Gæst Mathilde

Nærende drik der mætter / manglende appetit

Recommended Posts

Gæst Mathilde

Jeg har haft problemer med manglende appetit og kvalme i lang tid nu, sandsynligvis som følge af noget af min medicin. Hvis jeg skulle have lyst til noget spiseligt, er det som regel enten kage, pasta med majs, toast med smør eller ind i mellem nogle gulerødder og bananer.

Jeg har prøvet at finde en måde at få noget næring i drikkeform, da det er nemmere at drikke noget end at spise det.

Jeg har lavet smoothies og lignende, de smager bare aldrig godt og mætter ikke særligt meget. Jeg har også prøvet noget fra apoteket som hjalp en del, men det er vist ment til folk der ikke må tabe sig, hvilket ikke er mit problem. (Jeg vejer ca. 85 kg. og er 178 cm. høj.) Plus det koster 28,50 kr. for 200 ml. og det er lidt for dyrt.

Så jeg leder efter noget drikkeligt, evt. noget protein? Jeg fornemmer bare at protein pulver el.lign. kun er til hvis man træner? -som jeg ikke gør.

Nogen der har nogle forslag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 47 minutter siden, Gæst Mathilde skrev:

Så jeg leder efter noget drikkeligt, evt. noget protein? Jeg fornemmer bare at protein pulver el.lign. kun er til hvis man træner? -som jeg ikke gør.

Hej Mathilde,

For det første vil jeg anbefale dig at give dig til at Træne så du kan få opbygget muskler, der vil sikre en sund krop og forbrænding...

Protein shakes kan bruges til at erstatte måltider hvis du ellers får vitaminer og mineraler nok fra andre kilder, da de har fine kcal og derved sikre energien til kroppen. I stedet for "prote in pulver" kan du lede efter det som kaldes "weight gainer" som er proteinpulver med "sukker".

I øvrigt kan jeg anbefale denne.

https://www.bulkpowders.dk/complete-morgenmads-smoothie.html

Jeg håber at linket kan blive stående som et eksempel på et produkt som kan bruges til at give flydende nærring og fibre, mere end som en egentlig reklame.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Der kommer nok en anden gæstedebattør om lidt med et link til internetbutik hvor man kan købe det efterspurgte produkt. 🙄

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Mathilde
For 26 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Mathilde,

For det første vil jeg anbefale dig at give dig til at Træne så du kan få opbygget muskler, der vil sikre en sund krop og forbrænding...

Protein shakes kan bruges til at erstatte måltider hvis du ellers får vitaminer og mineraler nok fra andre kilder, da de har fine kcal og derved sikre energien til kroppen. I stedet for "prote in pulver" kan du lede efter det som kaldes "weight gainer" som er proteinpulver med "sukker".

I øvrigt kan jeg anbefale denne.

https://www.bulkpowders.dk/complete-morgenmads-smoothie.html

Jeg håber at linket kan blive stående som et eksempel på et produkt som kan bruges til at give flydende nærring og fibre, mere end som en egentlig reklame.

Med venlig hilsen

Ieet

Tak, kan man godt bruge "weigt gainer" hvis man ikke træner og ikke vil tage for meget på? 

Jeg kan ikke lave så meget fysisk på grund af dårlig ryg og andre smertetilstande.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Lige nu, Gæst Mathilde skrev:

Tak, kan man godt bruge "weigt gainer" hvis man ikke træner og ikke vil tage for meget på? 

Jeg kan ikke lave så meget fysisk på grund af dårlig ryg og andre smertetilstande.

Hej Mathilde,

Hvis man ser bort fra Vitaminer og Mineraler mm. Så er det i virkeligheden bare et spørgsmål om kcal ind vs kcal forbrændt forudsat du ikke "sulter" din krop eller gør noget skidt.

Weight gainer giver dig Kulhydrater og Proteiner. En smule olivenolie i og du har fedt - du vil blive fejl-ernæret da du mangler vitaminer og mineraler... og din mave vil gå i stå da du mangler fibre.

Produktet jeg linkede ovenover har fibre i - havregryn i weigh-gainer vil give næsten det samme. Eller havregryn i proteindrik med druesukker.

Husk vitamin piller.

Nåja og din mave og tarm-system vil ikke kunne lide det da der mangler fibre og "klumper" det kan arbejde med. Men i forhold til flydende føde er WEight-galner med blendede havregrun og vitamin-piller det bedste jeg kan anbefale.

+ køb det billigste! Der er meget lidt forskel på dem.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 50 minutter siden, Gæst Mathilde skrev:

Lyder mere som Nupo pulver som har det du har brug for, uden kalorier, men det taber du dig formentlig af son du også ønsker. Ellers kan du lave smoothies af frugt og grove grønsager for at få fiber med, så mætter det og er sundt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Mathilde
For 1 time siden, Ieet skrev:

Hej Mathilde,

Hvis man ser bort fra Vitaminer og Mineraler mm. Så er det i virkeligheden bare et spørgsmål om kcal ind vs kcal forbrændt forudsat du ikke "sulter" din krop eller gør noget skidt.

Weight gainer giver dig Kulhydrater og Proteiner. En smule olivenolie i og du har fedt - du vil blive fejl-ernæret da du mangler vitaminer og mineraler... og din mave vil gå i stå da du mangler fibre.

Produktet jeg linkede ovenover har fibre i - havregryn i weigh-gainer vil give næsten det samme. Eller havregryn i proteindrik med druesukker.

Husk vitamin piller.

Nåja og din mave og tarm-system vil ikke kunne lide det da der mangler fibre og "klumper" det kan arbejde med. Men i forhold til flydende føde er WEight-galner med blendede havregrun og vitamin-piller det bedste jeg kan anbefale.

+ køb det billigste! Der er meget lidt forskel på dem.

Med venlig hilsen

Ieet

Tusind tak, det er meget hjælpsomt. 

Kunne det her evt. være godt? [Reklame fjernet af moderator]

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Skrevet (redigeret)
For 34 minutter siden, Gæst Mathilde skrev:

Tusind tak, det er meget hjælpsomt. 

Kunne det her evt. være godt? *Reklamelink*

Hej,

Jeg ville vælge noget billigere.

Produktet ser i øvrigt utroligt ringe ud med alt, alt, for meget fedt!!

Det er et "hypet" dyrere produkt end de fleste billigere "weight gainere" + havregryn + multivitamin som det ellers er.

Med venlig hilsen

Ieet

Redigeret af Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, Torsten Bonfils skrev:

Der kommer nok en anden gæstedebattør om lidt med et link til internetbutik hvor man kan købe det efterspurgte produkt. 🙄

Måske de samme ? 🕵️‍♂️

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.