snoozz

Kun 1023 unge hjemløse!

Recommended Posts

snoozz

Der findes alt så masser af børn. OGSÅ i DK og ikke i Fillipinerner. som.

Blir 18 år og så blot for at vide at nu er de myndige og dermed skal klare sige selv, evt søge kontantjælp.

Jeg kender desværre mange af den typer piger, hvor de så pludselig ser det som en ekstra indtægt at få børn - og når de ikke har penge nok til det første barn - laver de endnu flere børn. For at hæve børnechecken-

Og her snakker jeg ikke engang som fattige i syrierer, eller Nogle fra afrika, men alm Indfødte danske unge piger.

De er et sted blevet "tabt" i systemet, og så er det nemmeste at får børn, om ikke andet ha rman fred for jobcenteret mens man er på barsel !

Min ekses lillesøster gik - og hun var ellers ikke drukfældig. Nok  nærmere mindre end andre unge typisk er.

Men hun gik helt målrettet ned på den lokale kro/værtshus. Med ET formål at blive gravid. Og hvem knalder ikke gerne en 17-årige ellers smuk blondine, så er det lidt lige meget om hun er DUM.

Sådan fik hun to børn. Og med ukendte fædre, så ingen ved hvem de skal opkræve børnepenge fra.

Så det var en gratis omgang.

Pigen er (altså min ekses lillesøster) nu 32 år, har 2 børn er (naturligvis) enlig mor med 2 børn, og har ikke engang folkeskolens afgangseksamen, gå udsigten til job er meget lille.

Hun FIK faktisk engang et job som avis bud, bare va 50 aviser. Men selv der fik hun sin mor til at køre hende rundt i bil, og hvis man ved hvad et avisjob til børn giver i løns, så er det lige før det giver underskud bare med den benzin bilen brugte på at køre rundt.

PS Ingen har bil i dag, hverken mig, Svigermor, min eks, Eller hendes søster eller min datter. Ingen har råd til det hvis det skulle være.

Og PPS Og JA man kan GODT eje en bil selvom man er under 18 år og ikke har kørekort. Jeg fik selv min første som 16 Årig. Min far sagde ok han betalte benzin osv til sit arbejde, og så kunne jeg eller så og gejle den med anlæg osv ellers- Den fedeste Skoda Favorit i verden, men det er en anden snak ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 9 timer siden, dna skrev:

Jeg mener nu godt at man kan opdrage uden lussinger (men irettesættelser, hvor man tager fat i barnet kan ind imellem være nødvendig for at vise at det altså er alvor).

Jeg går bestemt heller ikke ind for hverken lussinger eller spanskrør, som man brugte før i tiden. For det er helt unødvendigt og direkte skadeligt for børn, der skal tilpasse sig til det moderne samfund.

Men problemet er forældre, der så går i den anden grøft og helt opgiver at vejlede deres børn. Sådanne forældre enten overlader børnene til sig selv eller snakker bare børnene efter munden. Dette gør børnene usikre, og de kan udvikle sig til psykopater eller bare blive bange for at tage beslutninger selv. Derfor er sådanne problemer stigende i det moderne samfund. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 17 minutter siden, Erpe skrev:

Jeg går bestemt heller ikke ind for hverken lussinger eller spanskrør, som man brugte før i tiden. For det er helt unødvendigt og direkte skadeligt for børn, der skal tilpasse sig til det moderne samfund.

Men problemet er forældre, der så går i den anden grøft og helt opgiver at vejlede deres børn. Sådanne forældre enten overlader børnene til sig selv eller snakker bare børnene efter munden. Dette gør børnene usikre, og de kan udvikle sig til psykopater eller bare blive bange for at tage beslutninger selv. Derfor er sådanne problemer stigende i det moderne samfund. 

Der er jeg så lodret uenig. Jeg levede selv op med forældre som ikke rigtigt gad noget. En fordrukken mor og en far der enten var på arbejde eller sov stort set lige når han kom hjem, måske lige efter TV-avisen.

Det gjorde mig ikke usikker, nok det modsatte. Jeg klarede mig fint i gennem "teenage-årene". Jeg flyttede endda hjemmefra som 16-årig, og min "lejlighed", som i virkeligheden bare var 3 værelser med en fælles stue, blev samlingssted for alle byens unge.

De 2 andre værelser var bare ikke udlejede, så jeg havde i princippet det hele for mig selv, dog ikke de 2 andre væresler, men de fælles faciliteter.

Min hverdag startede kl 6 og sluttede kl 21.30 + fest til kl X.

Da jeg dels skulle i skole, og dels hjem igen, Og så 5 timer på fritidsjob. Der er jo intet der hedder SU når man er under 18 år!

Og når jeg så endelig havde fri var mit "hus" fuld af gæster. Nogle af dem kunne nemlig finde på at gå derop og feste, uden jeg overhovedet var hjemme!

Men jeg blev nærmest "far" for alle andre unge i nærområdet, for jeg var sjovt nok den eneste som var så moden at jeg kunne flytte hjemmefra så tidligt.

Det du beskriver er Curling-børn og det er noget helt andet. Dem som går i Skole på Herlufsholm, og ender som tømrer fx ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv

Du ville ikke acceptere din opsigelse i det hus, hvor du boede i, den ene ende.

Havde du flyttet i tide havde du ikke været hjemløs.

Du havde valgt at bruge dine penge på fornøjelser ( rigeligt med cigaretter og øl ) frem for at finde en god bolig.

Valg har altid konsekvenser gode eller dårlige.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Der er jeg så lodret uenig. Jeg levede selv op med forældre som ikke rigtigt gad noget. En fordrukken mor og en far der enten var på arbejde eller sov stort set lige når han kom hjem, måske lige efter TV-avisen.

Det gjorde mig ikke usikker, nok det modsatte. Jeg klarede mig fint i gennem "teenage-årene". Jeg flyttede endda hjemmefra som 16-årig, og min "lejlighed", som i virkeligheden bare var 3 værelser med en fælles stue, blev samlingssted for alle byens unge.

De 2 andre værelser var bare ikke udlejede, så jeg havde i princippet det hele for mig selv, dog ikke de 2 andre væresler, men de fælles faciliteter.

Min hverdag startede kl 6 og sluttede kl 21.30 + fest til kl X.

Da jeg dels skulle i skole, og dels hjem igen, Og så 5 timer på fritidsjob. Der er jo intet der hedder SU når man er under 18 år!

Og når jeg så endelig havde fri var mit "hus" fuld af gæster. Nogle af dem kunne nemlig finde på at gå derop og feste, uden jeg overhovedet var hjemme!

Men jeg blev nærmest "far" for alle andre unge i nærområdet, for jeg var sjovt nok den eneste som var så moden at jeg kunne flytte hjemmefra så tidligt.

Det du beskriver er Curling-børn og det er noget helt andet. Dem som går i Skole på Herlufsholm, og ender som tømrer fx ;)

Ja, jeg tænkte ikke på børn med alkoholiske forældre, hvilket klart er noget helt andet. Jeg omtalte i stedet to andre typer:

1. Børn, der typisk vokser op hos en enlig mor uden meget kontakt til faderen. Men hvor moderen er usikker og bruger sit barn som en slags erstatning for den manglende ægtefælle. En sådan mor lader ofte bare barnet bestemme alt og retter sig efter barnet. Barnet får altså snarere for meget opmærksomhed end for lidt. Men barnet bliver som teenager og voksen usikker, fordi moderen ikke længere magter at sætte sig tilstrækkeligt ind i barnets nye problemer. Jeg kender eksempler på sådanne mødre.

2. Børn, der f. eks. vokser op med en ambitiøs mor, der stræber efter et flot hjem, hvor der er orden overalt, mens faderen er travlt optaget af sin karriere. I det eksempel, som jeg kender lidt til, fik barnet sit eget store værelse med dyrt legetøj, hvor det var meningen, at barnet skulle opholde sig og lege. Men ude i mors stuer skulle barnet sidde stille og undlade at lave uorden, når barnet hellere ville være der. Moderen forstod ikke, at barnet kunne føle sig ensomt. For hun var selv vokset op med et hav af søskende og skulle også dele værelse med nogle af dem, så der var larm og uro alle vegne og ingen steder, hvor hun kunne være alene f. eks., når hun havde en veninde på besøg. Så hun havde altid ønsket, at hun var enebarn, og besluttet, at det skulle hendes barn være. Desuden ønskede hun et perfekt hjem med perfekt orden. Men hendes søn følte sig ensom, blev påvirket af moderens snobberi og følte sig ikke elsket. Derfor udviklede han sig i stedet til at være en psykopat, der levede i nuet og stræbte efter succes og prestige ved at snyde alt og alle. Han endte med at komme i fængsel, fordi nogle af hans bedragerier blev afsløret.

Men der er selvfølgelig mange andre typer. Mit kendskab til dem er bare begrænset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 9 timer siden, passiv skrev:

Du ville ikke acceptere din opsigelse i det hus, hvor du boede i, den ene ende.

Havde du flyttet i tide havde du ikke været hjemløs.

Du havde valgt at bruge dine penge på fornøjelser ( rigeligt med cigaretter og øl ) frem for at finde en god bolig.

Valg har altid konsekvenser gode eller dårlige.

Det var så en ulovlig opsigelse. 14 dages varsel. De fleste boligselskaber har ventelister, og ikke et uendeligt antal "her og nu" boliger parate.

Kunne selvfølgelig godt have skrevet mig op noget før til et andet sted, men jeg havde jo sådan set intet ønske om at flytte derfra, før han ubegrundet begyndte at hæve huslejen ubegrundet.

Det er bare kun enlige mødre som får en ny bolig hurtigt via kommunen.

Men er nu glad for det sted jeg bor nu. Ganske vist lidt dyrere, men også større, og tæt på indkøb, tog osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 9 timer siden, Erpe skrev:

Men der er selvfølgelig mange andre typer. Mit kendskab til dem er bare begrænset.

Jeg kender en type 2 vist.

Voksede op med en stedfar, som altid arbejdede, og nå han endelig var hjemme virkede han som en sur gammel stodder. Han tjente mange penge, mens moren bare arbejdede på det lokale gulerodsvaskeri, til en beskeden løn.

Alligevel var deres hjem toptunet, tror aldrig jeg så et støvfnug når jeg besøgte min ven. Men det skulle helst være når ham stedfaren ikke var hjemme. Han kunne ikke lide lyden af børn der - ja det børn nu laver. Spiller Nintendo eller hvad man nu finder på.

Der er også en helt 3. type jeg kender:

Hvor forældrene er pædagoger - begge to ! Som om børn ikke har fået nok af "pædagogik"  når de kommer hjem fra børnehave eller skole, så er ens forældre det sgu også.

Det betød alverdens regler, lige fra om sengetider. til hvornår man skulle være hjemme fra fest, til hvor meget (lidt) man måtte drikke der.

HAn endte også med at blive kriminel. Gøre det stik-modsatte end hvad hans forældre krævede.

Eksempelvis skulle vi besøge vores kærester (som til fældigvis var 2 veninder) i nabobyen. I stedet for at tage toget eller cykle, så stjal spaden sgu en traktor på en nærliggende mark og hentede mig i den !

Kender ham dog ikke mere ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv

Om opsigelsen var ulovlig, blev du trods alt boende der i næstet et år før du blev smidt ud.

Som sædvanligt, er det altid de andre skyld, når det går dig dårligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
For 15 timer siden, snoozz skrev:

Det var så en ulovlig opsigelse. 14 dages varsel. De fleste boligselskaber har ventelister, og ikke et uendeligt antal "her og nu" boliger parate.

Kunne selvfølgelig godt have skrevet mig op noget før til et andet sted, men jeg havde jo sådan set intet ønske om at flytte derfra, før han ubegrundet begyndte at hæve huslejen ubegrundet.

Det er bare kun enlige mødre som får en ny bolig hurtigt via kommunen.

Men er nu glad for det sted jeg bor nu. Ganske vist lidt dyrere, men også større, og tæt på indkøb, tog osv.

Du misligholdt lejemålet ved at bo i en svinesti.

Nissen er flyttet med, du har allerede fået en advarsel for at stable affald bag de to brædder du kalder altan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haha, boede der nu omtrent 3 år.

Og hvad andre kalder affald, gør jeg ikke nødvendigvis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind