DenBruneMunk

Vestager stadig konkurrencekommissær og mere til

Recommended Posts

DenBruneMunk

Kvinden har godt nok gjort sig i EU, at kunne beholde sin gamle stilling og få næstformands stilling oveni på digitale områder. Det er da flot gået.

https://politiken.dk/udland/art7379049/Margrethe-Vestager-bliver-kommissær-for-det-digitale-Europa

Hvad er dansk? Det er dansk, Vestager er sgu for sej!  Stolt af og være dansk. Så kan man dårligt sige mere.

Måske styrker hun den digitale front endnu mere, end vi har set hidtil.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Ja, hun har gjort det godt. 

Men jeg har også på fornæmmeren at det har kostet DK nogle arbejdspladser.
Bla. Google trak deres planlagte datacenter tilbage, efter de fik klækkelige bøder fra EU.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 14 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Bla. Google trak deres planlagte datacenter tilbage, efter de fik klækkelige bøder fra EU.  

Så kan de jo bare overholde loven, at de vælger tøsefornærmer at trække sig som var det Trump...well enough said.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 19 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Skal Google så også forlade USA, her har de også fået kæmpe bøder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 5 minutter siden, Jojojo skrev:

Skal Google så også forlade USA, her har de også fået kæmpe bøder

Har USA udstedt bøder til Google? 

Well.. det må Google vel selv bestemme. De er jo ikke smidt ud af DK. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Har USA udstedt bøder til Google? 

Well.. det må Google vel selv bestemme. De er jo ikke smidt ud af DK. :)

Nej, det er de ikke, og hvorfor skulle de. De har bare fundet andre og muligt bedre steder til at bygge deres store data center, Holland tror jeg.

Men Jeps, USA har varslet kæmpe bøder til Google og sagen kører på fuld blus lige nu.

Jeg skal nok smide link når jeg finder frem til den 🕵️‍♂️

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, Jojojo skrev:

Nej, det er de ikke, og hvorfor skulle de. De har bare fundet andre og muligt bedre steder til at bygge deres store data center, Holland tror jeg.

Men Jeps, USA har varslet kæmpe bøder til Google og sagen kører på fuld blus lige nu.

Jeg skal nok smide link når jeg finder frem til den 🕵️‍♂️

Google har lige fået en for nogle krænkelser for børne rettigheder på youtube videoer, så de har skam fået nogle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 8 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Google har lige fået en for nogle krænkelser for børne rettigheder på youtube videoer, så de har skam fået nogle

Og jeg fandt lige den her in Washington post, håber den kan læses komplet.

https://www.huffpost.com/entry/google-antitrust-bipartisan-attorneys-general-48-states_n_5d7791dbe4b075210233086f

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Det største problem med disse bøder, er at vi taler om virksomheder, som tjener så mange penge i hele verden, at selvom vi har mange nuller på bøden, så skubber de den med advokater og anker bøderne. De tjener så endnu flere penge mens bøden stadig ikke betales.

OG! når den endelig dom falder, så har renter alene på deres formue dækket bøden de år man ventede :( og hvad betyder det så, hvis de dårligt mærker det eller det får konsekvenser som de kan mærke.

De største som også er mega-store, har fået for meget magt, og folk kan f.eks slet ikke undvære facebook selvom nogle millioner hopper fra, så kommer der mange flere til, og det er små tal som gør forskellen i det store ræs de har gang i. Så formuemæssigt tjener de stadig rigtig*10 meget på alle i nok hele verden (ved ikke hvor meget Kina er med her)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind