.

Redigeret af ThomasSneum
Reklamelinks er ikke tilladt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hvor let det er at være i værksætter i Danmark afhænger i høj grad af i hvilken branche.

Hvor det er forholdvist let at starte som selvstændig tømrer (forudsat man er det naturligvis), eller et rengøringsfirma, er det naturligvis noget sværere hvis man man vil lave en hel fabrik - i al fald i forhold til hvad man skal bruge som startkapital.

Jeg har selv KRAFTIGT overveje at forsøge mig. Endda været ude og se på mulige lokaler osv.

Men så fik jeg barn, og tør sgu ikke satse hele familiens økonomi så ;)

Min mor var i en del år selvstændig, og det gik ret så godt. Det er kun alderen der gør at hun ikke er det mere, men der er også rigeligt til et godt opium ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.